ATVForum, allt om fyrhjulingar

Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Dinli => Ämnet startat av: The Belial skrivet 12 augusti 2006 kl. 16:09:39

Titel: Huvudmunstycke och hylsa
Skrivet av: The Belial skrivet 12 augusti 2006 kl. 16:09:39
Hej på Er

Har en Dinli 450 och håller på att byta huvudmunstycke. Skruvskallen är för bred för att passa innuti hylsan som orginal gjorde. Gissar att jag måste beställa nytt munstycke med smalare skalle eller kan man köra utan hylsan på huvudmunstycket?

Tack på förhand

The Belial
Titel: Huvudmunstycke och hylsa
Skrivet av: The Belial skrivet 12 augusti 2006 kl. 19:06:25
Kan berätta att man inte behöver hylsan. Skruvade ihop den idag. Har nu öppet luftfilter och 165 munstycke. Flyttade in batteriet när jag ändå höll på. Blev grymt bra. Åkte och handlade lite snask inför kvällen och fick upp den i 125 km/h utan problem. Får se om jag hinner testa den i grusgropen imorgon.

Tack till mackan_450 för hjälpen med munstyckeproblematiken.

The Belial
Titel: Huvudmunstycke och hylsa
Skrivet av: Tintin skrivet 12 augusti 2006 kl. 21:03:47
Har du drevat den eller något annat?  :?  På min Dinli gick varvstoppet i vid 116.
Titel: Huvudmunstycke och hylsa
Skrivet av: The Belial skrivet 12 augusti 2006 kl. 21:12:57
Nej

Innan jag hade bytt munstycke stoppade varvskyddet mig vid 118-120.
Jag åkte bara till affären och märkte att den var piggare på slutet av varje växel. Man kunde dra den lite längre på varje växel utan att den tokvarvade och att varvskyddet slog till. Ska testa den lite hårdare imorgon. Får återkomma med mer info då.

The Belial
Titel: Huvudmunstycke och hylsa
Skrivet av: Tumult_79 skrivet 13 augusti 2006 kl. 14:16:12
har ni kollat så att mätaren visar rätt? Brukar vara lite si å så med det.
Titel: Huvudmunstycke och hylsa
Skrivet av: Mackan_450 skrivet 14 augusti 2006 kl. 19:56:55
min har jag testat med laser picka på ett flyg fält  med 165 högfart 25lågfart öppet filter 15 drev fram o 38 bak  då slår varvstoppet i vid 138km/h
Titel: Huvudmunstycke och hylsa
Skrivet av: pedros skrivet 14 augusti 2006 kl. 20:55:47
men hur e det med varvtals stoppet igentligen.. tycker det känns som det går in lite innan det tar helt stopp.. alltså inte som den helt slutar tända vid ett visst varv. typ som i en bil.. utan att den går in gradvis å stryper motorn.
vet absolut inte hur sådana här mojjenger funkar.. men känns det inte lite så för er med.
Titel: Huvudmunstycke och hylsa
Skrivet av: AndreasE skrivet 15 augusti 2006 kl. 07:21:54
Citat från: "pedros"
men hur e det med varvtals stoppet igentligen.. tycker det känns som det går in lite innan det tar helt stopp.. alltså inte som den helt slutar tända vid ett visst varv. typ som i en bil.. utan att den går in gradvis å stryper motorn.
vet absolut inte hur sådana här mojjenger funkar.. men känns det inte lite så för er med.


På min maskin så går varvstoppet i direkt. Dvs det går inte in gradvis.

MVH
Andreas
Titel: Huvudmunstycke och hylsa
Skrivet av: AndreasE skrivet 15 augusti 2006 kl. 07:22:13
Citat från: "pedros"
men hur e det med varvtals stoppet igentligen.. tycker det känns som det går in lite innan det tar helt stopp.. alltså inte som den helt slutar tända vid ett visst varv. typ som i en bil.. utan att den går in gradvis å stryper motorn.
vet absolut inte hur sådana här mojjenger funkar.. men känns det inte lite så för er med.


På min maskin så går varvstoppet i direkt. Dvs det går inte in gradvis.

MVH
Andreas