ATVForum, allt om fyrhjulingar
Allmän diskussion => Tillbehör, stötdämpare, däck osv => Ämnet startat av: Wrench skrivet 20 april 2012 kl. 22:47:29
-
Som rubriken lyder.
Har fått tag i en omgång AMS Svampfox Plus 27 tum.
Är ju lite aggressivt mönster, är det nödvändigt med bedlockfälgar eller funkar det lika bra att lägga in slang istället?
Och vid vilka tryck börjar det vara nödvändigt med bedlockfälgar?
Är det någon som vet om ITP´s bedlock fälgar funkar bra eller är det bara skrot?
-
Jag körde med 0.07bar i Säfsen risken med vanlig fälg är att fälgen roterar i däcket och drar av nippeln.
0,5 klarar de flesta fälgar , men under det eller vid riktigt avancerad och hård körning är bedlock fina.
Sen riskerar
Man inte att få träflis inklämt mellan däck och fälg om man klättrar runt bland stockar och träd.
-
Skulle fälgen rotera så berörs inte ventilen av detta, så vida du inte har slang.
Då blir det problem, så slang bör man undvika.
Hur bra däcken sitter i fälgen och vilka tryck som klaras är olika emellan fälgar och däck och kombinationer här emellan, så varför inte prova?
Maskinvalet skvallrar om en rätt moderat motor, så att köpa låsfälgar innan man ens provat det man har känns overkill.
...iaf enligt en snålänning som mig.
-
Okey. Visst kan det vara overkill med att köpa bedlockfälgar när man inte riktigt vet om man kommer att ha behovet av dom, men jag fick tag i däcken till riktigt rätt kurs så det är bara fälgar som ska slantas för.
Sen ser det ju fräsigt ut. :headbang:
Men är det någon som har testat ITP´s fälgar? Tänkte hurvida dom tål stryk?
-
ITP = top of the line ()p
Dock är den höga bedlock ringen en gegg samlare av rang. Douglas Diablon ger inte det problemet.
-
Jag kör med itp bedlock fälgar och dom funkar mkt bra, men samlar mkt gegga...
kör med maxxis mudbug o ca 0,2bar