ATVForum, allt om fyrhjulingar
Allmän diskussion => ATV-Projekt => Ämnet startat av: runken skrivet 11 augusti 2006 kl. 19:49:19
-
direkt från buren till moddningen(tyvärr dålig bildkvalite)
(http://quick.imgfree.net/images/2006/08/11/99640.jpg) (http://www.imgfree.net)
(http://quick.imgfree.net/images/2006/08/11/99641.jpg) (http://www.imgfree.net)
dresel strypningar tas bort :twisted:
(http://quick.imgfree.net/images/2006/08/11/99643.jpg) (http://www.imgfree.net)
(http://quick.imgfree.net/images/2006/08/11/99644.jpg) (http://www.imgfree.net)
(http://quick.imgfree.net/images/2006/08/11/99645.jpg) (http://www.imgfree.net)
HMF-SLIPON monteras så klart :twisted: och en mapkey
(http://quick.imgfree.net/images/2006/08/11/99646.jpg) (http://www.imgfree.net)
(http://quick.imgfree.net/images/2006/08/11/99647.jpg) (http://www.imgfree.net)
MÅSTE BARA PROVKÖRA NU :lol:
(http://quick.imgfree.net/images/2006/08/11/99649.jpg) (http://www.imgfree.net)
(http://quick.imgfree.net/images/2006/08/11/99650.jpg) (http://www.imgfree.net)
(http://quick.imgfree.net/images/2006/08/11/99652.jpg) (http://www.imgfree.net)
(http://quick.imgfree.net/images/2006/08/11/99666.jpg) (http://www.imgfree.net)
GRYMT SKÖNT ÖS :twisted: dax för lite lysen å killswitch
(http://quick.imgfree.net/images/2006/08/11/99667.jpg) (http://www.imgfree.net)
(http://quick.imgfree.net/images/2006/08/11/99668.jpg) (http://www.imgfree.net)
(http://quick.imgfree.net/images/2006/08/11/99669.jpg) (http://www.imgfree.net)
(http://quick.imgfree.net/images/2006/08/11/99670.jpg) (http://www.imgfree.net)
nerfbars är ett måste
(http://quick.imgfree.net/images/2006/08/11/99672.jpg) (http://www.imgfree.net)
(http://quick.imgfree.net/images/2006/08/11/99673.jpg) (http://www.imgfree.net)
onsdag den 9/8 på banan vår,OTROLIGT vilken maskin LTR:en är :twisted:
(http://quick.imgfree.net/images/2006/08/11/99675.jpg) (http://www.imgfree.net)
(http://quick.imgfree.net/images/2006/08/11/99676.jpg) (http://www.imgfree.net)
-
va gött det ser ut :lol: 450:in e vacker 8)
-
LTR 450 verkar vara den grymmaste maskinen på marknaden idag inom någorlunda vettiga pengar, men det är några saker jag undrar över!
När ni moddar den och plockar strypningarna direkt, hur har ni då gjort med regbesiktningen..lär ju knappast gå att regga ostrypt och med Slipon?
Sen till just Slipon, varför betala rätt mycket slantar för en HMF Slipon när det bör fungera precis lika bra med en begagnad från vilken sporthoj som helst...finns ganska ofta på blocket och varje mc-firma brukar ha några liggandes från vurpade hojar som oftast bara är repiga!
En 4-takt har ju inga krav på mottryck och liknande som en 2-taktare så bara den andas friare än orginal är ju målet uppnått!
Köpte en från en vurpad Blackbird för 300:- på en mc-firma och monterade på en polares smått modifierade Yamaha RX-1 snöskoter och den gick bevisat bättre, så principen bör ju fúngera på en quad också...eller?
-
LTR 450 verkar vara den grymmaste maskinen på marknaden idag inom någorlunda vettiga pengar, men det är några saker jag undrar över!
När ni moddar den och plockar strypningarna direkt, hur har ni då gjort med regbesiktningen..lär ju knappast gå att regga ostrypt och med Slipon?
Sen till just Slipon, varför betala rätt mycket slantar för en HMF Slipon när det bör fungera precis lika bra med en begagnad från vilken sporthoj som helst...finns ganska ofta på blocket och varje mc-firma brukar ha några liggandes från vurpade hojar som oftast bara är repiga!
En 4-takt har ju inga krav på mottryck och liknande som en 2-taktare så bara den andas friare än orginal är ju målet uppnått!
Köpte en från en vurpad Blackbird för 300:- på en mc-firma och monterade på en polares smått modifierade Yamaha RX-1 snöskoter och den gick bevisat bättre, så principen bör ju fúngera på en quad också...eller?
ska inte besiktas förrän 2010.
1.varför montera en slipon?kanske för att behålla org.med strypningen.
2.strypboxen(dresel)?bara att plugga in
3.dyr slipon?ett bra beprövat system som ja vet funkar av egen erfarenhet. :lol:
sen är de väl upp till var å en,hur mycke man vill lägga på sin quad.tycker själv att de ja har är VÄLDIGT prisvärt gentimot andra slip/system som finns på marknaden.
hoppas du fått svar på dina funderingar GÄST :lol:
-
Ja visst behöver den inte besiktigas förens 2010 men en regbesiktning måste väl ändå göras eller?
-
Dom kollar bara så att det är samma nummer på hojen som på coc-intyget. Coc-pappret intygar ju att allt är ok för gatreggning. :)
-
Vad e det för sorts strypning du pekar på på den översta bilden av "strypningsbilderna" som sitter under tanken???
Har plockat muttern vid gasspjället och rensat burken bak men hittar inte åt vad den tredje är för något...och Sukkan går ej ens att köra som den är nu???
Vill ha hjälp i kväll, kliar i gastummen!!!
-
Runken... En kommentar bara: Fett, tokfett!! 8) En riktig myggjagare :!:
-
tackar,...outlander :lol: kommer med mera framöver.kan för tillfälligt bara säga: f.. så j.... grym/skön maskin :lol: :twisted: :lol: vill aldrig sluta åka...
-
lite bilder med gat-däcken på(dålig bildkvalite,sorry)
(http://quick.imgfree.net/images/2006/08/27/106691.jpg) (http://www.imgfree.net)
(http://quick.imgfree.net/images/2006/08/27/106692.jpg) (http://www.imgfree.net)
(http://quick.imgfree.net/images/2006/08/27/106693.jpg) (http://www.imgfree.net)
(http://quick.imgfree.net/images/2006/08/27/106694.jpg) (http://www.imgfree.net)
-
finns bara ett ord , snygg 8)
-
fan vad snygg dom är 8) 8)
-
direkt från buren till moddningen(tyvärr dålig bildkvalite)
(http://quick.imgfree.net/images/2006/08/11/99640.jpg) (http://www.imgfree.net)
(http://quick.imgfree.net/images/2006/08/11/99641.jpg) (http://www.imgfree.net)
dresel strypningar tas bort :twisted:
(http://quick.imgfree.net/images/2006/08/11/99643.jpg) (http://www.imgfree.net)
(http://quick.imgfree.net/images/2006/08/11/99644.jpg) (http://www.imgfree.net)
(http://quick.imgfree.net/images/2006/08/11/99645.jpg) (http://www.imgfree.net)
HMF-SLIPON monteras så klart :twisted: och en mapkey
(http://quick.imgfree.net/images/2006/08/11/99646.jpg) (http://www.imgfree.net)
(http://quick.imgfree.net/images/2006/08/11/99647.jpg) (http://www.imgfree.net)
MÅSTE BARA PROVKÖRA NU :lol:
(http://quick.imgfree.net/images/2006/08/11/99649.jpg) (http://www.imgfree.net)
(http://quick.imgfree.net/images/2006/08/11/99650.jpg) (http://www.imgfree.net)
(http://quick.imgfree.net/images/2006/08/11/99652.jpg) (http://www.imgfree.net)
(http://quick.imgfree.net/images/2006/08/11/99666.jpg) (http://www.imgfree.net)
GRYMT SKÖNT ÖS :twisted: dax för lite lysen å killswitch
(http://quick.imgfree.net/images/2006/08/11/99667.jpg) (http://www.imgfree.net)
(http://quick.imgfree.net/images/2006/08/11/99668.jpg) (http://www.imgfree.net)
(http://quick.imgfree.net/images/2006/08/11/99669.jpg) (http://www.imgfree.net)
(http://quick.imgfree.net/images/2006/08/11/99670.jpg) (http://www.imgfree.net)
nerfbars är ett måste
(http://quick.imgfree.net/images/2006/08/11/99672.jpg) (http://www.imgfree.net)
(http://quick.imgfree.net/images/2006/08/11/99673.jpg) (http://www.imgfree.net)
onsdag den 9/8 på banan vår,OTROLIGT vilken maskin LTR:en är :twisted:
(http://quick.imgfree.net/images/2006/08/11/99675.jpg) (http://www.imgfree.net)
(http://quick.imgfree.net/images/2006/08/11/99676.jpg) (http://www.imgfree.net)
hejsan jag har fått hem min lika roliga leksak nu jag med och jag trodde jag hittat mina strypnigar...men ser att du pekar på nåt under dynan är det en kontakt eller var är det man ska ta bort där vid? Tacksam för snabba svar så kan jag pilla lite idag och se om det hjälper nåt..sen ska "mapkey" åka på när jag kört några mer mil tänkte jag..kanske bra att köra in den lite till..visserligen har jag redan kört 10 mil men man kanske ska köra utan den ett tag till`??//tobbe
-
dresel boxen sitter under dyna(STRYPNING) :lol: :twisted:
(http://quick.imgfree.net/images/2006/08/11/99643.jpg) (http://www.imgfree.net)
-
runken
går LTR bättre i orig utförande än din förra LTZ ?
sen en fråga till, var det inte du som hade en kompis som turbo konverterade sin LTZ ?
-
runken
går LTR bättre i orig utförande än din förra LTZ ?
sen en fråga till, var det inte du som hade en kompis som turbo konverterade sin LTZ ?
de är STOR skillnad mellan z400:an å ltr:en,kan jämföras mellan en 245 hgv och en fullmatad rallycross bil :lol: :lol: .skämt å sido.z400 är en mycket bra maskin,men tycker de nästan är lite synd å jämföra den med ltr:en förutom att bägge är suzuki.ltr:en är så pass mycke mer balanserad å bredare än va z400 är.sen har du ju också ett OTROLIGT gas-svar me tanke på insprutningen :twisted:
stämmer att polaren håller på å labbar lite me turbo-konvertering på sin z400.ligger tyvärr lite på is just nu,pga mycke jobb :(
-
okej, då så... nu har man lite mer att gå på :)
kan du inte länka till de bilderna du hade upplagda nånstans
kommer ihåg att jag har kikat på de nån gång (syftar på turbo konverteringen)
..//zacka
-
Bilderna går tyvärr inte att se. Runken skulle göra en blivande LTR ägare glad om han kunde uppdatera.
-
runken
går LTR bättre i orig utförande än din förra LTZ ?
sen en fråga till, var det inte du som hade en kompis som turbo konverterade sin LTZ ?
de är STOR skillnad mellan z400:an å ltr:en,kan jämföras mellan en 245 hgv och en fullmatad rallycross bil :lol: :lol: .skämt å sido.z400 är en mycket bra maskin,men tycker de nästan är lite synd å jämföra den med ltr:en förutom att bägge är suzuki.ltr:en är så pass mycke mer balanserad å bredare än va z400 är.sen har du ju också ett OTROLIGT gas-svar me tanke på insprutningen :twisted:
stämmer att polaren håller på å labbar lite me turbo-konvertering på sin z400.ligger tyvärr lite på is just nu,pga mycke jobb :(
konstigt...stor skillnad??? ....jag drog en ltr450 på uringen i helgen med min ltz 400... :roll:
-
kan inte se bilderna :(