ATVForum, allt om fyrhjulingar
Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Polaris => Ämnet startat av: beeeenny skrivet 10 april 2012 kl. 16:12:31
-
nån som har förslag på va de kan va om en sportsman är trögväxlad ?..värst när jag står i lutning..har smörjt upp reglaget
-
Det finns tidigare trådar om samma problem, men min första tanke är att variatorns primär-och sekundärhjul inte är i linje. Det går ofta lättare att skifta om man gungar lite framåt och bakåt samtidigt som man byter läge Finns nog en del att läsa om man orkar söka på tidigare trådar som sagt....men jag orkar inte! :)
-
Okok ja har försökt söka men tycker sök funktionen liknar sk*t man borde kunna söka inom just polaris forumet
-
nån som har förslag på va de kan va om en sportsman är trögväxlad ?..värst när jag står i lutning..har smörjt upp reglaget
det beror (oftast) på att den vill driva på tomgång... alltså för mycket tomgång eller för tidig drivning utav cvt:n...det sistnämda är mest troligt...
-
har testat ställt ner tomgången förut utan resultat..
tror inte dom är riktigt i linje som någon skrev
-
har testat ställt ner tomgången förut utan resultat..
tror inte dom är riktigt i linje som någon skrev
har du bytt rem nyss?
-
http://www.atvforum.se/Forum/index.php?topic=34870.0;all (http://www.atvforum.se/Forum/index.php?topic=34870.0;all)
-
har du bytt rem nyss?
nyss o nyss 30h har remmen gått va tänkte du på.
-
Vill man göra jobbet själv med att få primär och sekundärhjul i linje så finns det ett specialverktyg att beställa beroende på vilken maskin/koppling man har. Står lite om det på denna länk:
http://www.ehow.com/info_7963970_polaris-atv-clutch-alignment-tools.html (http://www.ehow.com/info_7963970_polaris-atv-clutch-alignment-tools.html)
-
Vill man göra jobbet själv med att få primär och sekundärhjul i linje så finns det ett specialverktyg att beställa beroende på vilken maskin/koppling man har. Står lite om det på denna länk:
http://www.ehow.com/info_7963970_polaris-atv-clutch-alignment-tools.html (http://www.ehow.com/info_7963970_polaris-atv-clutch-alignment-tools.html)
skulle tro att du behöver linjera variatorerna.. köpte själv ett linjerings verktyg från usa kostade 240 kr.
-
Har det uppstått direkt eller kommit smygande, det vanligaste är för hög tomgång eller i samband med byte av drivrem.
Bytt rem och man har klarat av högre tomgång på den gamla remmen.