ATVForum, allt om fyrhjulingar
Allmän diskussion => Övrigt => Ämnet startat av: Pv544 skrivet 29 mars 2012 kl. 00:00:22
-
Vet inte om någon redan gjort en tråd om detta... Men.
http://www.svmc.se/smc/SMCs-arbete--fragor/Motorcykeln/Motorcyklar_och_slap/ (http://www.svmc.se/smc/SMCs-arbete--fragor/Motorcykeln/Motorcyklar_och_slap/)
Så nu borde man alltså kunna regbesikta med kulan på, och sen köra med vagn om man har en som uppfyller kraven.
Äntligen får man väl säga då!
-
Det där låter ju riktigt bra!
Då återstår bara att få en tillverkare att tillverka godkända drag åt oss.
-
I regbeviset på min Cf står det en max släpvagnsvikt på 150 kg tror jag det var så det måste ju betyda att dragkulan är godkänd att dra med.
Jag har också byggt en vagn som har belysningen som krävs;))
-
Det där låter ju riktigt bra!
Då återstår bara att få en tillverkare att tillverka godkända drag åt oss.
Bara att skruva fast kulan i orginalfästet och regga ()p
Står att den ska skruvas i ramen och det gör den orginal.
-
Inge kraftiga vagnar man får dra då... Om man vill kunna köra MED last PÅ :dntknow:
-
Nä, inga stora vikter, men man får ju ha i åtanke att det ska vara säkert att köra i 80km/h med det också. Och en hjuling är ju lagom säker som den är i 80km/h om nåt inträffar och man måste panikbromsa/väja. Då vill man nog inte ha 500kg på draget också..
Så för mig är det rimligt, och bygger man en släp lätt och får lasta typ 70kg eller nåt så får man ju iallafall med sig rätt mycket packning till en långtur.
Arbete är ju en annan sak.
Sen att det går, det är en annan sak. Jag har flyttat 1200kg husvagn några gånger med min, men jag skulle inte vilja åka väg med det ekipaget, även om det gick.
-
Nä, inga stora vikter, men man får ju ha i åtanke att det ska vara säkert att köra i 80km/h med det också. Och en hjuling är ju lagom säker som den är i 80km/h om nåt inträffar och man måste panikbromsa/väja. Då vill man nog inte ha 500kg på draget också..
Så för mig är det rimligt, och bygger man en släp lätt och får lasta typ 70kg eller nåt så får man ju iallafall med sig rätt mycket packning till en långtur.
Arbete är ju en annan sak.
Sen att det går, det är en annan sak. Jag har flyttat 1200kg husvagn några gånger med min, men jag skulle inte vilja åka väg med det ekipaget, även om det gick.
Sant
-
Gjorde et dragkapaicetstest åt Kymco Sverige i vintras!
En Kymco 450 med 1950Kg efter gick bra men bromsa var lite tungt!!
-
Var släpens påskjutsbroms demonterad/spärrad?
-
Var släpens påskjutsbroms demonterad/spärrad?
Svängningsdämparen var väl hårdare än vad Kymcon orka bromsa ;)
(http://iloapp.marber.se/blog/camping?ShowFile&image=1276931117.jpg)
-
Den var spärrad!
Detta resultarde i ett tullintyg som tullverket krävde in för att dessa maskiner skulle slippa tullas som nöjesfordon!
Mycket papper blev det!!
-
Svängningsdämparen var väl hårdare än vad Kymcon orka bromsa ;)
(http://iloapp.marber.se/blog/camping?ShowFile&image=1276931117.jpg)
Ja det hade det nog varit kanske man klarat att trycka ihop den på torr asfalt!