ATVForum, allt om fyrhjulingar
Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Kawasaki => Ämnet startat av: Tintin skrivet 8 augusti 2006 kl. 23:41:28
-
Läste ett tips på HMF hemsida som säger att man ska ställa in soppaskruven innan man ger sig på munstyckena överhuvudtaget. Verkar i grunden ganska enkelt då det går ut på att först dra soppaskruven i botten och sedan skruva ut den så att man får den högsta, rena tomgången som möjligt. Men hur gör man när man har dubbla förgasare? Skruvar in bägge och skruvar sedan ut dom växelvis, eller??? :roll: :roll: :roll:
-
alltid lite svårare med dubbla ..men prova o skruva ut dom lika mycket....men undrar om man inte ska ställa dom sist....kanske inte förresten.. :lol: :lol: :lol: :lol: det är bara o modda på ...ibland ställer man upp tomgången lite när man ställer soppa skruvarna... :lol: lycka till...
-
På sätt och visst har du nog rätt, man kan väl kanske behöva justera dom till sist också. Jag läser HMF-tipset som att det är till för att man ska ha ett bra utgångsläge när man börjar.
Har en dag till på mig att få fram lite mer info, för systemet kommer först på torsdag. Kanske lika bra det, för det skadar nog inte att läsa på lite till först, men det är jobbigt att behöva vänta :cry:
-
Tror bäst är att byta munstycke, sen justera soppa skruven
har läst om bränsle skruv justering förut, sök så hittar du flera inlägg
-
Så, nu sitter HMF-systemet på, munstyckena är bytta och soppaskruvarna ställda. Verkar ha hittat ganska rätt till slut. Enligt "choke-testet" så går den lite fet på lågfartsmunstycket och nålarna men helt rätt på högfartsmunstycket. Jag väntar nog med att göra något åt nålarna tills jag får mitt KoN-filter.
En fundering dock som inte ska ha något med munstycken eller nålar att göra. När jag slår av på gasen så "bluddrar" den lite. Inte så att den misständer, men den låter klart annorlunda än tidigare. Är det kanske normalt för fullflödessystem, eller har jag misslyckats med något allvarligt?
Jag är klart nöjd med resultatet hittills i alla fall. Fick vägdäcken balanserade igår, så nu går den som ett aggressivt strykjärn på vägen :twisted: Du får ta och provköra igen, Zacka, får se om du blir mer nöjd med den nu...
Ska fixa ett par bilder imorgon när det är ljust.
-
Så här blev det!
(http://quick.imgfree.net/images/2006/08/11/99561.jpg) (http://www.imgfree.net)
(http://quick.imgfree.net/images/2006/08/11/99562.jpg) (http://www.imgfree.net)
(http://quick.imgfree.net/images/2006/08/11/99563.jpg) (http://www.imgfree.net)
(http://quick.imgfree.net/images/2006/08/11/99564.jpg) (http://www.imgfree.net)
-
Ser jäkligt fett ut :D
-
Snyggt!
Väsnas HMF-systemet mycket?
Nyfiken eftersom "hustruacceptansen" på oljud (enl. sambon) inte är så hög hemma hos mig. :cry: :wink:
-
Sunfire, nu kör jag med "silencer"-kitet som följer med, och den låter inte alls farligt. Det jag jämför med då är Dinlin som jag blev halvt döv av på fullvarv. Ska prova en sväng utan i helgen får se vad som händer.
-
Ja när Dinlin var helt rensad i dämparen var det j*vla oljud på den och den lät rätt friskt när bara gnistskyddet var borttaget också. :)
-
Tintin, snyggt som bara den med dubbla dämpare bak
Nöjd ? jag va nöjd med draget innan också ska du veta :), men man ville ha det draget han hade från start hela vägen ...
Jag tror du får justera nålarna också då blir han ännu aggresivare... vad har du de på nu ? vad rekomendera HMF med nål iställning ?
Vi kan ta o träffas i helgen om du vill i stan o snacka lite då får jag provköra
-
HMF hade ingen rekommendation vad gäller nålarna, bara för munstyckena. Jag köpte ett DynoJet-kit med både nålar och munstycken och fick då rekommendationen att köpa ett kit för BruteForce istället för det som är till KFX (har nog beskrivit det ovan iof). Efter att ha testat lite olika nu så drar jag slutsatsen att det nog inte var världens bästa råd. Just nu så kör jag med det kitets minsta munstycken, som tack och lov är alldeles lagom. Med tanke på att den går lite fet på original-nålen (den är inte ställbar) så verkade det lönlöst att sätta i BF-nålarna. Jag har dock beställt ett KoN-filter istället för det WhiteBrothers-filter jag har idag, så då får vi se om den fortfarande går fet på nålarna. Gör den inte det så ska jag testa BF-nålarna då.
Nu har jag rejält drag genom hela registret, och då kör jag ändå med silencern i nu.
Träffas gärna en sväng på stan om jag är hemma i helgen, men det vet jag först imorgon förmiddag, så jag kan väl lägga en PM till dig då?
-
ja visst gör så.. vi kan en träff i mc´donalds sveavägen eller nåt..
Nu ska jag till tullinge o gasa lite :)