ATVForum, allt om fyrhjulingar

Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Dinli => Ämnet startat av: zalsson skrivet 9 mars 2012 kl. 22:17:56

Titel: Dinli EVO -11 frågor?
Skrivet av: zalsson skrivet 9 mars 2012 kl. 22:17:56
Hur är dessa?
Vilka kända fel?
kvaliten hur är den? Pris på reservdelar? tillgång?
Hur tar sig dessa i skog och våtmark?
Hur pass djup kan man dyka med dessa? till fälgcentrum/fotsteg?
Risk för läckage i variatorkåpan så man blir stående i en myr?
Samma maskin som centhor men med annan plast?
Andrahandsvärde? förmodligen sämre än tex can am?
Bättre att köpa en can am renegade direkt och bli fattigare?
Titel: SV: Dinli EVO -11 frågor?
Skrivet av: Pv544 skrivet 9 mars 2012 kl. 23:38:28
Har man tänkt att bada så känns ju can-am lite mer beprövat. 
Finns ju begagnat också.
Titel: SV: Dinli EVO -11 frågor?
Skrivet av: ohvafan skrivet 10 mars 2012 kl. 18:42:22
att bada ner till sadelkanten verkar inte vara några problem iallafall för så tvättar jag alltid min i sjön efter åkning i myr... går hur fint som helst!
Titel: SV: Dinli EVO -11 frågor?
Skrivet av: toffe2000 skrivet 14 mars 2012 kl. 15:02:35
Dom är mycket bra och jag blev mycket förvånad över kvalliten på min den håller för mycket tuff och hår körning utan några bekymmer.
De tar sig fram mycket bra även på orginal däck o fälg inga problem att hänga på några andra märken dock gör ju däckmönster en hel del och storleken på däck o högra markfrigång.
Dyka är som föregående skriver, orginal inga större problem upp till sadeln men då ska man nog passa sig lite då luftintagen sitter ca i höjd med nedre delen av sadeln, jag byggde snorkel till min och då är det inga problem att bada till styret iallafall eller hur högt man dragit dom;)
Inga problem med läckage in i variatorn via kåpan.
Andrahandsvärde är troligtvis lite sämre än can-am.

Vill du ha en riktigt stryktålig maskin till ett bra pris rekomenderar jag maskinen:D
Titel: SV: Dinli EVO -11 frågor?
Skrivet av: DevilSide skrivet 20 mars 2012 kl. 01:20:12
Dom är mycket bra och jag blev mycket förvånad över kvalliten på min den håller för mycket tuff och hår körning utan några bekymmer.
De tar sig fram mycket bra även på orginal däck o fälg inga problem att hänga på några andra märken dock gör ju däckmönster en hel del och storleken på däck o högra markfrigång.
Dyka är som föregående skriver, orginal inga större problem upp till sadeln men då ska man nog passa sig lite då luftintagen sitter ca i höjd med nedre delen av sadeln, jag byggde snorkel till min och då är det inga problem att bada till styret iallafall eller hur högt man dragit dom;)
Inga problem med läckage in i variatorn via kåpan.
Andrahandsvärde är troligtvis lite sämre än can-am.

Vill du ha en riktigt stryktålig maskin till ett bra pris rekomenderar jag maskinen:D

Du har inga bilder på hur du har byggt och dragit snorkeln?
Titel: SV: Dinli EVO -11 frågor?
Skrivet av: toffe2000 skrivet 30 mars 2012 kl. 16:19:58
kan försöka ta några bilder o lägga upp :)
Titel: SV: Dinli EVO -11 frågor?
Skrivet av: zalsson skrivet 22 april 2012 kl. 18:31:13
Vad ska man betala för en -11 som inte gått mycket ( under 100mil)
Hur lång garanti tid är det?
Något spec man ska kolla efter? fel mm?
Titel: SV: Dinli EVO -11 frågor?
Skrivet av: jonny800 skrivet 30 april 2012 kl. 14:34:33
Skulle säga beror ju på vad den är utrustad med.... Frågar du mig så är plåtar under maskinen ett måste sen är ju alltid större hjul en fördel
Men jag skulle tänka mig mellan 65-75 för en med riktiga däck och plåtar