ATVForum, allt om fyrhjulingar
Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Dinli => Ämnet startat av: extruder skrivet 8 mars 2012 kl. 13:38:25
-
Som rubriken lyder, jag beställde en packbox som jag trodde var rätt men fick en pytteliten jäkel. Den har artnr. A030037-00, är det någon som kan guida mig till rätt artnr eller har måtten på den? Det är så svårt att se i detalj på sprängskisserna ibland och i mitt fall så blev det fel.
//Extruder
-
Vad tror du om A030036-00 då?
Sidan 2 i engine parts manual som finns på http://www.atvhuset.se/Shop/Page/Private/Dinli%20450%20Engine%20Parts%20Manual.pdf (http://www.atvhuset.se/Shop/Page/Private/Dinli%20450%20Engine%20Parts%20Manual.pdf)
TB25X38X7
-
Storleksmässigt så verkar det ju mer rätt, men följer man sträcket där den ska sitta så verkar den ju sitta precis under startmotorn, kanske utgående drevaxel? Jag får ta bort svänghjulet och demontera tätningen, om man nu kan få tag på en avdragare har varit slut på tre ställen där jag frågat.
//Extruder
-
Nu har jag demonterat svänghjulet, men döm om min förvåning när svänghjulet var väck så finns där ingen packbox, ska det vara så? Skickar med lite bilder så kanske någon kan göra mig lite klokare.
//Extruder
-
Det är väl bara koppling och växellåda som badar i olja. Så mellan vev och svänghjul behöver det inte vara tätt.
En teori utan bakomliggande djupare kunskap annat än från moppetiden ;)
-
Koppling, vev, magnet mm ligger i samma oljebad.
Om jag inte minns fel hade jag ingen packbox där heller då de ska vara olja vid magneten.
-
Så sant, det är ju därför det sitter oljetätningsring på kolven.
-
Där ser man, då har jag krånglat till det helt i onödan alltså. Det kom nämligen ut en del olja när jag tog bort kåpan nämligen. Kan det vara så att när jag böt olja så råkade jag få in en liten skvätt för mycket och den extra oljemängden letade sig ut där? Tänkte inte så långt att det är torrsump på motorn. Man lär så länge man lever, tack för snabba svar.
//Extruder