ATVForum, allt om fyrhjulingar
Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Yamaha => Ämnet startat av: Raecer skrivet 6 mars 2012 kl. 20:24:48
-
Har sen mitt vevlager haveri haft ett vevparti liggandes i garaget, tanken har varit att lämna in den för renovering nån gång så man har en reserv ()p
Fick ett PM av Blackbox här på forumet som erbjöd sig att skicka ett vevparti från sin Yamaha XT660 motorcykel för att jämföra mot Raptorns.
Fick behålla vevpartiet till XT660:in och tog med den till jobbet för att ha som försökskanin.
Pressade ur tappen (i våran 200? tons press som fick jobba ;D) och tog bort vevstaken.
Pressade ihop vevpartiet utan vevstake och satte upp den i en jigg.
Sen fick jag hjälp/tips av en jobbarkompis att rikta upp vevpartiet till 3/100-dels millimeter ()p
Satte upp min vev som skar för o jämföra i jiggen och den diffa 6-7/100-dels millimeter från fabrik.
Slänger upp två filmer
660 veven jag riktat upp:
http://tinypic.com/player.php?v=35jleed&s=5 (http://tinypic.com/player.php?v=35jleed&s=5)
Min orginal vev som skar:
http://tinypic.com/player.php?v=c3gh1&s=5 (http://tinypic.com/player.php?v=c3gh1&s=5)
-
Läckert ()p
-
Läste nånstans på nätet att en bra riktad vev kan göra upp till 500varv på maxvarv jämfört med en dåligt riktad.
Kan ju tillägga att de går en oljekanal från vevaxelns yttre ände in till nedre vevstaks lager