ATVForum, allt om fyrhjulingar
Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Polaris => Ämnet startat av: majjtin skrivet 4 mars 2012 kl. 13:40:36
-
har en big boss 500, startar och går bra på tomgång, men när man gasar till stannar den nästan till och det blir förgasarsmällar, gasar man sakta upp så blurrar den bara, vore tacksam för svar den som har en tanke på vad det kan vara
-
Kolla knappen du trycker in för att aktivera fyrhjulsdriften då du backar, har haft det problemet att det var glappt där och då uppträdde min lika. Visserligen en sportsman, men det är väl lika eller??
-
behövde du dela handtaget då?
-
Den knappen går att dela, men kollade nu i mina serviceanteckningar eftersom det var några år sedan att det till slut inte var det felet utan brytaren som sitter nere vid växellådan och som känner av om att backväxeln ligger i.
Den sitter i fyra skruvar ovanför oljestickan. det är en klack invändigt som indikerar vilken växel som ligger i.
den klacken var trasig och vi beställde en ny givare från USA.
Om det är den kan jag i morgon troligtvis ordna fram vart vi köpte den, halva priset mot Sverige.
-
kolla så att det inte är en spicka i insugningsgummit
-
brytaren är hel som indikerar backväxeln, vet dock inte om strömmen funkar som den ska i den. hittar ingen spricka i insuget heller nån som har fler förslag att titta efter?
-
Kollade du givaren som sitter i lådan? Hur långt har den gått, har den gått 6-700 mil kan det vara förgasarnålen och munstycket.
-
Länk till indikatorn som sitter på lådan.
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Polaris-New-OEM-Gear-Indicator-Switch-Main-Gearcase-Electrical-Sportsman-Magnum-/200690618624?pt=Motors_ATV_Parts_Accessories&hash=item2eba17d100 (http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Polaris-New-OEM-Gear-Indicator-Switch-Main-Gearcase-Electrical-Sportsman-Magnum-/200690618624?pt=Motors_ATV_Parts_Accessories&hash=item2eba17d100)
-
Hur går det med felsökningen, intressant att veta vad det var då du är klar. :P
-
går jävligt dåligt hehe, får ta och kolla nålen medans alla kåpor och sket är borta :)
-
Ja har du kollat allt det andra är det ganska säkert den, behöver inte vara mycket slitet innan den ger dålig drift. >:(
-
men har nu märkt att det kan vara nått med choken, är ingen skillnad alls när man lägger i den. mysko
-
Då kan det vara munstycket, mer troligt än tjuvluft
-
Är choken en wire från styret som på Sportsman? Kolla så den är ok först då, så den inte är av och choken ligger i hela tiden!
-
Kan låta mysko men har du kollat standardsakerna tändstift och tändkablar, kan ge liknande problem vid överslag eller halvkasst stift.
-
Hur många timmar/mil har den gått ??
-
Hur går det för dig med felsökningen, intressant att vata hur det går :o