ATVForum, allt om fyrhjulingar
Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Goes => Ämnet startat av: Jens Viking skrivet 23 februari 2012 kl. 19:25:19
-
Ser bland många här att man "pensionerat" en del maskiner av andra märken. Min fundering är varför man väljer en GOES före tex. Arctic Cat?
Jag själv valde GOES då jag pratat med en man som var inne på sin 2:a, eller om det var 3:e, GOES och fortfarande var jätte nöjd.
Så kamrater, låt höra....
-
hade en polaris sportsman 500 -08 innan denna sålde den för jag hade så jävla hög ränta :-\ fast denna maskin har ännu enligt mig varit likvärdig i effekt framkomlighet och styrka kvaliten är bra än så länge inga problem alls och snart kört 35 mil ()p
-
Jag valde goes för den var billig och för jag visste att cf/goes är ändå rätt bra kvalité för vara Kina moppar. Är nöjd med min maskin än så länge :)
-
Jag själv är helt ny på området, så jag har inget att jämföra med. Men min fungerar, än så länge, kanon!
Priset är ju dessutom helt rätt för denna leksak och håller den dessutom så kan man ju anse sig gjort en bra affär.
Jag är dessvärre den typen som INTE accepterar massa strul bara för att ett pryl är billig. Säljer man en sak så förutsätter jag som konsument att den fungerar, vilket denna gör hittils!
Idag vart det lite mer en 2 mil efter jobbet, kul som fan!
-
finns nog inte mycket som slår att sätta sig på hjulingen och dra ut i skogen en solig dag :sunny: fast fan man vill ha en maskin med mer kräma i :lol: har beställt dr pulley + kraftpaketet och en cdi box så de borde bli lite bättre drag i den nu :D
-
Hur mycke pengar lägger ni på tillbehör dvs trim osv. Räkna man maskin + koppling och cdi box och alla trim som finns till goes så dra de iväg i pengar.
Trimmar man tex en brute force oxå?
-
Hur mycke pengar lägger ni på tillbehör dvs trim osv. Räkna man maskin + koppling och cdi box och alla trim som finns till goes så dra de iväg i pengar.
Trimmar man tex en brute force oxå?
Jag är som sagt ny på området, men tittar man vad en Brute Force kostar, 102900:-, så kan man lägga maaaaaaasor av pengar på en GOES i tillbehör och fortfarande få pengar över till spargrisen.
Dessutom är det 2 års garanti på Bruten och 3 år på Goesen.
Tanken var inte att det skulle bli massa tjafs då jag startade den här tråden, utan jag som ny ville bara veta av ren nyfikenhet.
Hoppas vi fortsätter att ha det kul tillsammans, OAVSETT vilket märke vi kör!
()p
-
Tror koppling och cdi box och avgassystem och daj till min är uppe i strax över 7500 resten av sakerna jag köpt är ju tillbehör ;)
-
Hur mycke pengar lägger ni på tillbehör dvs trim osv. Räkna man maskin + koppling och cdi box och alla trim som finns till goes så dra de iväg i pengar.
Trimmar man tex en brute force oxå?
Från 50cc till 1000cc så finns det alltid dom som vill ta ut lite mer effekt, eller mycket mer.
Så visst trimmas en Brute force, eller någon av dom andra maskinerna.
Era 500cc snurror verkar ju ha en del extra att plocka ur, om man kollar vad Rikard J gjort med sin cf500 så finns det ju en del att hämta.
Men trimmar man så lär man nog köra lite mer med förstånd än innan, ligga på maxvarv i fullfart någon längre stund tror jag inte är någon bra idé. I original så är dom väl lite nedstrypta för att klara det mesta.
Oavsett om man börjar på 250 eller 500cc så brukar dom som jagar effekt till slut ofta börja sikta på större maskiner. Det finns ju mer från början och det finns ju ofta mer att hämta också.
Finns ju även dom som trimmar så hårt att det knappt går att köra normalt med grejerna, som bara vill vara värst.
Tror en Dr Pulley till era maskiner är en bra investering, för originalvariatorn är väl lite trist.
Får ni upp den på bakhjulen?
En del har ju en riktigt lång lista på avverkade maskiner, och man undrar ju lite varför det byts så ofta. Kanske bara har för gott om pengar.
Goes eller Cf är nog en bra förstamaskin om man är ute efter vägreggat. Men ska man arbeta mycket så finns det nog lämpligare, men dom är väl rätt allround.
-
5års garanti på can am ()p
-
Blev totalt idiot förklarad av många när ja beställde min. Fick höra att de bara va skit å att den skulle rasa med en gång... Konstigt nog så har ja inte hört en enda gliring efter att dom sett den "in action"... :headbang: dom väntade sig tydligen inte att de skulle va en fyrhjuling ja beställt utan en liten låg leksak.
Jag är mycket nöjd med min maskin förutom att plasten är fan så mycke sämmre än på dyrare maskiner. Nu väntar ja bara på min cdi box och kraftpaketet så ska de dras större timmerlass än tvivlarna :DV
-
Från 50cc till 1000cc så finns det alltid dom som vill ta ut lite mer effekt, eller mycket mer.
Så visst trimmas en Brute force, eller någon av dom andra maskinerna.
Era 500cc snurror verkar ju ha en del extra att plocka ur, om man kollar vad Rikard J gjort med sin cf500 så finns det ju en del att hämta.
Men trimmar man så lär man nog köra lite mer med förstånd än innan, ligga på maxvarv i fullfart någon längre stund tror jag inte är någon bra idé. I original så är dom väl lite nedstrypta för att klara det mesta.
Oavsett om man börjar på 250 eller 500cc så brukar dom som jagar effekt till slut ofta börja sikta på större maskiner. Det finns ju mer från början och det finns ju ofta mer att hämta också.
Finns ju även dom som trimmar så hårt att det knappt går att köra normalt med grejerna, som bara vill vara värst.
Tror en Dr Pulley till era maskiner är en bra investering, för originalvariatorn är väl lite trist.
Får ni upp den på bakhjulen?
En del har ju en riktigt lång lista på avverkade maskiner, och man undrar ju lite varför det byts så ofta. Kanske bara har för gott om pengar.
Goes eller Cf är nog en bra förstamaskin om man är ute efter vägreggat. Men ska man arbeta mycket så finns det nog lämpligare, men dom är väl rätt allround.
bakhjulet kan man nog drömma om ;D
-
Jag köpte en beroende på detta forum och prislappen.Sen har det blivit dr pulley och variatorkit som gjorde stor skillnad en helt annan maskin sen har av nån konstig anledning trimboxen från trech inte nån större effektökning på min maskin så de pengarna hade jag kunnat spara :cry:
-
Klart det finns andra maskiner som säkert är mycket bättre än dom vi drar runt på. Men jag personligen tror att GOES har goda förutsättningar att konkurera med andra märken, bla pga prislappen. Ser GOES att dom får ösa ut maskiner till konsumenter så kanske dom oxå sattsar lite mer på "lull-lull" så som servo osv.
Jens
-
bakhjulet kan man nog drömma om ;D
Nä det går, ta en domkraft och hissa upp han i framänden ;D
-
Jo då kan det nog gå :djump:
-
eller ät gröt så rår man ändå