ATVForum, allt om fyrhjulingar
Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Loncin => Ämnet startat av: Quad Racer Inc skrivet 20 februari 2012 kl. 00:11:29
-
Hej!
Har nydligen införskaffat en första ATV . Det blev en Haili 350 cc Quad Racer som den så fint heter? Finns det möjligtvis någon som känner till vad detta fordon egentligen heter? Samt vart jag skulle kunna på tag på trimdelar, avgassystem etc. Även vilka möjligheter det finns att öka prestandan på utöver avgassytem.
Vore väldigt tacksam för svar.
-
Välkommen!
Vet inte om Loncin har något gemensamt med just din maskin.
Men, det delas ju friskt med grejer mellan kinesmaskinerna. Och även om dom delar namn så kan det ju ändå skilja en hel del.
Du får nog vara beredd att leta lite för att hitta rätt helt enkelt.
Om du kör en bildsök på google på "350cc quad" eller något annat liknande, så får du säkert upp bilder på din maskin under annat namn. Kan ju hjälpa i letandet efter delar.
Börjar du mixtra (eller byter ut) avgassystemet så ska du bestycka upp förgasaren, sätta i större munstycken så den inte går för snålt.
Du kan ju också kolla så att förgasaren öppnar helt vid fullgas, så det inte är strypt någonstans. Tex i handtaget eller vid förgasaren.
Är maskinen ny eller begagnad?
Är den ny med garanti så tycker jag du ska köra med den original ett tag, så den blir inkörd ordentligt och att det inte blir gnäll om att du trimmat den.
Håll koll på styrleder och bussningar, inte den bästa kvaliteten på våra kinesmaskiner. Kan ju orsaka en del otrevligheter när det kommer till väghållningen. Och siktar du på mer fart är det ju extra viktigt, lika att bromsarna funkar som dom ska.
Kanske din maskin delar en del saker med badboymaskinerna? Dom har väl även ett eget badboyforum.
Lycka till!
-
Välkommen!
Vet inte om Loncin har något gemensamt med just din maskin.
Men, det delas ju friskt med grejer mellan kinesmaskinerna. Och även om dom delar namn så kan det ju ändå skilja en hel del.
Du får nog vara beredd att leta lite för att hitta rätt helt enkelt.
Om du kör en bildsök på google på "350cc quad" eller något annat liknande, så får du säkert upp bilder på din maskin under annat namn. Kan ju hjälpa i letandet efter delar.
Börjar du mixtra (eller byter ut) avgassystemet så ska du bestycka upp förgasaren, sätta i större munstycken så den inte går för snålt.
Du kan ju också kolla så att förgasaren öppnar helt vid fullgas, så det inte är strypt någonstans. Tex i handtaget eller vid förgasaren.
Är maskinen ny eller begagnad?
Är den ny med garanti så tycker jag du ska köra med den original ett tag, så den blir inkörd ordentligt och att det inte blir gnäll om att du trimmat den.
Håll koll på styrleder och bussningar, inte den bästa kvaliteten på våra kinesmaskiner. Kan ju orsaka en del otrevligheter när det kommer till väghållningen. Och siktar du på mer fart är det ju extra viktigt, lika att bromsarna funkar som dom ska.
Kanske din maskin delar en del saker med badboymaskinerna? Dom har väl även ett eget badboyforum.
Lycka till!
Tackar för svar!
Jag är med dig, problemet är att få tag i något effektsystem, då jag inte vet vad som passar. Strypt skall den inte vara då den gör ca 110-120 khm enligt föregående ägare. Den är bättre begagnade gått ca 100 mil. Hur ofta bör man serva dessa fordon,samt vad skall man titta på vid service?
Ps: Känner du kanske till någon som säljer effektavgassystem?
MVH
//Dennis
-
Du kanske skulle kunna kolla med någon mekanisk verkstad av något slag ifall det finns någon som kan bocka till ett rör åt dig. Själva slutdämparen passar nog från någon mc eller annan hjuling, eller kanske biltemas variant. Finns ju en del som byggt eget med olika dämpare.
En del maskiner kan ju ha en strypning i originalsystemet, antingen i främre röret eller i dämparen. Kan ju finnas en del att hämta redan där. Fast kanske redan gjort?
Men om inte originalsystemet stryper väldigt mycket så är nog den största skillnaden med effektsystem ljudnivån. Låter ju coolare och ofta jäkligt högt, det är många som får lov att sätta i decibelinsats för att det låter för jävligt högt.
Men varför vill du trimma den? Det finns sällan så mycket mer att hämta till en vettig peng, och risken för ras ökar nog om du plågar den mer. Kör som den är, och byt till större sen när du vill ha mer. Det är mitt tips.
Service är nog oljebyte och ventilkoll. Och kolla igenom muttrar och skruvar, det är nog bra att kolla igenom det mesta.
Beror ju mycket på hur snälla mil den får också. Men intervallerna brukar väl ligga med 100-250 mil intervall beroende på maskin.
Din ligger kanske kring 100.... Men du borde väl kunna få tag på en servicebok?
-
Du kanske skulle kunna kolla med någon mekanisk verkstad av något slag ifall det finns någon som kan bocka till ett rör åt dig. Själva slutdämparen passar nog från någon mc eller annan hjuling, eller kanske biltemas variant. Finns ju en del som byggt eget med olika dämpare.
En del maskiner kan ju ha en strypning i originalsystemet, antingen i främre röret eller i dämparen. Kan ju finnas en del att hämta redan där. Fast kanske redan gjort?
Men om inte originalsystemet stryper väldigt mycket så är nog den största skillnaden med effektsystem ljudnivån. Låter ju coolare och ofta jäkligt högt, det är många som får lov att sätta i decibelinsats för att det låter för jävligt högt.
Men varför vill du trimma den? Det finns sällan så mycket mer att hämta till en vettig peng, och risken för ras ökar nog om du plågar den mer. Kör som den är, och byt till större sen när du vill ha mer. Det är mitt tips.
Service är nog oljebyte och ventilkoll. Och kolla igenom muttrar och skruvar, det är nog bra att kolla igenom det mesta.
Beror ju mycket på hur snälla mil den får också. Men intervallerna brukar väl ligga med 100-250 mil intervall beroende på maskin.
Din ligger kanske kring 100.... Men du borde väl kunna få tag på en servicebok?
Hej igen!
Gällande strypning, så skall nog den vara borttagen, farten räcker nog till...inte ofta man kör över 110km/h? Det jag är ute efter är styrkan , jag vill få ut så mycket kräm som möjligt på låga varv. Ljud är något som jag värderar väldigt högt, det skall höras...Då jag kör MC vanligtvis så är detta någonting jag är van vid samt som jag ej kan vara utan. Det bör väll inte vara några konstigheter med att bocka till ett rör? Tror du att ett hel system från en Yamaha R1 fungerar? Självfallet skall det anpassas för att få plats i ATVN. Du pratade om att det är svårt att få ut någon effekt utan att lägga ner allt för mycket pengar... Det jag hade tänkt mig var effektsystem,filter,variatorkit. Tror du det blir någon skillnad i effekt ?
MVH
Dennis
-
Hej igen!
Efter mycket om och men blev det en helt annan maskin tillslut. En Wildcat... Jag tackar gudarna att jag ej köpte Hailin efter att ha kört denna i 2 dagar.
:)
-
Grattis!
Ett mycket bättre val! :djump: :djump: :djump:
-
Tackar så mycket!
Är väldigt nöjd med Vildkatten, bra med klös i den