ATVForum, allt om fyrhjulingar
Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => CF Moto => Ämnet startat av: airborne skrivet 19 februari 2012 kl. 17:44:26
-
Är det någon som vet när den nya variatorn började monteras på cf motos modeller en del utländska sidor säger redan 2011 stämmer det i sverige?
och om variator kit passar både nya och gamla variatorn?
Samt om någon körmässigt märkt någon skillnad i grepp slirning utväxling osv?
-
Jag har provkört en Goes 625i LTD med CV-tech variator. Jämfört med brors X5a så kändes det att den grep i tidigare och lite bättre dessutom, man behövde inte varva så mycket för att det skulle greppa. De verkar desutom vara inställbara på något vänster så att man kan ställa om det ska greppa tidigt eller sent om jag förstod det rätt.
MVH
Chrille
-
dessa variatorer har inte våtkoppling va? min arctic har CVtech och ingen våt. likaså Can-am.
lag ökade tyngden på vilkterna för att få den att greppa tidigare.
-
dessa variatorer har inte våtkoppling va? min arctic har CVtech och ingen våt. likaså Can-am.
lag ökade tyngden på vilkterna för att få den att greppa tidigare.
Utan att veta så tror jag att det fortfarande är våtkoppling eftersom det normalt är det på CF & Goes.
-
Det är nog fortfarande samma våtkoppling som tidigare. Jag tror att den bakre variatorn med fjädern skiljer men någon som servar cf moto kanske kan komma med tips! :help:
-
Jag körde en X8 idag, och det är stor skillnad i greppet i variatorn jämfört med min X5. Stannade man i en brant backe och skulle smyga iväg så började maskinen driva omedelbart när man börja gasa, och det var samma på backen.
-
Främre variatorn och våtkoppling är samma på alla cf motos, även X8 men koppling är tjockare och tyngre vikter än tidigare modeller.
Bak är cvtech, dock har jag inte lyckats ta reda på när dom bytte.
Cvtech är omställbar och med detta försvinner behovet av att byta fjäder.
För dig som slänger på större däck räcker det med andra vikter.
Innan någon beställer variatorkit till X8 eller nyare 500'or så måste ni kolla vad ni har, det ser ni lätt på att muttern bak skiljer mot fram, på variatorskivorna.
/Benny
-
Tack! Benny för ett bra svar ()p blir att demontera kåpan och kolla före beställning av uppgraderingsdelar hos er är riktigt sugen på ev variatorfjäder trimbox samt dr pulley koppling tror det blir roligare att köra då, men får mata spargrisen ett tag till före köp. :sunny:
-
Främre variatorn och våtkoppling är samma på alla cf motos, även X8 men koppling är tjockare och tyngre vikter än tidigare modeller.
Bak är cvtech, dock har jag inte lyckats ta reda på när dom bytte.
Cvtech är omställbar och med detta försvinner behovet av att byta fjäder.
För dig som slänger på större däck räcker det med andra vikter.
Innan någon beställer variatorkit till X8 eller nyare 500'or så måste ni kolla vad ni har, det ser ni lätt på att muttern bak skiljer mot fram, på variatorskivorna.
/Benny
Det vore intressant med en jämförelse mellan den nya CV-tech CVT'n & den gamla fast kittad + DR. Pulley'ad.
Är det lönt att uppgradera den nya typen mao?
/Chrille
-
Cvtech är omställbar och med detta försvinner behovet av att byta fjäder.
För dig som slänger på större däck räcker det med andra vikter.
()p
Dr Pulley är koppling, har inget med variatorn att göra, den lönar det sig alltid att byta!
Med vänlig hälsning, benny
-
Behöver hjälp någon som vet vart man kan beställa delar till sin goes 625 långa modellen vill ha tag på plast å variatorn då den är glapp behöver jag nog allt med lager å hela skiten men hittar inget här ute på nätet maila mig gärna svar ljung_wallin@hotmail.com
-
Någon som vet vart man köper vikter till cvtech?
-
Dom som säljer cvtech, ebay osv, sök på google så får du upp alternativ ()p
-
Hittar endast några få amerikanska sidor som endast skickar inom USA, ingen som skickar till sverige... sökte på cvtech weights/weight.
-
https://www.ebay.com/itm/CVTECH-Trailbloc-Drive-Pulley-Weight-Part-0901-7108/192376038032?hash=item2cca816290:g:qw8AAOSwFb5aGeTG&vxp=mtr
Andra alternativet