ATVForum, allt om fyrhjulingar
Allmän diskussion => Quadracing => Ämnet startat av: Bulltz skrivet 6 februari 2012 kl. 01:43:22
-
som rybriken lyder vill jag få ut en massa kräm ur min gula arslefraktare. den är vägreg så det är nog en hel del strypningar men det som gjort är iaf ett HMF helsystem (gärna åsikt om det då jag inte vet ett skit om quads). ska man byta cdi eller öppna förgasaren och leta nån strypning där eller hur tycker ni att jag ska göra? en polare har en raptor 700 på ca 65hk och jag vill inte hamna allt för långt efter :)
-
Finns inte mycket att göra som inte kostar en massa pengar då är det bättre att byta maskin eller byta körställe.
Ta med polaren på 700:an efter endurospåren, crossbanor eller andra stökiga ställen så ska du se att han har svårt att hänga på.
Efter vägarna är det svårt att hänga på med din 400
-
Jag trodde att en raptor 700 skulle vara tung och bökig att åka på men hans raptor är som min ltz i storlek och vikt så jag tror att jag får råpisk efter en liten skogsstig iaf :D
-
Hehe
ja storleken är nog ganska lika förutom att en raptor är längre då man sitter på den.
Tyngden skiljer nog några kilo och den är framtung.
Ltz brukar ha bättre dämpare så det krävs ganska gropiga leder och tvära svängar om du ska skaka av dig honom.
Men det krävs ju men det krävs ju att du är duktig på att köra också ;)
-
Om jag inte minns fel så kan man ta toppen från crossmaskinen DR-Z 400 och det ska göra mycket på effekten.
-
Skulle alldeles ha fått fram vart alla strypningar sitter innan jag byter topp men det låter inte som en dum ide då det inte innebär 2 veckors skruvning :) kan det hjälpa till om man kör med oktanhöjare t.ex 103 oktan om man byter topp och ev planar den lite?
-
Jag tog bort innan mättet i avgasröret och sen tar du bort loket på luft burken. ()p
-
1) din polare har inga 65 hk, kanske 50, så de behöver du inte oroa dig för ;)
2) ett par lite vassare kammar ca 3500:-
3) högkomps kolv ca 3500-4000:-
4) bestycka förgasarn så den får rätt mängd soppa, mycket viktigt, trimmat som otrimmat
5) av med locket på luftburken eller borra stora hål i locket
Oavsett vad du gör skulle jag kollat stiftet på maskinen, eftersom du kör med helsystem så får den nog inte rätt blandning.
Stiftet ska vara brunt, vitt är för lite soppa o svart för mkt.
Med alla dessa saker skulle jag tippa på ca 4-6 hk mer, men de gör stor skillnad på en motorcykel ()p
Lycka till