ATVForum, allt om fyrhjulingar
Allmän diskussion => Övrigt => Ämnet startat av: i like mud skrivet 5 februari 2012 kl. 09:49:43
-
Jag kör på 98 men det kan vara kul och se vad ni kör på
-
Kör på 95 i min kinaholk då jag får åka ända in till stan om jag ska få tag i raketbränsle.
-
Jag blev rekomendera av ÅF att köra på 98 i CF'en
-
Alla bensin fordon och motorer på 98 sen dom tog bort den riktiga 95:an här i finnland
-
Jag kör alla mina fordon på 95
-
95 i bil,fyrhjulingen,skoter. Aspen bränsle i motorsåg,gräsklippare,snöslunga,röjsåg.elverk.
-
Kör med 98 oktan i min fyrhjuling.
-
Jag kör med 95 i både bilen och fyrhjulingen ()p
-
98 blev rekommenderad av min gudfar som jag köpte hondan av :) ()p
-
95 i alla maskiner ()p skillnaden med 98 smörjer inte den mer? eller är jag helt ute och cyklar? :hmmm:
-
98 har högre oktan. Maskiner med hög komp, mycket laddtryck behöver 98 för att inte spika.
En vanlig arbetshjuling behöver det aldrig. En trimmad quad möjligtvis. Många vassare 2-taktare behöver 98 eller mera.
-
Kör 98 i min Honda och 95 i bilen.
Har dock märkt att bilen går något snålare med 98 så brukar tanka det vid lånkörningar.
-
98 i så lång utsträckning det går på alla maskiner jag har. Porschen kan bli grinig på 95oktan så speciellt den får inte 95.
-
95 okt till alla bensindrivna fordon. (jag har inga trimmade racingmaskiner)
Diesel i bilen.
Aspen i röjsåg, motorsåg mm.
-
95 oktan i den Bayerska MotorWagnen, 98 oktan i pansarvärnspjästerrängbilen, men så är det ju en hederlig B18 under stållocket.
Hjulingen får 95 oktan, men har funderat över om den skulle gå att köra på E85!? Det står ju något kryptiskt om motorsprit i boken....
-
98 i raptorn
95 i hondan
-
95an har etanol i, 5% nu å snart 10% då blir namnet på 95 oktanig soppa E10.
98 oktaniga har mindre om någon etanol alls i och Polaris manualen säger max 10% etanolinblandning. Så jag kör 98
-
V Power.
-
Kör 98 oktan.
Men jag ska testa V-Power.
När jag kör bilen på V-Power känner man skillnaden på en gång.
Märker ni som testat nån skillnad på era fyrhjulingar.
-
håller på att fasa ut det ineffektiva lättantändliga bränslet i min maskinpark och införskaffar pålitliga högeffektiva motorer vartefter, så hjulingen och bilen går på brännolja, och så småningom ska det skaffas ett dieselelverk, bara gräsklipparen kvar, funderar på en sån där 6-hästars kina-diesel, enda problemet är att vevaxeln är horisontal på dom, får väl ha en vinkelväxel..
-
håller på att fasa ut det ineffektiva lättantändliga bränslet i min maskinpark och införskaffar pålitliga högeffektiva motorer vartefter, så hjulingen och bilen går på brännolja, och så småningom ska det skaffas ett dieselelverk, bara gräsklipparen kvar, funderar på en sån där 6-hästars kina-diesel, enda problemet är att vevaxeln är horisontal på dom, får väl ha en vinkelväxel..
Anar en smått religiös inställning. ;)
-
Kör 98 oktan.
Att en bensin har högre oktan betyder inte att den ger mer effekt. Men det man kan göra är att höja kompet i maskinen och då använda högre oktan haltigt bränsle för att förhindra spikningar. I en standard maskin kan det i många fall vara onödigt att köra med ett bränsle med högre oktan på grund av att man får mindre effekt istället för mer. Flera olika 98 oktaniga bränslen kan ge olika effekt.
-
98 oktan...