ATVForum, allt om fyrhjulingar
Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Goes => Ämnet startat av: Jens Viking skrivet 1 februari 2012 kl. 10:11:31
-
Maskinen har gått som en klocka hela tiden, NOLL problem...men nu vill den inte starta???
Förvarar den i varmgarage och nu står den ute i minus 15 grader och vill inte starta? Hade igång den för 4 dagar sedan och idag ville den inte hoppa igång! Törs man nöta på så länge det finns batteri, eller pajar startmotorn? Det luktar bensin då man kör på starten.
:help:
-
Låter skumt :hmmm: kollat så den får gnista och allt det vanliga ?
-
kanske inte får bensin. har de läckt nå bensin? men tanke på att de luktar bensin när du kör på starten
-
kanske inte får bensin. har de läckt nå bensin? men tanke på att de luktar bensin när du kör på starten
Nu fungerar den igen!!!
Passade på att testa när temperaturen blivit 10 grader varmare.
Nu är det bara att tuta och köra igen, tack endå!
// Jens
-
()p hitta du nå fel då?
-
()p hitta du nå fel då?
Står alltid i varmgarage, nu har den stått utomhus i snart 2 veckor. Startades sist i lördags och här i 08-land har vi nu haft kallt. Imorse då jag skulle testa så visade kvicksilvret -18 där den stod. Sedan berättade ÅF att man ska hålla choken med tummen, annars finns det risk att knappen glider tillbaka lite med resultatet att den inte får full chok.
Jens
-
tur det löste sig ()p
-
Kolla batterikablarna.
Min + klämma satt inte åt riktigt å ledde till stopp mitt i skogen.
Hade som tur var fler med mej, med rejäla vertygsarsenaler ()p
-
Kolla batterikablarna.
Min + klämma satt inte åt riktigt å ledde till stopp mitt i skogen.
Hade som tur var fler med mej, med rejäla vertygsarsenaler ()p
Tror bara den blev "sur" då jag nötte på med starten. Nu fungerar den som vanligt igen. Tog en sväng i skogen på 20 minuter utan anmärkning.
Jens
-
Jag har upplevt att den blir trilsk när den står utan omvårdnad och körning i ett par dagar. Min stod en vecka och jag hade ett elände att få den att hoppa igång när jag väl skulle ut. Ju kallare destå värre och smiter det ner under -10C blir det till att ha laddat batteri och tålamod.
Tilläggas kan att min står i oisolerat ( och otätt) vagnslider så det är ju nästan som att så ute, i kyla räknat i alla fall.
-
Jag har upplevt att den blir trilsk när den står utan omvårdnad och körning i ett par dagar. Min stod en vecka och jag hade ett elände att få den att hoppa igång när jag väl skulle ut. Ju kallare destå värre och smiter det ner under -10C blir det till att ha laddat batteri och tålamod.
Tilläggas kan att min står i oisolerat ( och otätt) vagnslider så det är ju nästan som att så ute, i kyla räknat i alla fall.
Märkte det idag igen. Den blir liiiite grinig då det är -21 oxå. Blir till att montera motorvärmare!!!
-
haha :headbang:
-
Jag läste lite av det ni har skrivit. Om jag förstår det rätt så står maskinen inne i värme och är sen ute i väldigt kallt väder. Min tanke är att det bildas kondensvatten i bensintanken när den går emellan så växlande temperaturer. Lita k-sprit kanske inte är fel då.
-
Jag har min CF i kallgarage och stående i flera månader utan användning (hela vintrarna)
Den har varit grymt svår att få igång när den stått så länge men nu senast testade jag en ny metod. Jag drog runt den på startmotorn med full chocke i ca 5-8 sekunder.
Gick sedan där ifrån ett par minuter för att sedan återkomma och prova igen, och vipps så hoppade den igång. Tidgare så har jag fått nöta startmotor LÄNGE för att den skall gå igång.
En riktigt hemmasnickrad teori är att det känns lite som att soppan dunstat och behöver lite undertryck (genom startmotor) och fylla förgasaren igen.