ATVForum, allt om fyrhjulingar
Allmän diskussion => Övrigt => Ämnet startat av: atv sugen skrivet 30 januari 2012 kl. 17:39:42
-
Hej jag vill höra om ni tycker att det är värt att lägga ut ungefär 45-50 tusen mer på en Outlander 650 XT mot en cf x7.
Jag vill gärna ha en can-am men är det verkligen värt så mycket mer pengar.
-
I inköp skiljer det kanske 45-50, men knappast i kostnad.
Sen är det du som skall köra och äga och det är din plånbok och därför kan endast DU svara på frågan...
Stick ut i verkligheten och PROVKÖR!
-
I inköp skiljer det kanske 45-50, men knappast i kostnad.
Sen är det du som skall köra och äga och det är din plånbok och därför kan endast DU svara på frågan...
Stick ut i verkligheten och PROVKÖR!
Jag har vart å PROVSKÖRT båda maskinerna.
Men jag vill veta vad andra tycker. om det är värt skillnaden i pris.
Och vad menar DU med knappast i kostnad?
-
Eftersom alla tycker olika så har det ju sålts massor av båda modellerna och de som köpt en CF tyckte klart inte prisskillnaden var i relevans till skillnaden på maskinerna, medan de som köpte CanAm tyckte det.
Eller hur?
Gällande skillnaden på pris/utgift/kostnad så kan du läsa tex här:
http://sv.wikipedia.org/wiki/Utgift (http://sv.wikipedia.org/wiki/Utgift) ()p
-
Måste det vara en ny maskin då? Går ju även att jämföra mot begagnat om du hittar någon fin sån.
Sen kan du väl jämföra mot outlander 500an om du vill ha en mer jämbördig maskin till något billigare pris.
Om du tror du kan köpa dig en X7 utan att gå och sukta efter Can-Am så gör det. Dyrt är det ju i vilket fall och bättre att köpa det du helst vill ha. Annars kan ju den billigare kännas mindre prisvärd ändå.
-
Måste det vara en ny maskin då? Går ju även att jämföra mot begagnat om du hittar någon fin sån.
Sen kan du väl jämföra mot outlander 500an om du vill ha en mer jämbördig maskin till något billigare pris.
Om du tror du kan köpa dig en X7 utan att gå och sukta efter Can-Am så gör det. Dyrt är det ju i vilket fall och bättre att köpa det du helst vill ha. Annars kan ju den billigare kännas mindre prisvärd ändå.
Jag har funderat på begagnat men tyvärr så är jag lite skeptisk till begagnat.
Vad än försäljaren säger så vet man inte hur många ler å vatten hål maskinen har varit dränkt i och hur mycket skit som motorn fått i sig.
Tyvärr så är jag väl inte riktigt som man ska va!
Köper jag en x7 kommer jag att antagligen att gå å
sukta efter en can-am å blir det en can-am så kommer att
fundera på om det var nödvändigt. SUCK :hmmm:
jag skrev fel det skulle va outlander 500an
-
Skillnaden är att can am tål det.
Kolla filmerna på ex atvstockholm,se vilka maskiner som dominerar och de är maskiner som kör ofta och gärna.
Och de fungerar
-
Skillnaden är att can am tål det.
Kolla filmerna på ex atvstockholm,se vilka maskiner som dominerar och de är maskiner som kör ofta och gärna.
Och de fungerar
det är helt sant ()p
-
Jag köpte min Can-Am i våras, och det blev en begagnad. Jag visste iofs att jag ville ha en Can-Am sedan jag såg de första för många år sedan, så jag valde inte mot något annat märke. För mig blev det en ett år gammal modell som gått typ 50 timmar. Det fanns inte en smutsfläck, och knappt en repa på maskinen. Jag sparade ungefär 50 tusen på att välja begagnat. För de pengarna får jag mycket roliga prylar och har råd med eventuella reparationer om det mot all förmodan skulle rasa på en ny maskin. Så fundera på om det verkligen är värt så mycket pengar för att få hämta ut en maskin där det står 0 på mätaren. Sen kanske en lätt begagnad CF kan vara ditt alternativ. Vad vet jag....
-
Varför inte köpa en begagnad och skruva om mätaren :DV
On topic:
Skulle välja Can Am kolla kvalitén, service och framför allt utbudet av tillbehör ( Det jag gillar mest med Can Am är att dom är jäkligt snygga!)
Mvh: Eric
-
Jag tycker att det beror på vad du ska ha den till.
30" idiotmönstrade däck för att gräva i bottenlösa myrar? Can am, absolut. Skulle inte drömma om att ta en CF moto till en sån sak.
Men lite lagom körning i skogen och landsvägen, då tycker jag CF moto, för det känns bättre för pengarna då.
Service och reparation tillkommer oavsett. Den som påstår att en "märkesmaskin" inte går sönder har inte kollat på youtube..
Och den som påstår att en CF-moto bara går sönder har inte ägt en själv. ()p
Typ.
Men har du funderat på en viss maskin för du vill ha den och vad den är gjord för, så köp den. Annars kommer du ångra dig, oavsett.
-
Jag hade en X7 under en kort tid och bytte sedan för ca ett år sedan till Can am 500 (2011). Jag tycker att det är stor skillnad på maskinerna i många avseenden. Jag resonerade precis som du om det verkligen var värt som x-tra pengarna för Can am'n. Jag har inte ångrat mitt byte en sekund.
Nu hade jag förvissa extremt mkt problem men min X7.a som var en av dom första som kom ut. Men även om jag bortser från alla problem så tycker jag att du skall satsta på Can amen om du har pengarna. För mig var servo ett ganska stort lyft framför allt vid skogskörning och plogning.
Men detta är bra min åsikt :-)
-
Jag hade en X7 under en kort tid och bytte sedan för ca ett år sedan till Can am 500 (2011). Jag tycker att det är stor skillnad på maskinerna i många avseenden. Jag resonerade precis som du om det verkligen var värt som x-tra pengarna för Can am'n. Jag har inte ångrat mitt byte en sekund.
Nu hade jag förvissa extremt mkt problem men min X7.a som var en av dom första som kom ut. Men även om jag bortser från alla problem så tycker jag att du skall satsta på Can amen om du har pengarna. För mig var servo ett ganska stort lyft framför allt vid skogskörning och plogning.
Men detta är bra min åsikt :-)
Rätt alla har en åsikt och ves själv bäst vad man ska använda sin maskin till.
Själv anser jag mig absolut inte vara extem åkare utan helt vanlig manniska som gillar att ta mig ut i naturen.
Började mitt avt liv med en CF 500 men helt ärligt den dög faktiskt inte ens att ploga med(obs det var en jävulsk vinter) böt upp mig till en articat 500 och fick uppleva en helt annan värld som i sint tur ledde till att man vill upp i lite mer kraft osv...
Men det är min upplevelse.
-
Jag tycker du ska bilda dig en egen uppfattning, och inte gå för mycket på vad alla skriver och tycker här ()p
-
Jag tycker du ska bilda dig en egen uppfattning, och inte gå för mycket på vad alla skriver och tycker här ()p
+1 :djump:
-
"Började mitt avt liv med en CF 500 men helt ärligt den dög faktiskt inte ens att ploga med(obs det var en jävulsk vinter) böt upp mig till en articat 500 och fick uppleva en helt annan värld som i sint tur ledde till att man vill upp i lite mer kraft osv..."
Där har du själv svarat på frågan. Du ska inte ha nån X7a.
Möjligtvis X8 då om du vill ha mer ork i maskin, men fortfarande inte lägga en förmögenhet på inköpet (ny börjar hydro hyperventilera ;D )
Men jag tror du måste kolla på minst CF-MOTO X8, eller större märkesmaskiner.
Har inte CAN-AM släppt nåt monster på typ 1000cc?
-
Hej å tack för era kloka svar och åsikter på denna frågan. ':)
Det är nog stor risk att det blir an can-am till sommaren om inget annat dyker upp :sunny:
-
Eller en X8 :hmmm:
-
Eller en X8 :hmmm:
Om du funderar på en X8 tycker jag du ska vänta så länge du kan, så att andra får testa och vara försökskaniner på den. Det är ju ändå en ny modell och en rätt mycket elakare maskin än vad cf tidigare gjort. Så kan ju tänkas finnas en del saker att justera på dom i början.
Om du har ända till sommaren på dig så har du ju fina chanser till att få tag på en fin begagnad can-am också, har man inte bråttom så är ju en köpesannons klockren.
En sak som kan vara tänkvärd kan ju också vara utbudet av modellanpassade tillbehör. Tex packlådor, lastbågar, rutor eller skärmbreddare. Till can-am finns ju en hel del sånt(tex http://nivado.com/index.php?pageId=101 (http://nivado.com/index.php?pageId=101) ), men vad jag vet är det rätt dåligt till cf, och lär ju inte bli bättre med en ny modell som x8an. Men jag hoppas det kommer igång med sånt också, det verkar ju vara många av cf åkarna som vill ha sånt.
Det finns ju alltid mer saker än bara hjulingen man vill ha. 8)
Lycka till!
-
men en outlander 500 borde väl nästan va mer o köra med än x7?
hur stor prisskillnad blir det då?
sen så står sig ju en märkesmaskin bättre i värde så totala kostnaden efter några år kan va mindre på en märkesmaskin...
-
Outlander 650 räcker oxå mkt gott och väl.