ATVForum, allt om fyrhjulingar
Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Kymco => Ämnet startat av: Lillhaga skrivet 28 januari 2012 kl. 08:54:33
-
Hej! Har precis köpt en Kymco MXU 50 till grabben. Någon som har erfarenhet av denna modell, ev. strypningar (eller enkla trimåtgärder)? Eller andra tips och råd för att få den att gå lite bättre? Det är eutomatchoke på den, verkar som att den inte funkar helt klockrent (ungefär somm saab v4 som jag hade för länge sedan) utan den "hänger sig på gasen ibland/ofta. Ngn som byt till manuel choke, har sett att det säls sådana "kit". Eller är det ngt i själva "chokedelen" som kan strula?
MVH
Lillhaga
-
shennare har en mxer men det är samma typ av motor dock går det inte att få upp dom i hastehet om inte du byter cylle och så vidare vad det gäller chocken så finns det en skit bra hemsida just för kycmo och många andra moppar /fyrisar
https://www.racing-planet.se/ (https://www.racing-planet.se/) dom har grejer till eran atv :D
-
Dreva upp mxu50 , och få upp topphastigheten!
-
Byt cylinder till 60 eller 70 cc gå upp från Original 80mm till 88mm (den har M4 munstycken)
Byt även ut original strypta Cdi till Naraku ostrypt Cdi med nr: NK390.04 . (kör själv så med 60cc och gör lite över 50)
-
Byt cylinder till 60 eller 70 cc gå upp från Original 80mm till 88mm (den har M4 munstycken)
Byt även ut original strypta Cdi till Naraku ostrypt Cdi med nr: NK390.04 . (kör själv så med 60cc och gör lite över 50)
()p
-
Agassytemet skulle behöva bytas också.
Rensat ut allt skit där systemet blir större och detta gav bara någon km mer på mätaren.
-
Det sitter en strypning i luftburken.