ATVForum, allt om fyrhjulingar
Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => SMC => Ämnet startat av: bladhet skrivet 8 mars 2005 kl. 16:27:18
-
Var ute och körde 2 mil nu i eftermidags och när jag kommer tillbaka efter turen och ska köra in den så dör motorn när man trycker på gasen.
Som om den vore kall, vad kan detta bero på?
Kan de vara så att jag fått vatten i tanken, har aldrig haft de här problemen på dom 22 milen jag kört förutom nu när jag skulle köra in den i garaget.
-
vatten i tanken???? fundera på hur skulle du fått in det i sådana fall... men inte omöjligt om man sölar med gamla dunkar när det regnar ... sitter förmodligen en skruv i förgasaren så du kan tömma den .. kolla din instruktions bok ... men det kan ju även va ett överslag... eller is propp.. glapp i tändsystem ...osv.. eftersom den är så ny så kan det va en kontakt någonstans som inte sitter helt hundra..
-
Hahaha hittade problemet.
Hade förlite bensin i tanken, men när man kollar ner i tanken så såg de ut som att de var mycket bensin men när jag slog om till reserven så funkade maskinen fint.
Hur mycket ska tanken rymma? har hört att de är 8 liter men de finns inte en chans att min rymmer 8 liter.
-
=) Jag har varit i samma sits som du. Tanken är väldigt liten. Jag har hört med min återförsäljare som säger att den rymmer 8 liter allt som allt. 6 liter vanligt och 2 liter reserv. Jag har upptäckt att det är snarare runt 5 liter vanligt innan man måste ta på reserven.
Nu för tiden så kör jag enbart på reserven och tankar var 10.e mil. Jag stänger aldrig av kranen (säg åt mig om man bör stänga av den mellan körningarna!)
/qvaddis
-
det där med bensin kranen är en tveksam grejj.. alla tjatar om att man måste stänga av den annars blir den sur och går inte att starta ... det är bara skit snack ..har man en hel förgasare så behöver du aldrig stänga av kranen ... men har flotör nålen en skada på sig så kommer det att flöda ur förgasaren. Men nästan alla förgasare har en avrinnings kanal som brukar sluta i en av slangarna man ser sticka ut under motorn. Men ska du transportera den på släp eller dyrligt kan det ju va ide att stänga av den så inte flotören studsar upp och ner å du sölar en massa bensin ...
Sedan kan det va ett krav från te.x försäkringsbolag att kranen ska va av????
-
=) Jag har varit i samma sits som du. Tanken är väldigt liten. Jag har hört med min återförsäljare som säger att den rymmer 8 liter allt som allt. 6 liter vanligt och 2 liter reserv. Jag har upptäckt att det är snarare runt 5 liter vanligt innan man måste ta på reserven.
Nu för tiden så kör jag enbart på reserven och tankar var 10.e mil. Jag stänger aldrig av kranen (säg åt mig om man bör stänga av den mellan körningarna!)
/qvaddis
Jag kundre köra lite mera än 7 mil innan de var dax för reserven.
Jag stänger aldrig av kranen och för mig är de då inga problem.