ATVForum, allt om fyrhjulingar
Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => CF Moto => Ämnet startat av: swetruck skrivet 18 januari 2012 kl. 17:25:38
-
Hej varför sitter det bara krängninghämmare bak på alla Cf-moto ? Vad gör den för nytta igentligen?
Kan man plocka bort den o köra utan? För o nackdelar?? För hur mycket man släpper fjäderspäningen
så tycker ja den är hård bak ändå.
-
kör du mycket på väg? isf låt den sitta. Om inte, ploclka bort skiten och ha fjäderspänningen på mjukaste. blir en helt annan maskin i skogen! ()p
-
Nja kör nog mest på grusväg & skog .
-
Då hade jag använt den som hyllvärmare. jag har kört till jobbet några gånger (ca 1.5mil enkel resa) och det är inga bekymmer. man får ta det lite lugnare i rondellerna bara ()p
-
Stort jobb att få bort?
Har funderat på att testa...
-
bara plocka bort bakhjulen och sen släppa 4 bultar, tar 20 min typ ()p
-
Är det samma typ på x5:an ?? tycker den är alldeles för stum bak och det spelar
ingen roll hur mycket man justerar stötdämparna,det hoppar/studsar fortfarande för mycket i skogen.
/jmpa
-
krängningshämmare är inget för terrängkörning, maskinen 3-hjular lättare och blir mer tippbenägen. landrover (inte dom moderna stadsjeeparna utan de riktiga) har inte krängningshämmare.
-
På min gamla Nissan Patrol kopplade man helt enkelt ur krängningshämmaren när man gav sig ut i terrängen. En knapptryckning och så var den smidig som....en iller, typ. :)
-
Tackar för denna info,ska ut och skruva bort mitt stag idag ,sen blir det en tur i skogen ! :)
-
plockade bort staget och var ute i ett par timmar, MYCKET bättre köregenskaper i skogen ! helt plötsligt kändes originalfjädringen ok :)
-
plockade bort staget och var ute i ett par timmar, MYCKET bättre köregenskaper i skogen ! helt plötsligt kändes originalfjädringen ok :)
Min åker bort den med snart, kanske även min x5a kan få delad bakaxel ':) :)
-
Härligt då kan ju inte jag vara sämre utan måste prova ! Jag åker ju mest grus / skog ()p
-
Min åker bort den med snart, kanske även min x5a kan få delad bakaxel ':) :)
haha, du har legat bakom en hjuling som följer underlaget likt en tusenfoting hör jag..
blir skönt att slippa se din kines lyfta ena baktassen och markera revir överallt..
-
haha, du har legat bakom en hjuling som följer underlaget likt en tusenfoting hör jag..
blir skönt att slippa se din kines lyfta ena baktassen och markera revir överallt..
;D Det kan så va, har även fått se "tusenfotingen" rulla runt och visa magen :lol:
Nu är iaf krängar-staget borta och jag har precis kommit hem efter en tur i skogen, och ja det blev stor skillnad, nu upplever jag framaxeln som stel istället ;D Får se om jag kan släppa något mer på fjäderspänningen fram, men helst skulle man ju ha de justerbara dämparna fram också.
Efter vägen kränger han betydligt mer, men det har ingen stor betydelse då jag kör mest i skogen.
Så jag rekommenderar att ta bort krängningshämmaren om ni kör mycket i skogen ()p
-
;D Det kan så va, har även fått se "tusenfotingen" rulla runt och visa magen :lol:
Nu är iaf krängar-staget borta och jag har precis kommit hem efter en tur i skogen, och ja det blev stor skillnad, nu upplever jag framaxeln som stel istället ;D Får se om jag kan släppa något mer på fjäderspänningen fram, men helst skulle man ju ha de justerbara dämparna fram också.
Efter vägen kränger han betydligt mer, men det har ingen stor betydelse då jag kör mest i skogen.
Så jag rekommenderar att ta bort krängningshämmaren om ni kör mycket i skogen ()p
haha, kul att jag hade rätt när jag nämnde det för dig för ett halvår sen;)
och angående tusenfotingen som visar magen, det är nog nåt du bara drömt ;)
-
haha, kul att jag hade rätt när jag nämnde det för dig för ett halvår sen;)
och angående tusenfotingen som visar magen, det är nog nåt du bara drömt ;)
Nämnde vad... ':) :D
Japp, det var en dröm som blev sann :whip: ;D
-
Trådlyft!
Ni som har plockat bort krängninshämmaren, hur blev maskinen att köra på vägen? kränger det som fan och vill tippa?
Är det så stor skillnad i skogen att man bör ta bort den?
-
Trådlyft!
Ni som har plockat bort krängninshämmaren, hur blev maskinen att köra på vägen? kränger det som fan och vill tippa?
Är det så stor skillnad i skogen att man bör ta bort den?
'
Om du hade orkat att läsa alla inlägg så hade du inte behövt fråga :hmmm:
-
'
Om du hade orkat att läsa alla inlägg så hade du inte behövt fråga :hmmm:
Jag har läst alla inlägg TVÅ gånger och det finns TRE stycken som har provat att plocka KH på en cf moto, EN av dom har skrivit något om hur maskinen uppför sig på vägen (Miko).
Inlägget innan mitt trådlyft var ju från den 8 februari så jag tänkte att kanske någon mer provat och hade några erfarenheter.. ok? :hmmm:
-
räcker det inte med att tre stycken provat? Jag tog bort min direkt och det gjorde stor skillnad. Klart att den blev mer krängig.. Annars hade den ju inte behövt sitta där. Men kolla på alla som kör offroad (med bilar och atv), Det är ingen som åker med KH av de som är lite insatta.
Tack å hej!