ATVForum, allt om fyrhjulingar
Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Yamaha => Ämnet startat av: Zazzeliten skrivet 13 januari 2012 kl. 04:56:34
-
Vilken e den maffigaste bigboren som finns att få tag i till Yamaha Raptor 700R -12? Är det 779 med 105mm?
-
Finns större..
-
Hur mycket större och var?
-
Har sett upp till 110mm cylindrar men dessa är rätt ovanliga
105,5mm blir 734cc
105,5mm +strokervev blir 778cc
108mm blir 770cc
108mm med stroker vev blir 815cc
Tqsatv.com har bigbore kit till bra priser
-
Men 778 borde väl gå bra då, eller ska man köra 815?
Finns det ingenstans i Sverige man kan få tag i de eftersom man måste skicka grejer själv o hålla på?
-
Minhoj kan fixa fram.
Blir rätt så mkt billigare från staterna, beställt massa delar från tqs så de är inga problem.
Du verkar ha stora planer på din blivande raptor ska bli kul att se vart de slutar.
Jag hade nog kört 105,5 med +5 strokervev.
Om du ska byta vev ska du INTE ha hotrods utan carillo. Läst massa skit om hotrods vevpartier
Men börja med att köpa in powercomander, avgas
Luftfilter med större intag
-
hur pass pålitligt är det med bigbore egentligen? vad man läst så har jag fått den uppfattningen att man bör gilla att mecka.
-
Jo visst sliter de mer på motor/drivlina när man plockar ur mer effekt.
Men själva big bore kittet har jag inte läst något
dåligt om, finns ju några olika fabrikanter som tillverkar dessa och kvalitén varierar säkert.
Stod själv i valet och kvalet när min motor skar om jag skulle ha bb och strokervev.
Slutade med orginal grejor
-
Kan inte vänta på att få börja fixa o meka igen :)
-
kolla in white knuckle racing. Deras största kit till Raptor= 907 cc :headbang:
-
En har ju sneglat några gånger.:) Inte så farligt dyrt heller.
http://www.ebay.com/itm/Raptor-700-108mm-x-99mm-907cc-Big-Bore-Kit-Stroker-/350423157544?pt=Motors_ATV_Parts_Accessories&vxp=mtr&hash=item5196d90b28, (http://www.ebay.com/itm/Raptor-700-108mm-x-99mm-907cc-Big-Bore-Kit-Stroker-/350423157544?pt=Motors_ATV_Parts_Accessories&vxp=mtr&hash=item5196d90b28,)
Dock inget man ligger och mosar landsväg med direkt, Man kan glömma 95oktan, 98 också! Allt över det bli MYCKET dyrare!
Visst det är större vattenkanaler i cylinder men det hjälps nog inte om man har tänkt ligga mosa landsväg!
Gillar texten på sidan annars. :)
"This is not your Daddy's Raptor 700 big bore kit. This kit is not for the faint of heart. "
En film :) My 907cc Drag Raptor 300 feet test - 4.06 sec (http://www.youtube.com/watch?v=Ivgzx0tJnto#ws)
-
Jävligt ballt, men tyckte inte den lät vidare gött. Kanske ska ta o satsa på ett 778?
-
...Men börja med att köpa in powercomander, avgas...
Ja, eller med att köpa en RAPTOR.
()p
För övrigt, nog sliter väl strokning mer än bara BB?
Detta är ju faktiskt en stånka vi snackar om...
Eller ligger BB och stroking i samma?
-
Jag kan tänka mig att om du trimmar och går upp mycket i cc så mister du i användbarhet. Kanske mer vibrationer, sämre driftsäkerhet osv. Det är ju endå (som Hydro skrev) en stånka.
-
Sååå har du blivit någon Raptor ägare än?
Här har du lite o fundera på ()p
(http://i40.tinypic.com/10giftj.jpg)
-
Tyvärr så har jag inte blivit ägare än, men det kommer väl förhoppningsvis till sommaren :)