ATVForum, allt om fyrhjulingar
Märkes diskussioner => SMC => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => SMC wildcat => Ämnet startat av: draccatryck skrivet 4 januari 2012 kl. 18:09:05
-
Har inte riktigt kommit fram till exakt vad skillnaderna är, vad man ser på annonser på blocket så är ofta priset densamma för bägge modeller.
-
Priset är väl inte samma ? sist jag kollade så låg vanliga wildcat på 60k och RE på 65k typ för nya maskiner.
Skillnaderna är rätt skapliga mellan modellerna, Racing Edt är lägre och bredare med asfaltsdäck, tror tom det är styvare fjädring och att den har ett effekt-helsystem monterat orginal samt lägre styre och röd ram, det är en maskin gjord för gatkörning helt enkelt, tokstabil i kurvorna och känns som en helt annan maskin mot en vanlig wildcat.
-
Priset är väl inte samma ? sist jag kollade så låg vanliga wildcat på 60k och RE på 65k typ för nya maskiner.
Skillnaderna är rätt skapliga mellan modellerna, Racing Edt är lägre och bredare med asfaltsdäck, tror tom det är styvare fjädring och att den har ett effekt-helsystem monterat orginal samt lägre styre och röd ram, det är en maskin gjord för gatkörning helt enkelt, tokstabil i kurvorna och känns som en helt annan maskin mot en vanlig wildcat.
Helt rätt, nästan. Det är inte bara Röd ram på RE maskinerna. Finns med vanlig ram också.
-
Ålrajt ()p
men flikar också in lite mer till trådskaparen, har du tänkt köra mestadels asfalt så är det Racing Edt du ska ha,den funkar också väldigt bra på fina grusvägar där den känns mer pålitligt att ligga på fina långa bredhäng än vanliga katten, dock är den väldigt missplacerad om det planeras lite tuffare skogsvägar med påtagliga ojämnheter och det är där den vanliga katten funkar mycket bra.
-
Ålrajt ()p
men flikar också in lite mer till trådskaparen, har du tänkt köra mestadels asfalt så är det Racing Edt du ska ha,den funkar också väldigt bra på fina grusvägar där den känns mer pålitligt att ligga på fina långa bredhäng än vanliga katten, dock är den väldigt missplacerad om det planeras lite tuffare skogsvägar med påtagliga ojämnheter och det är där den vanliga katten funkar mycket bra.
RE funkar bra i skogen också! Jag vet ;)
-
Funkar bra i skogen ? är ju helt klart en egen uppfattningsfråga om vad skog är men jag tycker den är smått värdelös vid tuffare terräng, för låg och hård för sånt, men finare skogs/grusvägar + lagoma sidspår funkar ju kalas för diverse bus och upptäcksfärder.
-
Vet inte om ni ser bilderna, linkade från FB. Där var det inga problem i den miljön iaf :P
(http://a8.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc4/76307_464257332534_609102534_5592620_1202618_n.jpg)
(http://a1.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash2/25899_376528332534_609102534_3727368_5065628_n.jpg)
-
Får hålla med, med tanke på bredden och höjden så tar de sig fram rätt bra... framfjädringen är dock på tok för hård i skogen om man vill komma fram ordentligt bland stubbar och stenar... och sen går väl bromsledningen UNDER ramen va?
Men det klart, man landar ju mjukare på stenarna då. ()p
-
Ja, bromsledningen går _UNDER_ ramen, om man inte dragit om den dvs ;). Förhoppningsvis har man gjort det INNAN man kör av den! :>
... och sen går väl bromsledningen UNDER ramen va?
Men det klart, man landar ju mjukare på stenarna då. ()p