ATVForum, allt om fyrhjulingar
Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => CF Moto => Ämnet startat av: lejon skrivet 2 januari 2012 kl. 13:45:59
-
Har en CF 500 som nyss har fått ny rem, men problem kvarstår.
När jag kör så tappar den drivet motorn går som den ska, gasar jag då till så man får upp varvet lite så känns det som om den driver som den ska igen ett tag, får även gasa mer i uppförsbackarna nu. Trodde det var remmet som var sliten så en verkstad fick byta den men det hjälpte inte.
Några tips på vad det kan vara som strular ?
/Lejon
-
Hej, det borde den verkstad som bytt din rem kollat upp.
Det är hur lätt som helst att kolla.
Det låter som det är kopplingen.
Välj en original för ca 1800:- eller en Dr Pulley för ca 2450:-
Båda finns på hyllan!
Med vänlig hälsning, Benny
-
Hej, det borde den verkstad som bytt din rem kollat upp.
Det är hur lätt som helst att kolla.
Det låter som det är kopplingen.
Välj en original för ca 1800:- eller en Dr Pulley för ca 2450:-
Båda finns på hyllan!
Med vänlig hälsning, Benny
Mitt fel sa bara till dom att byta rem. Kan du beskriva hur man kan kolla om det är kopplingen ?
/Lejon
-
Det var H-vete vad ni har sänkt priset på Dr. Pulley kopplingen... :)
-
Om du tar av kåpan för remmen, startar upp maskinen, lägger i högen och sedan bromsar och gasar samtidigt så:
1. Varvar motorn upp och remskivorna snurrar = remmen
2. Varvar motorn upp men remskivorna står still = kopplingen
Richard: japp, tänkte prova att sänka priset rejält för att kanske sälja fler :) (men det verkar kvitta...)
Med vänlig hälsning, Benny
-
Om du tar av kåpan för remmen, startar upp maskinen, lägger i högen och sedan bromsar och gasar samtidigt så:
1. Varvar motorn upp och remskivorna snurrar = remmen
2. Varvar motorn upp men remskivorna står still = kopplingen
Richard: japp, tänkte prova att sänka priset rejält för att kanske sälja fler :) (men det verkar kvitta...)
Med vänlig hälsning, Benny
Va konstigt ?? Borde ju sälja som smör... Den kopplingen e ju det som gör maskinen som den ska vara. Borde ha suttit på original... Jag tycker LÄTT att den e värd dom pengarna jag la på den när den var lite dyrare ;)
Har ni gått ut med att ni sänkt priset då? Jag upptäckte det först idag.
-
O.T men ang. priset på Dr. Pulley skrämmer nog folk lite, liksom mig. Jag kör med orginal och tycker den fungerar bra, men skulle jag få prova en med Pulley koppling så hade jag säkert slantat upp när man känt skillnaden (om det nu stämmer som alla säger :) ) Folk vill nog inte lägga 2500:- på något som de "inte" behöver. Sugen på en är man iallafall ()p
-
Jo vi har gått ut med det på fler ställen här på forumet plus hemsidan men det är som jag misstänkt: man klagar på att det inte finns grejer, sen finns det grejer som då är "hopplöst dyra", som sen sänks till ett minimum (för att vara Sverige) och då blir det knäpptyst?!
Eller som vår vinschrea, du får en warn 2.5:a nästan 1000:- billigare, inte en käft som nappat, varför?!
-
Jag kan köpa att folk är skeptiska men det förklarar inte att folk vill ha grejer men när det sen finns så köps det inte.
Äh, jag är nog bara lite trött, bry er inte om detta :)
Byt koppling iaf, där har du troligen felet !
Med vänlig hälsning, benny
-
Jag vet att det fanns nån tidigare version av kopplingen som kanske inte höll måttet. Men om alla som säljs idag är lika bra eller bättre än den jag kör med så behöver inte folk vara oroliga. Min har hållit kanon. Å jag misshandlar min RÄTT duktigt kan jag säga ;)
-
O.T men ang. priset på Dr. Pulley skrämmer nog folk lite, liksom mig. Jag kör med orginal och tycker den fungerar bra, men skulle jag få prova en med Pulley koppling så hade jag säkert slantat upp när man känt skillnaden (om det nu stämmer som alla säger :) ) Folk vill nog inte lägga 2500:- på något som de "inte" behöver. Sugen på en är man iallafall ()p
Köp en Pulley för f-n :). Lätt värt pengarna särskilt nu med det priset. Drar som aldrig förr
-
O.T men ang. priset på Dr. Pulley skrämmer nog folk lite, liksom mig. Jag kör med orginal och tycker den fungerar bra, men skulle jag få prova en med Pulley koppling så hade jag säkert slantat upp när man känt skillnaden (om det nu stämmer som alla säger :) ) Folk vill nog inte lägga 2500:- på något som de "inte" behöver. Sugen på en är man iallafall ()p
Jag kan förstå att du kör orginalkopplingen tills den är slut men när det väl händer så kan du väl inte bli "skrämd" av att den bättre kopplingen som alla som testat säger är bra kostar 700:- mer än orginalkopplingen. Är den 800:- bättre än orginalet så har du tjänat en hundring ;)
-
Jag vet att det fanns nån tidigare version av kopplingen som kanske inte höll måttet. Men om alla som säljs idag är lika bra eller bättre än den jag kör med så behöver inte folk vara oroliga. Min har hållit kanon. Å jag misshandlar min RÄTT duktigt kan jag säga ;)
Den är som din :)
/Benny
-
Jag väntar på att min koppling skall protestera och lämna in men när det väl händer så är det Dr P. som gäller.
Jag tror det är fler som tänker så Benny.
-
Visst kan man byta när ens original rasar, men den huvudsakliga anledningen e ju att den greppar mycket bättre å du får ner effekten i backen istället för som värme i din slirande original koppling. Jag bytte till en Dr. Pulley koppling när min maskin hade gått typ 5 mil... Inte för att kopplingen var slut (efter 5 mil ;) ) Utan för att jag ville att det skulle bli bättre driv på hjulen. Å det blev det :) Å om man som jag, har trimmat motorn, så e den ett måste. Annars har du ingen nytta av effekten...
-
För att forsätta va offtopic,
Jag kan också lägga till att Dr.pulley kopplingen är värd att montera, nu greppar den riktigt bra. Det enda jag stör mig något enormt på, är den sjukt höga utväxlingen på backen. Jag hittar inte en enda anledning till varför man ska att ha så hög utväxling.
Nä det skulle finnas någon form av nedväxlingskitt till cf, så man kunde krypa fram i terrängen för de som har de behovet, vill man flyga fram kan man köpa en ac 1000 eller can-allt 1000.
-
Så om jag tolkar stämman rätt så ska jag köpa en Dr. Pulley koppling.
/Lejon