ATVForum, allt om fyrhjulingar
Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Dinli => Ämnet startat av: tommy66 skrivet 30 december 2011 kl. 17:11:27
-
min dinli har börjat att inte svara på gasen när man ger gas från lågvarv, den söver sig, växlar man ner och kommer upp lite i varv så svarar den direkt. Det är öppet filter monterat av föregående ägare, dessa problem har börjat för några månader sedan och har blivit värre.
Jag har testat följande. 1.Justerat ut bränsleskruven till helt öppen,det blir något bättre
2.tagit ur och gjort rent munstyckena,ingen skillnad. 3.provade att tejpa för cirka halva unifiltret,då svarar den direkt och ingen tendens att söva sig.
Någon som har några bra förslag, kan luftfiltret bli slitet så att den har börjat få för mycket luft, förre ägaren har tagit bort den lilla pipen på orginaldämparen och satt dit ett grövre rör.
Jag har kört den 500 mil utan problem.
hälsningar tommy66 ny på forumet (verkar finnas många duktiga på forumet)
-
mer syre i luften nu på vintern när de är kallare så man måste minska lufttilförseln nu på vintern
-
Jag kan inte komma ihåg att den var så här i fjol vintras men det är möjligt, jag är bara lite orolig att den inte får tillräckligt med luft på högvarv :knupple:
-
jag tror tvärt om för mycke luft jag har alltid kört med orginalluftburk och en tpi ventil från kn racing som är ställbar som jag brukar stänga till på vintern och man slipper ju de höga insugsljudet den låter ju bara mer än va den går
-
Öppet luftfilter sitter ju där för att man vill ha mycket luft till motorn så det är ju bara bestycka därefter.
Ibland kan oljningen skilja mellan gångerna(eller annan typ av filterolja) och då kan den få mer ibland.
Så det gäller att hitta en rutin när man oljar så man försöker få lika varje gång och sedan försöka bestycka så optimalt som möjligt.
Varför inte bestycka lågfarten mer (45 org)?
Läs i bestyckartråden så ser du ju hur man gör
-
Är det normalt att man måste täcka en del av filtret
-
varför säljs alla fordon med beräknad luftburk då ??
-
Det skumma är ju att den gått riktigt innan vilket talar för att den är rätt bestyckad, eller kan det vara så att den varit på gränsen till för dålig bestyckning på lågfart, jag ser inga markeringar på munstycket så hur vet man vad det sitter för storlek :-\
-
Det skumma är ju att den gått riktigt innan vilket talar för att den är rätt bestyckad, eller kan det vara så att den varit på gränsen till för dålig bestyckning på lågfart, jag ser inga markeringar på munstycket så hur vet man vad det sitter för storlek :-\
Du tänker nog rätt där.
Inte så lätt att mäta själv om det inte syns vad det står så då får man väl chansa att det är org och bestycka uppåt då du märkte att den gick bättre när du vred ut bränsleskruven
varför säljs alla fordon med beräknad luftburk då ??
Om det var svar på mitt inlägg så är det för att det ska kompromissas med utsläpp och ljudkrav.
Men jag menade om man sätter dit ett öppet filter så är det ju för att man söker mer effekt/optimering och då måste man ju bestycka därefter
.
-
Nu går den ju bra, svarar bra hela vägen men frågan är om det är någon risk att köra med delvis täckt filter, jag är inte så bra på sådant här
-
Nu går den ju bra, svarar bra hela vägen men frågan är om det är någon risk att köra med delvis täckt filter, jag är inte så bra på sådant här
Ingenfara att delvis täcka för, värre tvärtom att den går för snålt.. Skulle jag vara dig så skulle jag köpa lite andra munstycken och få riktigt snurr i maskinen i stället för att strypa ner den