ATVForum, allt om fyrhjulingar
Allmän diskussion => Skötsel => Ämnet startat av: hajenhajen skrivet 25 juli 2006 kl. 17:07:19
-
hej. Har nu bytt lameller på min atv, kina cp maskin.
Men varför funkar inte kopplingen nu? vad bör jag göra?
Allt annat funkar o den rullar, men måste nu kross växla...
vad gör jag?
-
Du kanske har glömt att justera in kopplingsvajern ? Från handtaget å in...
-
hmmm....beskriv eller förklara närmere....
som jag ser det, ser det ut som det gjorde innan jag bytte lamellerna...
vad är det kopllingen ska göra? vad gör kopplingen innanför kåpan?
-
Lite enkelt uttryckt kan man väl säga att kopplingen särar på 2 st kugghjul...inuti väcellådan, så att den utgående axeln från motorn (det lilla drevet fram) kan snurra fritt, oberoende från motorn.
Vajern är ju fäst vid en arm på motorn, rör sig den armen nånting när du drar in kopplingshandtaget ?
Nu när du bytt lameller så måste du nog justera vajern från kopplingshandtaget så att vajern inte är för lång. Är den det så kan den inte dra ut koppling tillräckligt långt .
Jag är inte heller nån stjärna på detta , och om möjligt ännu sämre på att förklara hur det funkar... :D
-
hmmm...förstår inte
-
Vad är det för motor? Är det en Honda Dream-kopia? Dvs. Jincheng-motor på 50, 110 eller 125 kubik? Dvs en sånhär:
(http://www.rivercitypocketbikes.ca/images/pit%20bike%20parts%20001.jpg)