ATVForum, allt om fyrhjulingar
Allmän diskussion => Övrigt => Ämnet startat av: FormerMazda skrivet 9 november 2011 kl. 18:39:37
-
Jag försöker alltid att utgå från att vara laglig, kan jag ju inleda med.
Men nu verkar det som det skiter sig..
Har forskat röven av mig hur man ska få ett drag godkänt på en fyrhjuling som inte har det från fabrik, riktigt illa var det ett tag när man började gräva i EU-direktiv och trafikverkets lagar och förordningar. Dom skriver ju inte ens på svenska som en annan förstår.
Har någon mer grävt i ämnet och kommit fram till nåt?
Hittade SMC.se(?) där de jobbat som tusan och fixat punkt för punkt lista hur man fixar drag till en honda goldwing. En liknande sak till ATVer borde inte vara omöjligt tycker jag.
Samla eran erfarenhet nu! ()p
-
Har själv borrat ganska rejält i ämnet, men helt enkelt resignerat. Jag väntar till den nya lagstiftningen träder i kraft och tar nya tag då.
-
...Hittade SMC.se(?) ...
Vår mc-organisation heter http://www.svmc.se/ på nätet. ()p
Informationen från dem som du hänvisar till är säkert denna:
http://www.svmc.se/templates/Ordinary.aspx?id=2817
-
Rätt och riktigt, hydro!
-
Har för mig att TGB såldes med godkänt drag ett tag, om så var fallet så var det vaket av generalagenten. Ska kika på drag till Commandern, känns jobbigt redan nu.
-
Angående TGB så frågade jag Tommy på Tommys Motor när jag var in och provade en blade, draget fanns med i CoC-intyget så det gick att regga om dom med drag, men det var inte inreggat vid nyköp, så förstod jag det.. Jag hoppas att han som ÅF vet vad han talar om :)
Vem/vilken instans utfärdar CoC-intyg? Borde ju hänga på dom att skriva in det OM ovanstående stämmer :dntknow:
-
På BRP's hemsida står max släpvagnsvikt 680 kg på Commandern? ()p