ATVForum, allt om fyrhjulingar
Allmän diskussion => Övrigt => Ämnet startat av: JHN skrivet 5 november 2011 kl. 22:15:14
-
Jag fick med BRP's plgblad när jag köpte min hjuling i sommar. Förra vinterna hade den använts till plogning, men då med apache bandsats. Om jag förstått rätt så behövs en förlängningsplåt till plogbladet för att kunna fästa samtidigt som bandsatsen är monterad. Den plåten sitter nu på mitt plogblad, men jag har ingen bandsats.
Vad tror ni är bäst, att låta plåten sitta kvar eller att ta bort den. Ekipaget blir ju klumpigare (längre) med den monterad, men kanske det finns några andra vinningar med att ha den kvar?
-
BORT! Man skall alltid sträva efter att ha bladet så nära maskinen som möjligt. Då påverkar det sidkrafterna minst och ekipaget blir smidigare att manövrera. Jag satt två vintrar och röjde snö med en STOOR 4-hjuling, 200 hästar New Holland, och med ett blad i frontlyften som krävde adapter emellan. Det var varken smidigt eller särskilt praktiskt när tunga vallar och packad plogsula högg tag i bladet längst fram och tvingade maskinen åt sidan. :tickedoff
-
Jag har bandsats, och behöver en förlängningsplåt.
Vad vill du ha för den?
(var bor du?, säkert dyr frakt)
-
hej jag behöver också en sån plåt om du ska sälja så köper jag den gärna, kommer gärna och köper den av dig innan vintern:)
-
BORT! Man skall alltid sträva efter att ha bladet så nära maskinen som möjligt. Då påverkar det sidkrafterna minst och ekipaget blir smidigare att manövrera. Jag satt två vintrar och röjde snö med en STOOR 4-hjuling, 200 hästar New Holland, och med ett blad i frontlyften som krävde adapter emellan. Det var varken smidigt eller särskilt praktiskt när tunga vallar och packad plogsula högg tag i bladet längst fram och tvingade maskinen åt sidan. :tickedoff
Tack för det, då åker den av...
Ni som vill köpa, jag behåller den, kanske köper en bandsats nästa vinter, Ni kanske vill sälja ist? ;D