ATVForum, allt om fyrhjulingar
Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Polaris => Ämnet startat av: jenssi skrivet 5 november 2011 kl. 18:34:15
-
och då har första problemet kommit, motorn är normal varm och kylarvätskan ok, men när man vrider av strömmen så börjar hela displayen att blinka och varnar för het motor, kan det vara elproblem eller någon givare sönder? vad tror ni? :(veryangry):
-
Ja, varnar den även när motorn är kall/normal varm så är det nått galet med givaren.
Du kan ju börjar med att kolla om kablarna sitter på plats osv.
Gör dom det så är det bara att mäta upp givaren, den har troligtvis gett upp då.
-
service bokad till nästa vecka så jag hoppas jag får den i skick tills snön kommer!
-
Jag hade ett liknande fel på min 700, då var det boxen som strulade.
-
ok, tredje dagen i dag som den är inne på service så vi får se nästa vecka vad det är för fel.
-
servicekillen ringde nyss och bad mig komma och hämta hem polarisen i kväll, före 21.00.
det var lägesgivaren som strulade och skickade felkoder sa han men han ville att jag skulle testa fyrhjulingen över helgen och nästa vecka för att se så allt är i ordning.
det är vad jag kallar service! ()p
-
kom just hem efter att jag plockade upp fyrhulingen från service, och ny lägesgivare monterad, hann även med en 30 km kvällstur på asfalt också ()p :djump:
-
tror min hjuling är allergisk mot fukt, var ute i dag på en tur i duggregnet och nu lyser neutrallampan konstant... :(veryangry):
-
hade planerat in en långtur i dag men det gick inte så bra.
hade kört 20 km så började allt att blinka på displayen, den blåa lampan för heljus, varningslampan som blinkar att motorn går het och ikonen som visar att 4hjuls driften ligger i, jag åkte hem till föräldrarna som bor i närheten och sprayade diverse kontakter till displayen med wd-40, och allt slutade att blinka förutom 4hjuls drift ikonen, är annars nöjd med maskinen bara detta jä*la blinkande skulle sluta.
-
Du har ju en vägreggad, då har italienarna som bygger dem varit och dragit om i elsystemet :hmmm: inte konstigt att det strular.
Har du kollat kablarna som går till T-bap sensorn under sadeln ?, dessa är en svag punkt.
-
jo dom har nog fått sig en dush kontaktspray, men skall se om någon kabel är av nästa gång jag drar in den till föräldrarnas garage.
-
kablarna till t-bap sensorn är ok, så nu är jag 99% säker att det är någon annan kontakt som bråkar för givarna är ok, det är bara att tuta och köra och gå igenom kablarna någon annan dag.
-
hittade felet i dag :banghead:
-
Ojoj, vatten i instrumentet... :( Skönt iallafall att felet är hittat hoppas det går torka upp nu. :-\
-
enda kruxet är att öppna mätaren så jag skulle kunna täta diverse skarvar, men det lutar väl åt att köpa ny mätare :hmmm:
-
enda kruxet är att öppna mätaren så jag skulle kunna täta diverse skarvar, men det lutar väl åt att köpa ny mätare :hmmm:
Bara att prova öppna upp den om du ändå funderar på att köpa ny. Skadar ju inte att göra ett litet försök ()p
Mätaren är väl inte billig, eller?
-
Tror mätarhuset kostar 4500:- till min 07a, så ta isär och låt det torka!
-
jo den är på torkning och jag ringde till killen som servar min hjuling (dock ingen åf men en väldigt kunnig en) och han hade hittat en ny mätare för 350€, jag frågade om jag kan köra en stund utan mätare och ha den och torka några dagar och det var inget problem menade han, enda kruxet är ju varningslamporna ifall motorn går för het men man måste ju köra med bundförnuft.
-
Om det nu skulle skita sig så finns det ju billigare på andra sidan pölen.
typ:
http://www.ebay.com/itm/NEW-2011-POLARIS-SPORTSMAN-550-850-SPEEDO-ASSEMBLY-OEM-/120707307898?pt=Motors_ATV_Parts_Accessories&vxp=mtr&hash=item1c1ab7597a
-
Skulle oxå köpa på ebay, finns gott om mätare bra mycket billigare än från ÅF i sverige
-
en liten uppdatering då...
eftersom ekonomin inte tillåter eller tillåtit ett nyköp av mätare så började jag forska lite om hur kablarna till kontakten fungerar och kom fram till att om man kopplar ihop dom 2 kablarna som är längst till höger så får man en fungerande awd utan mätare ikopplad, sagt och gjort så testade jag det i dag och nu har man konstant awd i hög, låg och backväxeln och den originala brytaren till 2x4 eller awd fungerar som den skall! ()p