ATVForum, allt om fyrhjulingar
Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Övriga - t.ex Adly, Kasea, Skyhawk, Derbi, Malaguti => Ämnet startat av: Dany skrivet 20 juli 2006 kl. 21:56:32
-
Kör en Adly 300 Crossroad som jag har haft under 200 nästan helt problemfria mil. Ett litet problem har jag, nämligen att maskinen tvekar när jag ger mycket gas i farter över 70. Den hackar inte utan tvekar liksom näs jag gasar på i de högre farterna. Även när jag kör fullt så tvekar den lite hela tiden dvs fden går inte helt jämt när jag pressar fullt.
Vad kan detta bero på? Den går hur bra som helst annars.
-
maskinen är helt original förutom ett kugg större drev fram
-
om du kör på fyran tvekar den vid samma varvtal?
-
nej inte direkt...men om jag accar hårt (full gas) så tvekar den den också innan den kommer igång. Måttliga accelerationer går dock hur bra som helst. Kan det vara så enkelt att jag måste byta munstycke?
-
jag hade öppen luftburk +160 i munstycke + en kugg större drev, den tveckade vid gaspådrag 70+ på femman men på fyran varvade den fint :D om man växlar till femman vid ca 5000-5500 varv so drar den fint även på femman :twisted:(dyslexi)
-
Tjena! Min gjorde likadant. Dom vill ha mer soppa. Gick upp till 145 munstycke och nu drar den fint över hela registret. Behövde inte ens skruva på luftskruven, tur det, för den sitter djävligt illa till. Den är inne på service nu och efter det har jag tänkt att testa 160 munstycke. Är jag nöjd så ska jag dreva en kugg fram för att få ner varvet lite.
-
Ok....skönt att höra att det inte bara är min maskin då....
Hurpass krångligt är det att byta munstycke? Måste delar av karossen demonteras eller räcker det med att ta bort sadeln och komma åt direkt?
Har liksom tummen placerad väldigt centralt i handen :lol: .
Om du vill ( och orkar :wink: ) så får du gärna pm:a mig exakt hur du gjorde.
Tack på förhand....
-
Hade samma problem på min ADLY 300, tvekan vid fullgas på alla växlar.
Höjde trottelnålen 2 snäpp (max) och sen gick den perfekt.
Allt annat original utom sista "proppen" i ljuddämparen.
Toppfarten är densamma, ca 96 kh/h, men gången är mycket jämnare.
Du måste ta bort framskärmarna för att kunna demontera förgasaren så.
Lycka till!