ATVForum, allt om fyrhjulingar

Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Kymco => Ämnet startat av: Marcus-84 skrivet 20 oktober 2011 kl. 13:08:53

Titel: Kymco UXV
Skrivet av: Marcus-84 skrivet 20 oktober 2011 kl. 13:08:53
Nu har jag googlat å sökt på forumet i 2 dagar men inte hittat nåt om hur en insprutad 500 är strypt. Förgasarmodellen har jag koll på men inte på insprutning.
Har nämligen beställt en UXV å den bör komma i nästa vecka nångång.

Någon här som vet?
Titel: SV: Kymco UXV
Skrivet av: Marcus-84 skrivet 23 oktober 2011 kl. 01:40:01
Ingen som har koll eller tips påvar jag ska leta?

Såg nåt om nån form av stopp som begränsar gasen men jag hittar inte den tråden igen. Kan jag få lite assistans? ;)
Titel: SV: Kymco UXV
Skrivet av: Pv544 skrivet 23 oktober 2011 kl. 04:58:57
Jag tycker du ska prata med din återförsäljare, ligger ju i deras intresse också att detta blir rätt gjort. Och dom borde veta, du är nog inte ensam om att vilja köra ordentligt.
Titel: SV: Kymco UXV
Skrivet av: Marcus-84 skrivet 23 oktober 2011 kl. 05:17:45
Nä det är ju sant! Ska kolla med dom. :)
Titel: SV: Kymco UXV
Skrivet av: Marcus-84 skrivet 25 oktober 2011 kl. 19:03:31
Det var en förgasarmodell. Å firman skulle ta bort strypningen åt mig :)
Titel: SV: Kymco UXV
Skrivet av: Marcus-84 skrivet 28 oktober 2011 kl. 07:43:01
Fick min maskin i tidags, körde bara in den i garaget för att montera tak, vinch, ruta, bakkapell, 27" däck samt arbetsbelysning. Var å provkörde igår å den går fint i skogen! Däcken gjorde en enorm skillnad på höjden :D

Ska fota mitt åk så ni får se ;)
Titel: SV: Kymco UXV
Skrivet av: Marcus-84 skrivet 21 november 2011 kl. 05:59:02
Nu, efter lite om å men med att pixbox ska lägga ner så har jag skaffat en Photobucket istället.

Så nu kommer det äntligen lite bilder :D

(http://i1205.photobucket.com/albums/bb422/Marcus-84/My%20UXV%20500/IMG_0698.jpg)

(http://i1205.photobucket.com/albums/bb422/Marcus-84/My%20UXV%20500/IMG_0695.jpg)

(http://i1205.photobucket.com/albums/bb422/Marcus-84/My%20UXV%20500/IMG_0699.jpg)




Titel: SV: Kymco UXV
Skrivet av: StefanN skrivet 21 november 2011 kl. 13:22:20
klisterlappen på rutan skulle göra mig vansinnig  ;D
Titel: SV: Kymco UXV
Skrivet av: hejo skrivet 21 november 2011 kl. 17:24:53
Ball, rätt färg!:)
Titel: SV: Kymco UXV
Skrivet av: Marcus-84 skrivet 23 november 2011 kl. 10:47:21
Klisterlappen sitter inte i synfältet så den stör inte faktiskt. :)

Jag tycker att en sån här maskin var roligare än en vanlig atv att köra. Den är bättre i lutningar å mycket bekvämare!  ()p
Titel: SV: Kymco UXV
Skrivet av: svenne // arboga skrivet 24 november 2011 kl. 15:22:38
Klisterlappen sitter inte i synfältet så den stör inte faktiskt. :)

Jag tycker att en sån här maskin var roligare än en vanlig atv att köra. Den är bättre i lutningar å mycket bekvämare!  ()p

Jag har kört med UXV n , kan bara hålla med mkt trevlig maskin, rejäl.  mvh svenne//arboga
Titel: SV: Kymco UXV
Skrivet av: Marcus-84 skrivet 5 december 2011 kl. 09:37:43
Fastnade lite med UTVn på första advent helgen.

OBS! Till er paragrafryttare så var detta en helt laglig körning då vi inspekterade skoterleden efter nedfallna/omkullblåsta träd, för den lokala skoterklubben. OBS!

(http://i1205.photobucket.com/albums/bb422/Marcus-84/ATV%20pictures/CIMG1407.jpg)

Det ska vara vatten under isen, men det var det inte nu >:(
(http://i1205.photobucket.com/albums/bb422/Marcus-84/ATV%20pictures/CIMG1406.jpg)

(http://i1205.photobucket.com/albums/bb422/Marcus-84/ATV%20pictures/CIMG1405.jpg)

Bäckarna var helt öppna, inte det minsta is nånstan trots kyla :tickedoff
(http://i1205.photobucket.com/albums/bb422/Marcus-84/ATV%20pictures/CIMG1408.jpg)

Väl framme vid målet :D

(http://i1205.photobucket.com/albums/bb422/Marcus-84/ATV%20pictures/CIMG1410.jpg)
Titel: SV: Kymco UXV
Skrivet av: t1an skrivet 5 december 2011 kl. 09:44:44
Trevlig maskin  ()p ()p

Är du nöjd med köpet samt går den bra ?
Titel: SV: Kymco UXV
Skrivet av: Marcus-84 skrivet 5 december 2011 kl. 13:27:20
Mycket nöjd! Både jag å kusinen min har kört Yamaha Rhino i jobbet men vi tycker att Kymcon är bekvämare, rymligare å inte  lika trögstyrd som Rhino. Dock så saknar man motorn från Rhino, den hade ju 700efi mot 500 förgasare i Kymco.

Den blev dock lite klen med 27" däck, men dom rekommenderade också variatorkit om man skulle ha större däck än orginal. Variatorkit står på inköpslistan! :D

BTW, är det bara jag som ser bilderna lite konstigt, blir som att en fjärdedel är utanför forumet (eller hur jag nu ska förklara)?
Titel: SV: Kymco UXV
Skrivet av: Krigar Kaj skrivet 5 december 2011 kl. 17:46:57
BTW, är det bara jag som ser bilderna lite konstigt, blir som att en fjärdedel är utanför forumet (eller hur jag nu ska förklara)?

Så är bilderna alltid för mig på forumet men jag sitter med en iPad2. Men det går att dra fram dom så man ser resten med fast inte hela bilden, då försvinner det på andra sidan ist  ;D
Har inte tänkt på hur det ser ut på pc.

Är den go att köra? Har aldrig provat en sån maskin.
Titel: SV: Kymco UXV
Skrivet av: Marcus-84 skrivet 5 december 2011 kl. 19:45:54
Det är rätt bekväma stolar, man sitter bra (jag är 180cm lång), bekväm i fjädring å sikten är bra.

Jag kommer nog inte skaffa en vanlig fyrhjuling igen, kanske som ett komplement men jag tycker att side x side är klart bäst!

Nackdelen är ju när det blir trångt eller riktigt mjukt, typ som en hängmyr (ni vet när myren är så mjuk att du hamnar under "marknivå") :D
Titel: SV: Kymco UXV
Skrivet av: Krigar Kaj skrivet 5 december 2011 kl. 20:00:23
Det är rätt bekväma stolar, man sitter bra (jag är 180cm lång), bekväm i fjädring å sikten är bra.

Jag kommer nog inte skaffa en vanlig fyrhjuling igen, kanske som ett komplement men jag tycker att side x side är klart bäst!

Nackdelen är ju när det blir trångt eller riktigt mjukt, typ som en hängmyr (ni vet när myren är så mjuk att du hamnar under "marknivå") :D

Kan tänka mig det. Vad gick den lös på?
Titel: SV: Kymco UXV
Skrivet av: Marcus-84 skrivet 5 december 2011 kl. 21:46:38
Jag fick den för 109995:- då ingick vinch, ruta, tak å kapell för bakväggen. Sen tillkom däcken på det, samt arbetsbelysning men det har jag monterat själv å köpt separat.
Titel: SV: Kymco UXV
Skrivet av: Krigar Kaj skrivet 5 december 2011 kl. 21:53:55
Jag fick den för 109995:- då ingick vinch, ruta, tak å kapell för bakväggen. Sen tillkom däcken på det, samt arbetsbelysning men det har jag monterat själv å köpt separat.

Okej. Hur är däcken i snön? Jag har också 27" bearclaw men ingen snö  :cry:
Titel: SV: Kymco UXV
Skrivet av: Marcus-84 skrivet 6 december 2011 kl. 09:49:45
Bästa däcken tycker jag, greppet på alla underlag är otroligt bra! Alla lappar här uppe kör med dessa däck så dom måste vara bra!  ()p

Greppet med dessa däck å  2wd är bättre än 4wd med orginal däck. Halaste man kan köra i snö verkar vara ITP, blir så hård i gummit när det är kallt.
Titel: SV: Kymco UXV
Skrivet av: Krigar Kaj skrivet 6 december 2011 kl. 09:52:56
Trevligt, hade andra kenda däck på min förra hjuling och dom var super i snön. Man får väl vad man betalar för, bearclawen är ju inte billigast på marknaden  ()p
Tänkte köpa itp för mönstret ser tuffare ut men nu vet jag, inga itp  ;D
Titel: SV: Kymco UXV
Skrivet av: anersimyra skrivet 6 december 2011 kl. 10:22:17
HM, :hmmm:,jag tycker inte Bearclaw är så lysande i snö, dom är ju rena rama skovlarna.Bättre i ren snö är ett tätmönstrat däck som bär maskinen ovanpå snön och inte skyfflar bort den, det är även otroligt halt på isigt underlag, men det gäller förmodligen alla däck.Annars är däcket ett utmärkt skogsdäck, det går även fint på asfalt, och halkan på is löser man ju med kedjor.Ett dilema med kedjor till detta däck är att, "vanliga" kedjor lägger sig i spåren och blir ineffektiva.Dock finns en speciell kedja till dessa däck (Kedjan AB i Östersund), dom är dessvärre jävligt dyra, men helt enkelt otroligt bra. ()p
Titel: SV: Kymco UXV
Skrivet av: Marcus-84 skrivet 6 december 2011 kl. 17:15:00
Jag brukar köra med lite luft i däcken när jag vill att det ska bära i snön. Släpper ur i stort sett all luft i däcken, dom ska nästan bli helt platta. Har det hållt att gå så har det hållt att köra  ()p

Sen sa min bekant (som är gummigubbe) att det kom in en lapp som tycket att hans kendadäck hade börjat bli lite hala å ville ha nya. Gummigubben frågade hur gamla dom var? Lappen svarade: 6 säsonger har dom gått. Gummigubben tyckte att det var ju helt otroligt att dom inte var blanaka än  :hmmm:  :lol:

Sen fick han in en annan lapp (som kört nåt ITP däck) där däcken hade spruckit i sidorna i stort sett hela varv å burjat läcka ur luft. 1 säsong hade dom gått.

Nu kör ju lapparna 200-400 mil på en säsong så  ':)
Titel: SV: Kymco UXV
Skrivet av: Krigar Kaj skrivet 6 december 2011 kl. 21:03:16
Jag brukar köra med lite luft i däcken när jag vill att det ska bära i snön. Släpper ur i stort sett all luft i däcken, dom ska nästan bli helt platta. Har det hållt att gå så har det hållt att köra  ()p

Sen sa min bekant (som är gummigubbe) att det kom in en lapp som tycket att hans kendadäck hade börjat bli lite hala å ville ha nya. Gummigubben frågade hur gamla dom var? Lappen svarade: 6 säsonger har dom gått. Gummigubben tyckte att det var ju helt otroligt att dom inte var blanaka än  :hmmm:  :lol:

Sen fick han in en annan lapp (som kört nåt ITP däck) där däcken hade spruckit i sidorna i stort sett hela varv å burjat läcka ur luft. 1 säsong hade dom gått.

Nu kör ju lapparna 200-400 mil på en säsong så  ':)

Inte illa  ()p
Titel: SV: Kymco UXV
Skrivet av: FMG skrivet 9 januari 2012 kl. 21:22:08
Tjenare...

Såg på ett annat forum att du beställt ett höjningskit.
Hur har det gått med det? Monterat o klart??

//Martin
Titel: SV: Kymco UXV
Skrivet av: Marcus-84 skrivet 10 januari 2012 kl. 08:34:58
Höjningskitet har inte kommit än, dom verkar inte fått in det på lager än då dom inte meddelat mig.... Kanske måste höra hur det går för dom?? :hmmm:

Variatorkitet är monterat iaf, STOOOR skillnad men vill ha ytterligare hårdare fjädrar i slungkopplingen, så jag får lite högre tillslagsvarv än vad v-kitet gav. Men det fanns inte, så jag kommer nog gå ner i däckstorlek till sommaren, då köper jag isf GBC Grimreaper 26"  ()p

Hur tycker du din UXV orkar med 28"?
Titel: SV: Kymco UXV
Skrivet av: FMG skrivet 10 januari 2012 kl. 10:45:09
Det går förvånansvärt bra med 28" får jag säga.. Den är ju ingen raket men den känns inte överdrivet slö heller...
Jag har precis köpt den o han jag köpte den av hade dålig koll, tänkte ringa förrförra ägaren och kolla om det sitter variatorkit på den... misstänker att det gör det...
Vad kostar ett höjningskit ungefär?
Titel: SV: Kymco UXV
Skrivet av: Marcus-84 skrivet 10 januari 2012 kl. 21:29:10
Ok, 27" utan variatorkit var ju rena snigeln i starten, tappade ca 10kmt i toppfart med v-kit.

175$ för kitet. Skicka direkt till sverige så ville dom ha 195$ enbart i frakt :banghead:

Har skaffat jetcarrier å då hamnar frakten på ca 500sek  ()p
Titel: SV: Kymco UXV
Skrivet av: KawaSuki skrivet 12 januari 2012 kl. 00:31:35
Fastnade lite med UTVn på första advent helgen.

OBS! Till er paragrafryttare så var detta en helt laglig körning då vi inspekterade skoterleden efter nedfallna/omkullblåsta träd, för den lokala skoterklubben. OBS!



En nyfiken fråga; Hur kan den körningen vara laglig?  :hmmm: Det är förvisso snö, men inte så mycket så man kör "ovanpå" precis. Jag har kört mycket både på snö och på barmark "åt skoterklubben" (fö en helt annan skoterklubbb) tidigare, men att få den körningen klassad som laglig ...... jag vet inte.  ??? Det har alltid känts som svårt att få den typen av körning genom lagens nålsöga om man ska vara korrekt. Däremot så tror jag att så länge man inte förstör eller lämnar rediga spår i skogen så är det få eller ingen som protesterar mot det jobb som skoterklubbarna lägger ner på lederna. Speciellt om de inser vilket otroligt jobb det är under barmarksäsongen. I alla fall söder om Jämtland. Men i alla fall..... Hur kan man få den här typen av körning som laglig? Jag skulle gärna vilja veta det.  :)


För övrigt tycker jag det är kul att det finns fler här på forumet som kör UTV / Side by side / etc...    :)
Titel: SV: Kymco UXV
Skrivet av: Marcus-84 skrivet 12 januari 2012 kl. 11:31:00
Ska man vara 100% laglydig så ska det sökas dispens för att få det lagligt. Dock får du ju köra i terräng om du har ett syfte exvis, hämta ved, hämta skjutet vilt (beror lite på storlek) m.m

Så i detta fallet så skulle vi såga ner eventuella nedfallna träd å dra dom åt sidan samt kolla isar så pistmaskinen ska kunna komma fram där.

Så länge du inte skadar underlaget så är det okej, sen var det djupfryst myr som hade ca 20cm snö på. ingen risk att köra igenom till marken då.
Titel: SV: Kymco UXV
Skrivet av: KawaSuki skrivet 12 januari 2012 kl. 15:59:52
Det var väl ungefär så jag tänkte också.

En annan fråga... Vilken registreringsform har du på Kymcon?

Vet du om man kan välja mellan olika former av reggning eller är det en variant som gäller?

Funderar på om nästa UTV skall vara mer terrängduglig och såg att prisnivån var överkomlig på Kymcon. Har sneglat lite på Polaris mindre modell, men tycker den är för dyr.

Titel: SV: Kymco UXV
Skrivet av: Marcus-84 skrivet 12 januari 2012 kl. 19:29:57
Man kan välja terrängreggat eller lätt MC, jag valde det senare för att kunna köra på gata. Billig i försäkring å får köras på B-kort :)

Kymcon har hittils visat sig vara en maskin i mycket hög kvalitet, det enda som hänt efter 55mil drygt är att lite skruvar velat gänga upp sig. Asiater måste vara klena :dntknow:

I övrigt är jag mycket nöjd! Köper du UXV så är ett variatorkit ett måste!  ;)
Titel: SV: Kymco UXV
Skrivet av: FMG skrivet 12 januari 2012 kl. 21:48:58
Jag snackade med föregående ägare till min idag...
Han visste inte ens vad ett variatorkit var för något, så det lär väl inte var nåt sånt monterat! Beställde precis en vit epi fjäder... Surt att frakten kostade lika mkt som fjädern... men men... Ska bli kul o se hur mkt skillnad det gör...
Titel: SV: Kymco UXV
Skrivet av: KawaSuki skrivet 13 januari 2012 kl. 00:50:38
Jag vet inte heller vad ett variatorkit är. I alla fall inte specifikt detta. Men jag har ju haft snöskoter så jag vet ju hur variatorer fungerar. Detta kit...... Du skrev att det var rena snigeln utan...... Men gör den maskinen starkare, går den enbart fortare, får den mjukare inkoppling eller vad får man för fördelar med det?
Titel: SV: Kymco UXV
Skrivet av: KawaSuki skrivet 13 januari 2012 kl. 00:56:23
Såg kommentaren om Rhino. Min tanke tidigare var att nästa maskin blir förmodligen Rhino eller en Polaris Ranger. Mestadels för att det finns mer tillbehör till dom modellerna. Verkar det som i alla fall. Framförallt om man kollar på mer "riktiga" hytt-alternativ med riktiga rutor och dörrar. Skulle vara skönt på vintern. Men de är ju också avsevärt dyrare i inköp vilket är lite trist.
Titel: SV: Kymco UXV
Skrivet av: Marcus-84 skrivet 13 januari 2012 kl. 17:47:59
Jag vet inte heller vad ett variatorkit är. I alla fall inte specifikt detta. Men jag har ju haft snöskoter så jag vet ju hur variatorer fungerar. Detta kit...... Du skrev att det var rena snigeln utan...... Men gör den maskinen starkare, går den enbart fortare, får den mjukare inkoppling eller vad får man för fördelar med det?

Variator kitet gör att man får högre tillslagsvarv å ändrad utväxling i variatorena. Maskinen går i regel långsammare, det gör det även här, men maskinen blir starkare då variatorena växlar då maskinen har mest effekt.
Titel: SV: Kymco UXV
Skrivet av: Marcus-84 skrivet 13 januari 2012 kl. 17:50:23
Såg kommentaren om Rhino. Min tanke tidigare var att nästa maskin blir förmodligen Rhino eller en Polaris Ranger. Mestadels för att det finns mer tillbehör till dom modellerna. Verkar det som i alla fall. Framförallt om man kollar på mer "riktiga" hytt-alternativ med riktiga rutor och dörrar. Skulle vara skönt på vintern. Men de är ju också avsevärt dyrare i inköp vilket är lite trist.

Jag har inte mätt men Rhino å UXV är nästintill identisk i storlek så jag tror det mesta som finns till Rhino passar UXV. Åtminstone det exteriöra såsom tak, dörrar osv....

Eller så köper man härifrån ;) http://www.sidebysidesports.com/kymcouxv500.html (http://www.sidebysidesports.com/kymcouxv500.html)
Titel: SV: Kymco UXV
Skrivet av: Marcus-84 skrivet 14 januari 2012 kl. 13:28:52
Fick det sista mailet från Gorilla Axle å nu har dom helt plötsligt slutat sälja höjningskit, varför säger man då att man ska skicka det till mig så fort dom har det i lager :banghead:

Då har man väntat å avvaktat i onödan :tickedoff

Men men, då får jag väl tillverka ett eget kit så småning om  ;)
Titel: SV: Kymco UXV
Skrivet av: FMG skrivet 15 januari 2012 kl. 11:16:41
Det är ju surt, men är man lite vän med svetsen så ska det väl gå att lösa!!
Lyckades sänka ner min i ett surhål igår.... Då märktes det verkligen att jag behöver ett variatorkit... Hon orkade inte dra runt 28:orna i det möset... Tur att polaren kunde vinscha upp mig...
Titel: SV: Kymco UXV
Skrivet av: Marcus-84 skrivet 15 januari 2012 kl. 14:08:26
Nu med v-kit är det inget problem att dra runt mina 27" men den är fortfande klen i backen. Men det är ju ett fel alla tillverkare gör på sina hjulingar, dom växlar backen för högt. Vem backar i 50kmt?! Backen ska vara helst lägre än lågväxeln, ingen verkar ha fattat det....
Titel: SV: Kymco UXV
Skrivet av: Marcus-84 skrivet 15 januari 2012 kl. 15:43:57
Jag snackade med föregående ägare till min idag...
Han visste inte ens vad ett variatorkit var för något, så det lär väl inte var nåt sånt monterat! Beställde precis en vit epi fjäder... Surt att frakten kostade lika mkt som fjädern... men men... Ska bli kul o se hur mkt skillnad det gör...

Har du ett verktyg så du kan demontera sekundären då? Tänkte själv inte köpa verktyget som epi säljer men jag gjorde det för enkelhetens skull. Blir svårt å byta fjäder utan det verktyget.

Bara så du är förberedd ;) Var bor du förresten?
Titel: SV: Kymco UXV
Skrivet av: FMG skrivet 17 januari 2012 kl. 09:34:46
Har aldrig förstått mig på det där med den högt utväxlande backen jag heller...
Nä jag köpte inget verktyg... Det gick bra utan på min förra maskin så det ska nog gå nu med... förhoppningsvis.... Annars är det väl inga konstigheter?

Jag bor mellan Göteborg o Borås....
 
Titel: SV: Kymco UXV
Skrivet av: Marcus-84 skrivet 17 januari 2012 kl. 10:56:35
Det kan kanske gå utan men när sekundären är lös ( håll koll på brickorna bakom sekundären!!) så man måste först lossa en stor mutter i mitten (syns när du demonterar). Sätt fast muttern i ett skruvstäd å lossa den lite (endast LITE), sen ska man pressa ihop variatorn för att lossa mutten helt (kan vara en bricka också men kommer ej ihåg) sen släpper man trycket på variatorn så att fjädern kommer fjädra ut försiktigt så den inte variatorn sprättar iväg. Lyft ur fjädern, lägg i nya å montera ihop i omvänd ordning.

Här har du en utförlig beskrivning, för all demontering: http://www.erlandsonperformance.com/mm5/graphics/00000001/InstructionDownloads/KYMCO/500_UXV_08.pdf (http://www.erlandsonperformance.com/mm5/graphics/00000001/InstructionDownloads/KYMCO/500_UXV_08.pdf)

Meddela resultatet sen ;)
Titel: SV: Kymco UXV
Skrivet av: FMG skrivet 19 januari 2012 kl. 11:50:41
Tack så mkt...

Dom ringde från UPS igår... Så jag ska få ett paket idag....
Drill out either hole with a 5/16” drill bit, and then tap
the hole with a 3/8” national coarse tap.
Bara detta jag funderar på.... Vad är en national coarse tap?
Kan det vara en gängtapp måntro??
Titel: SV: Kymco UXV
Skrivet av: jaas skrivet 19 januari 2012 kl. 12:37:05
Ja det är gängtapp
Titel: SV: Kymco UXV
Skrivet av: Marcus-84 skrivet 19 januari 2012 kl. 14:46:03
Du borrar med en 8,5mm borr å gängar det med en M10 gängtapp. Borra å gänga båda hålen, lika bra att göra det direkt OM gängorna skär sig i ena hålet ;) Det gjorde jag!

Hur fort går din maskin?? Är den väg eller terrängreggad?
Titel: SV: Kymco UXV
Skrivet av: FMG skrivet 21 januari 2012 kl. 09:54:02
Då var fjädern monterad och 2 vikter urplockade....
Han blev ju mkt trevligare på låg... Den var alldeles för högt utväxlad innan...
Jag saknar dock effekt på låga varv när jag kör på hög men det känns som att
den inte svarar riktigt gott på gasen... Ska kolla över förgasare och luftfilter..
Han varvar klart mer i högre hastigheter... Har inte kört fortare än 60 enligt mätaren än..
Får väl ta med mig gps o ta en längre runda...
Titel: SV: Kymco UXV
Skrivet av: Marcus-84 skrivet 21 januari 2012 kl. 13:24:51
Min vågade jag inte heller gasa upp i mer än 65 kmt orginal. Nu går den ca 55-60 om man varvar ordentligt.

Svag i början beror på att fjädrarna i slungkopplingen är för mjuka å ger ett lågt tillslag. Detta åtgärdar det kompletta v-kitet.

Du fick inte obalans i variatorn? Tänkte mest på att det är olika tunga vikter. 4 st tyngre å 4st lättare.
Titel: SV: Kymco UXV
Skrivet av: FMG skrivet 21 januari 2012 kl. 15:01:13
Jaså det är olika...
Tog ju 2 st mitt för varandra... Dom borde väl varit av samma vikt...
Hmm... Kanske skulle gå ut i garaget o väga dom vikterna som ligger där...
Titel: SV: Kymco UXV
Skrivet av: Marcus-84 skrivet 21 januari 2012 kl. 15:49:35
Det bör ju kanske vara ganska svårt att få fel vikt bort. Eftersom man tar ju bort mitt emot varann. Dock kan man ju få olika effekt beroende på vilka man rtar bort? :)

Men det är olika vikter ;)
Titel: SV: Kymco UXV
Skrivet av: FMG skrivet 26 januari 2012 kl. 15:05:06
Kan du Marcus eller nån annan som har en UXV göra mig en tjänst o mäta diametern på bågen där rutan hålls fast...
Det fattades två rutfästen på min, så jag beställde nya från den lokala handlaren. Fick hem dom igår o då passa det naturligtvis inne...  :(veryangry): :(veryangry): Var hos den lokala handlaren o anmärkte på detta o dom ringde till generalagenten (Isakssons) som hävdade stenhårt att jag hade fått rätt klammer. Dom ser precis likadana ut men med mindre innerdiameter... Dom menade på att det var min maskin det var fel på o frågade om den verkligen var svensksåld... Tycker det hela verkar jääävligt konstigt....
Vore tacksam för hjälp..
Titel: SV: Kymco UXV
Skrivet av: Marcus-84 skrivet 28 januari 2012 kl. 09:18:36
Jo jag kan mäta åt dig, är ganska säker på att det är 2" rör men jag mäter!

Det spelar ingen roll om den är såld på månen eller i USA, det är samma maskin oavsett land!
Titel: SV: Kymco UXV
Skrivet av: Marcus-84 skrivet 28 januari 2012 kl. 11:03:05
Rören vid rutan är 45mm. Rören i taket är 38,5mm. Det är säkert fästena till taket du fått.
Titel: SV: Kymco UXV
Skrivet av: FMG skrivet 29 januari 2012 kl. 12:51:52
Tack så mkt... Samma mått som min med andra ord... Ska ta kontakt med dom här envisa mupparna på Isakssons imorgon!
Titel: SV: Kymco UXV
Skrivet av: Marcus-84 skrivet 4 februari 2012 kl. 15:52:01
Hur gick det? Fick du tag i rätt klämmor?
Titel: SV: Kymco UXV
Skrivet av: FMG skrivet 5 februari 2012 kl. 15:21:41
Det går kass.... De kan inte få fram några fästen säger dom så jag får väl tillverka ett par egna istället...
Titel: SV: Kymco UXV
Skrivet av: KawaSuki skrivet 5 februari 2012 kl. 19:23:47
Som jag fattade det så är det fästen både på sidorna (grövre) och ovan mot taket (mindre diam). De kan möjligen inte tänka sig att det blev fel klammer i just den påsen vid tillverkningen/packningen?!? Eller att fästena kanske heter olika (en inte allt för otrolig gissning) och att de därför bara "hittar" den ena modellen i sina listor. Det är ju inte alla som kollar bilderna och ser efter vart fästen och annat skall sitta. De kanske bara kollar i den långa listan över pylar och då bara ser en sort.
Titel: SV: Kymco UXV
Skrivet av: Marcus-84 skrivet 5 februari 2012 kl. 20:15:17
Dåligt att dom inte kan få fram en sån enkel sak som fästen :banghead:

Koll med denna firma om dom kan få fram fästena: http://www.racing-planet.se/reservdelar-scooter-ersAettningsdelar-c-1_9537_9552-1.html?page=1&sessID=471d0c01eabc723dea9c4371bab516c5 (http://www.racing-planet.se/reservdelar-scooter-ersAettningsdelar-c-1_9537_9552-1.html?page=1&sessID=471d0c01eabc723dea9c4371bab516c5)
Titel: SV: Kymco UXV
Skrivet av: FMG skrivet 6 februari 2012 kl. 21:37:05
Jag mailade racingplanet men dom kunde inte få fram några fästen alls... Dom verkar inte ha några orginaltillbehör överhuvudtaget.... Annars har dom ett bra sortiment o mkt bättre priser än dom vanliga återförsäljarna...
Titel: SV: Kymco UXV
Skrivet av: Marcus-84 skrivet 22 mars 2012 kl. 10:05:38
Bestyckade upp min UXV igår, går mycket bättre nu! Satt 124 orginal å jag satte i 130 på högfarten. Lågfart ska tydligen inte gå att sätta större. Jag ska se om man kan få fram ytterligare större munstycken.

Jag ska köra ett tag å se om stiftet har bra färg nu :D Sen monterade jag en VisionX ljusramp på taket. Bilder på det kommer ;)
Titel: SV: Kymco UXV
Skrivet av: FMG skrivet 22 mars 2012 kl. 21:49:57
Jaså...
Det låter intressant... Vart köpte du det?
Det löste sig med rutfästena... Svetsade till en extraljusbåge och gjorde 2 vinklar från den ner till övre rutfästena...
Titel: SV: Kymco UXV
Skrivet av: Marcus-84 skrivet 23 mars 2012 kl. 08:33:25
Jag fick nya munstycken av min ÅF, han beställde dom från generalagenten.

Har du bilder på din båge? :D

Har inga mörker bilder nu men ni ser hur det är monterat. Inga vibrationer, inga stag behövdes :D

(http://i1205.photobucket.com/albums/bb422/Marcus-84/My%20UXV%20500/IMG_00931.jpg?t=1332487641)

(http://i1205.photobucket.com/albums/bb422/Marcus-84/My%20UXV%20500/IMG_00941.jpg?t=1332487676)

(http://i1205.photobucket.com/albums/bb422/Marcus-84/My%20UXV%20500/IMG_00951.jpg?t=1332487704)
Titel: SV: Kymco UXV
Skrivet av: FMG skrivet 26 mars 2012 kl. 20:42:19
Dåligt med bilder på min båge...
Har i telefonen men har inte satt mig in i hur man laddar upp bilder..
Det syns dock lite av den i min profilbild... om man kollar noga...
Titel: SV: Kymco UXV
Skrivet av: Oscar 300 Martinsson skrivet 8 maj 2012 kl. 07:31:07
Riktigt fin UXV du har, man blir SUGEN!  :headbang:
Titel: SV: Kymco UXV
Skrivet av: Marcus-84 skrivet 8 maj 2012 kl. 08:00:47
Tack! :) Du har sett bilderna med nya däcken va? Den ser rå ut nu! ;) få se hur den är i terräng nu till sommaren:) har bara testat den i snö å tjälad backe.
Titel: SV: Kymco UXV
Skrivet av: Oscar 300 Martinsson skrivet 8 maj 2012 kl. 16:39:37
Nej de har jag inte sett eller e jag blind  :)
Hoppas bara att det inte blir något problem.
Ser fram emot mer pimp/körningsbilder  ()p
Titel: SV: Kymco UXV
Skrivet av: Marcus-84 skrivet 9 maj 2012 kl. 07:51:04
Nu sitter jag på jobbet med bara en mobiltelefon så jag kan inte klistra in bilder. Men en länk till bilder kan jag fixa ;)

Kolla här: http://www.atvforum.se/Forum/index.php?topic=41001.12 (http://www.atvforum.se/Forum/index.php?topic=41001.12)
Titel: SV: Kymco UXV
Skrivet av: Oscar 300 Martinsson skrivet 9 maj 2012 kl. 08:27:03
Snyggt!!  :headbang:
Titel: SV: Kymco UXV
Skrivet av: FMG skrivet 29 december 2012 kl. 12:54:39
Hur går din UXV??
Jag köpte nytt lågfartsmunstycke till min idag...
Konstigt nog så satt det 135 på högfarten så det kanske varit nån där och mixtrat innan.
Sist jag bytte stift så var det lite sotigt. Kanske ska gå ner en storlek.
Ska ta en kopp kaffe nu och sen slänga i munstycket som det för övrigt satt skit i....
Så jag räknar med fantastiska resultat...  ()p
Titel: SV: Kymco UXV
Skrivet av: Marcus-84 skrivet 29 december 2012 kl. 21:13:23
Den går utmärkt :) Dock tycker jag att den går lite snålt än så jag ska byta förgasare till en Mikuni 38mm. Då slipper man vacuumstyrd trottel å så finns det oändligt med munstycken! :D Jag har öppnat upp luftburken å ska sätta i ett sportfilter å ska även bygga nytt avgassystem ;)

Stiften bytte jag till Denso då jag hatar NGK som bara går sönder för mig i allt jag har...
Titel: SV: Kymco UXV
Skrivet av: Lars M skrivet 26 december 2013 kl. 12:15:04
Jag funderar på en utv och Kymcon verkar intressant.
Undrar lite över registreringen.
Vill helst ha den som lätt terängvagn men vad jag förstår får man bara krsa och köra lite på väg i 20 kmh för att ex nå sina jordbruksmarker.
Dvs man kan inte hämta ungarna hos kompisen lagligt,eller?.

OM man tar mc  istället så är det väl mer saker på maskinen ex blinkers och sedan är maskinen strypt till ca en tredjedels kraft och besiktning vart annat år .

När maskinen besiktigas kollar de då om strypningen sitter kvar eller?.
Man kanske kunde köpa den vägreggad och be dem ta bort strypningen vid leverans?.
Massa frågor  av en som inte kan mecka ,men har läst mycket.
Mvh  Lars
Titel: SV: Kymco UXV
Skrivet av: Pv544 skrivet 31 december 2013 kl. 01:51:55
http://www.blocket.se/varmland/Kymco_UXV_500_SKROTAS_51338409.htm?ca=6&w=3 (http://www.blocket.se/varmland/Kymco_UXV_500_SKROTAS_51338409.htm?ca=6&w=3)

Tänkte bara tipsa om denna, ifall nån av en kymcograbbar råkar köra sönder nått.  ()p
Titel: SV: Kymco UXV
Skrivet av: Marcus-84 skrivet 31 december 2013 kl. 13:31:49
Jag funderar på en utv och Kymcon verkar intressant.
Undrar lite över registreringen.
Vill helst ha den som lätt terängvagn men vad jag förstår får man bara krsa och köra lite på väg i 20 kmh för att ex nå sina jordbruksmarker.
Dvs man kan inte hämta ungarna hos kompisen lagligt,eller?.

OM man tar mc  istället så är det väl mer saker på maskinen ex blinkers och sedan är maskinen strypt till ca en tredjedels kraft och besiktning vart annat år .

När maskinen besiktigas kollar de då om strypningen sitter kvar eller?.
Man kanske kunde köpa den vägreggad och be dem ta bort strypningen vid leverans?.
Massa frågor  av en som inte kan mecka ,men har läst mycket.
Mvh  Lars
Titel: SV: Kymco UXV
Skrivet av: FMG skrivet 4 januari 2014 kl. 10:06:09
http://www.blocket.se/varmland/Kymco_UXV_500_SKROTAS_51338409.htm?ca=6&w=3 (http://www.blocket.se/varmland/Kymco_UXV_500_SKROTAS_51338409.htm?ca=6&w=3)

Tänkte bara tipsa om denna, ifall nån av en kymcograbbar råkar köra sönder nått.  ()p

Tack för tipset... Men nån hade köpt hela maskinen. Nån av er här? Jag vart ute efter bakaxelklumpen...
Titel: SV: Kymco UXV
Skrivet av: Shrunkbowl skrivet 8 mars 2014 kl. 15:23:22
Hejsan!
Hur är dessa kymco maskiner?
Jag är nära att köpa en och sälja Grizzly'n, är dem "tålig" och bra?

Alltså inte som vissa andra maskiner som typ CFMoto och vad allt heter:P

Mvh: Eric
Titel: SV: Kymco UXV
Skrivet av: Marcus-84 skrivet 8 mars 2014 kl. 16:04:45
Jag tycker Kymco har riktigt bra kvalitet, det är ju en mellanklass maskin. Priset ligger mellan dom stora märkena och kinaskräpet. Det enda jag kan klaga på är några skruvar som lossnat pga avsaknaden av låsmuttrar eller loctite.

Just UXV hade gärna fått ha lite mer motor eller en lägre lågväxel. Men det kommer väl med tiden :)

Jag kommer forsätta köpa Kymco! ()p