ATVForum, allt om fyrhjulingar

Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => CF Moto => Ämnet startat av: rotax skrivet 11 oktober 2011 kl. 22:45:25

Titel: allroad 500
Skrivet av: rotax skrivet 11 oktober 2011 kl. 22:45:25
hejsan
jag sitter och väntar på min allroad 500 BE (lång) som jag har bokat.

men jag undrar om ni har några tips på vad man skall kikaöver/fixa i förebyggande syfte på dessa maskiner tex dra bulltar, strippa kablar bestycka om förgasarn
alla tipps är intresanta

mvh micke
Titel: SV: allroad 500
Skrivet av: buffelhorn skrivet 13 oktober 2011 kl. 21:22:29
Börja med att ta bort strypningen på förgasaren. >:( Det är en klack som gör att det inte går att gasa fullt. :djump:
Titel: SV: allroad 500
Skrivet av: Lightning skrivet 13 oktober 2011 kl. 21:56:29
Dra alla bultar i plasten för dom har en benägenhet att lossna, i övrigt är det bra kvalitet överlag vad gäller montering av maskinen. Gällande strypningen skulle jag köpa ett "ostrypt" lock till förgasaren istället, av tex Trech( vet ju inte vart du beställt maskinen) är alltid en risk att fila och skapa spån i förgasaren :D
Efterdra hjulen oxå :rtfm:
Titel: SV: allroad 500
Skrivet av: Marco Askin skrivet 14 oktober 2011 kl. 12:17:52
Tejpa (eller annat) vissa kablar/kontakter så att de sitter bättre. Speciellt de som går till kylfläkten.
Kanske kolla så att tätning på strålkastarhus är tillfredställande (sätt ev. även lite tejp där som extra skydd) Det räcker att det kommer in vatten där en gång för att få försämrat ljus.
Titel: SV: allroad 500
Skrivet av: buffelhorn skrivet 15 oktober 2011 kl. 14:39:35
 :whip:
Dra alla bultar i plasten för dom har en benägenhet att lossna, i övrigt är det bra kvalitet överlag vad gäller montering av maskinen. Gällande strypningen skulle jag köpa ett "ostrypt" lock till förgasaren istället, av tex Trech( vet ju inte vart du beställt maskinen) är alltid en risk att fila och skapa spån i förgasaren :D
Efterdra hjulen oxå :rtfm:
Klacken sitter utanför så det finns ingen risk att få in järnspån där. :whip:
Titel: SV: allroad 500
Skrivet av: FormerMazda skrivet 17 oktober 2011 kl. 07:22:05
Citera
Klacken sitter utanför så det finns ingen risk att få in järnspån där.
Fel fel, åtminstone när det är en 500 som vi pratar om. Där sitter klacken på insidan av locket.
På insprutarn (X7 / Z6) däremot sitter klacken på utsidan.

Men spån skulle jag inte oroa mig för. Man plockar ju loss locket och filar/sågar av pinnen. Sen kan man ju ta en titt så inga spån är kvar när man sätter tillbaka locket.
Glöms inte skruva ut vid tumgasen också.  ()p