ATVForum, allt om fyrhjulingar
Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Kymco => Ämnet startat av: svenne // arboga skrivet 10 oktober 2011 kl. 19:21:49
-
Det blir en stor dag i morgon, dags för den första besiktningen av Kymco mxu500, fan det känns ju som ett tandläkarbesök!
Men får hoppas de inte är alltför nitiska.
Återkommer i morgon med info.
mvh svenne
11/10 Kontrollbesiktningen avklarad, Godkänd blev den också, tillbaka med kulan, återställning till normalläge, dvs den svarta ringen ska bort igen!
allt som vanligt igen/ svenne
-
Glöm inte varningstriangel och ta bort kulan om du har någon.
-
()p tror du man måste tillbaka med ringen räcker det inte att skruva in skruven vid gasen tro?
Skall in nästa år..
-
()p tror du man måste tillbaka med ringen räcker det inte att skruva in skruven vid gasen tro?
Skall in nästa år..
Montera tillbaka ringen, annars kan de höra på insugningsljudet, gjort på ca. 10min.
mvh. svenne
-
Kul att det gick bra med besiktningen!
Har väldigt svårt att tro att dom skulle bry sig i den där strypningsringen. Det finns väl dom som besiktat 7-800cc helt ostrypta. Så det borde väl duga ordentligt med bara skruven vid tumgasen.
-
Kul att det gick bra med besiktningen!
Har väldigt svårt att tro att dom skulle bry sig i den där strypningsringen. Det finns väl dom som besiktat 7-800cc helt ostrypta. Så det borde väl duga ordentligt med bara skruven vid tumgasen.
ja kan vara så, med tiden lär de sig skillnaden, jag monterade dit min i alla fall.
-
Så ni menar att dom märker på besiktningen att strypningen är plockad?
Har ingen bricka kvar polisen..... som jag köpte den av hade plockat strypningen....
Måste man alltså även ta av draget?
Nått mer?
-
eh asså,,, de kollar inte strypningar osv,, de har inga verktyg till det.
och de bryr sig inte om det om det inte är onormalt, dvs riktigt onormalt..
och att skruva in skruven är något de skrattar åt, i alla fall kompisen som jobbar på besiktningen. de vet att de flesta inte är 100% lagliga vad beträffar motorn.
men som sagt inget de kan kolla rent tekniskt som det behövs för att kunna göra ett nedslag.
de är mer och mer noga med bromsar, länk armar, bussningar osv, då de anser att det är viktigare ut trafiksäkerhets synpunkt än om motorn har ett par hk mer eller inte .
att man inte har med varning triangel och att man har kulan kvar är de mest vanliga felen.
har aldrig brytt mig om att sätta dit original så att den blir strypt igen.
har även en massa andra lampor o så annat än original och det har aldrig varit några problem, dag igen i år för mig nu har jag bytt bort original lyckat bak mot 2 st andra får se hur det går ,,
-
8) Hugger en gammal tråd nu är även min pärla gått igenom besiktningen (utan strypning).
Han var nöjd över hur den gick på vägen
de flesta maskiner vågar han inte hålla
70 km/h utan att de skakar och drar åt alla håll.
Så nu vill jag ha :sunny:....
-
Nu var min också besiktad.
Utan strypningar dom sa inte ett ljud om det.
Tack för tipsen om varningstriangeln och kulan, den åkte av i all hast innan det bar iväg :)
-
Pratade med en Kymco åf förra helgen å han levererade alla sina 500 ostrypt med motiveringen att det är ändå inga effekter å tala om, skillnad om det vore 100hk utan strypning :)
-
Pratade med en Kymco åf förra helgen å han levererade alla sina 500 ostrypt med motiveringen att det är ändå inga effekter å tala om, skillnad om det vore 100hk utan strypning :)
-jag håller med , skillnaden är inte speciellt stor. Men strypningen på mc-reg finns där pga viss anledning!