ATVForum, allt om fyrhjulingar
Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => CF Moto => Ämnet startat av: xplended skrivet 9 oktober 2011 kl. 19:04:14
-
Någon som har lyckats hitta en lösning till den usla växlingen? Har provat att justera fotbromsen utan framgång.ackar ia
Sen när jag backar där jag måste ha lite kraft så blöddrar den bara. (ja, jag har provat hålla in "triangel knappen".
-
här har du lite du kan läsa
http://trech.jetshop.se/tips--trix/cf-moto-c-257-1.aspx (http://trech.jetshop.se/tips--trix/cf-moto-c-257-1.aspx)
-
Någon som har lyckats hitta en lösning till den usla växlingen? Har provat att justera fotbromsen utan framgång.ackar ia
Sen när jag backar där jag måste ha lite kraft så blöddrar den bara. (ja, jag har provat hålla in "triangel knappen".
Har du diffen och 4x4 i när du backar då? Annars går det inte. Växlingen blir BETYDLIGT bättre efter ett tag. Vet inte hur långt din maskin gått men annars så har som ovanstående talare Trech lite tips på sin sida för att förbättra det.
-
Är det någon som provat Trech modifikationen från länken ovan??
-
Har du diffen och 4x4 i när du backar då? Annars går det inte. Växlingen blir BETYDLIGT bättre efter ett tag. Vet inte hur långt din maskin gått men annars så har som ovanstående talare Trech lite tips på sin sida för att förbättra det.
[/quote]
Har bara provat med 4x4 i. Maskinen har gått 40 timmar.
-
Hade problem med växlingen i början men det var utan anmärkning vid 25mil ca och 10 timmar. Diffen ska vara i med för att få ur reduceringen på backen.
-
Montera en dr. pulley. Min "backspärr" har aldrig slagit till efter det, pga att den drar från mycket lägre varv. Angående växlingen så kommer det bli mycket bättre med tiden. Min renegade var mer svårväxlad än vad cf:n är nu.
Ett tips är att ha tomgången så lågt som möjligt. Jag har ca 1200-1300 varv
-
Knappen fun kar bara om diffen är i men håll i dig går fort bakåt
-
Vid leverans av min 500ED -11 så frågade jag Benny (Trech) angående ev. backspärr.
Svaret var att ja, det finns det och att man ska lägga i 4WD + diff för att överrida backspärren.
Om så är fallet så har inte "triangel knappen" någon funktion vid backning.
Benny dementerar säkert detta om det är felaktigt...
Angående urkoppling av backspärren så hjälpte Benny mig med detta vid 1:a service...så JA, jag har väl provat då :)
Angående om du har trögt att växla så har ju Trech tips (se länken ovan) för att fixa även detta...
-
Min triangelknapp har ingen som helst funktion, kopplar jag i 4WD+Diffspärr så är backstrypningen urkopplad.
Jag menade om någon provat modifikationen med bricka bakom bultskallen för att lättare få i växlarna, jag var lite otydlig där!! :)
-
Jaha...jaja...
Hur som helst så lär ju inte Trech lägga ut nåt på hemsidan som dom själva inte provat så det torde ju vara lugnt ;)
-
()p
/Benny
-
Ja där ser man, Benny håller med :headbang: