ATVForum, allt om fyrhjulingar

Allmän diskussion => Köpa en ATV => Ämnet startat av: *2STROKE* skrivet 5 oktober 2011 kl. 19:47:15

Titel: Lt250R, hur är dom?
Skrivet av: *2STROKE* skrivet 5 oktober 2011 kl. 19:47:15
Tjenare, är 180 och väger drygt 75kg blir en yamaha blaster 200 förliten?

Tack på förhand / jan
Titel: SV: yamaha Blaster för liten?
Skrivet av: Hydro skrivet 5 oktober 2011 kl. 19:52:24
Ja, både fysiskt och ur effektsynpunkt.
Hur gammal är du?
Titel: SV: yamaha Blaster för liten?
Skrivet av: *2STROKE* skrivet 6 oktober 2011 kl. 10:42:10
Ja, både fysiskt och ur effektsynpunkt.
Hur gammal är du?
16.
En lt250r borde väll vara ganska lagom i storlek. Men hur pålitliga och hur täta kolv byten har dem?
Titel: SV: Lt250R, hur är dom?
Skrivet av: *2STROKE* skrivet 7 oktober 2011 kl. 19:34:35
Verkar finnas mycket delar till lt250r på ebay, men finns det delar i sverige också för ett någorlunda pris?
Hur säkert är det att handla på ebay?
En cross ska man byta minst nånting var 5e timme iallafall och kolv 40 ungefär men hur är det med dessa, hur många timmar klarar man på en kolv ungefär?
Titel: SV: Lt250R, hur är dom?
Skrivet av: jaas skrivet 7 oktober 2011 kl. 20:14:32
Allt beror ju på hur du kör, eller snarare vilket varv. Mosar du på runt en bana men mycket växlingar och konstant toppvarv så slits det fort! Om du glider grusväg och sladdar lite då och då håller det betydligt längre. Om du kör måtligt kan du säkerligen köra flera år på samma kolv.
Titel: SV: Lt250R, hur är dom?
Skrivet av: *2STROKE* skrivet 7 oktober 2011 kl. 20:41:01
Allt beror ju på hur du kör, eller snarare vilket varv. Mosar du på runt en bana men mycket växlingar och konstant toppvarv så slits det fort! Om du glider grusväg och sladdar lite då och då håller det betydligt längre. Om du kör måtligt kan du säkerligen köra flera år på samma kolv.
Glömmde skriva att jag kommer köra grusväg, skog och hoppa lite. Så kommer ju inte pressa maskinen fullt precis.
Hur mycket slits motorn när man kör jämfört med en 250 2t cross?
Titel: SV: Lt250R, hur är dom?
Skrivet av: jaas skrivet 7 oktober 2011 kl. 20:48:09
Nu spekulerar jag bara och det vore bättre om någon som vet svarade, men ingen gör ju det(svarar alltså) så jag är bättre än ingen ()p

Mot en vanlig 2-t cross så har ju quaden förmodligen ett lägre effektuttag vilket gör att det slits mindre, men den är ju lite tyngre så vid samma körning får man nog pressa den lite mera än men hade gjort med en cross. Men jag skulle tro att det ändå är till quadens fördel och att den slits något mindre än en 2-t cross vid samma körning. Jag känner att det låter lite fel när jag skriver det, men va fan ':)
Titel: SV: Lt250R, hur är dom?
Skrivet av: *2STROKE* skrivet 8 oktober 2011 kl. 09:43:57
Nu spekulerar jag bara och det vore bättre om någon som vet svarade, men ingen gör ju det(svarar alltså) så jag är bättre än ingen ()p

Mot en vanlig 2-t cross så har ju quaden förmodligen ett lägre effektuttag vilket gör att det slits mindre, men den är ju lite tyngre så vid samma körning får man nog pressa den lite mera än men hade gjort med en cross. Men jag skulle tro att det ändå är till quadens fördel och att den slits något mindre än en 2-t cross vid samma körning. Jag känner att det låter lite fel när jag skriver det, men va fan ':)
Okay, ser att det finns löst foder http://cgi.ebay.com/ebaymotors/SLEEVE-CYLINDER-SLEEVE-LT250R-LT-250-R-88-92-/360396521348?pt=Motors_ATV_Parts_Accessories&hash=item53e94e7f84  till cylindern att köpa på ebay. Så skulle motorn nypa/skära etc så är det bara att byta de och kolven eller? kostade ungefär 100 dollar ett sånt packet och det är ungefär en  8:on del av kolv+cylinder i sverige till cross
Titel: SV: Lt250R, hur är dom?
Skrivet av: August skrivet 16 oktober 2011 kl. 20:36:08
Im Wounded säljer ju en här på forumet, du kan ju kolla med vad han tycker  ()p