ATVForum, allt om fyrhjulingar
Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => SMC => Ämnet startat av: tobbe80 skrivet 28 september 2011 kl. 18:46:16
-
Har en Barossa 205cc -06, nyss inköpt och håller på med mindre renovering. motorn ska enl säljare vara uppgraderad/borrad till 280cc, rev dock ner förgasarn i dag och fann troligtvis orginal 102 huvudmunstycke samt 35 lågfart. vilken rek har ni på munstycke ? samt vart beställer man smidigast från, sökt men får upp allt mellan himmel och jord.
-
Har en Barossa 205cc -06, nyss inköpt och håller på med mindre renovering. motorn ska enl säljare vara uppgraderad/borrad till 280cc, rev dock ner förgasarn i dag och fann troligtvis orginal 102 huvudmunstycke samt 35 lågfart. vilken rek har ni på munstycke ? samt vart beställer man smidigast från, sökt men får upp allt mellan himmel och jord.
Är detta en SMC CBW 250?
Isåfall så sitter det 108 i huvudmunstycke original.
och förgasaren är en Keihin (ManuVE37/KEIHIN)
Kontakta http://braigasen.se/
Han har dom flesta munstyckena hemma.
-
är en Barossa men är princip samma maskin som smc cbw 250, står 102 på munstycket och tycker det lät lite väl snålt, stämmer bra att det är en Keihan förgasare. vad rek du byta ut lågfart till ? resp huvudmunstycke ?
-
är en Barossa men är princip samma maskin som smc cbw 250, står 102 på munstycket och tycker det lät lite väl snålt, stämmer bra att det är en Keihan förgasare. vad rek du byta ut lågfart till ? resp huvudmunstycke ?
Det är ju lite svårt att säga, det beror ju lite på vad det ska sitta för munstycke i original.
Vi kan ta Smc 500 och Dinli 450.. det är nästan samma motor men det är stor skillnad på bestyckningen.
Beställ hem så du kan prova ett par steg.
Ring Braigasen och fråga, han är mycket hjälpsam 0706 - 95 89 03 han svarar förmodligen även vid denna tiden på kvällen :)
-
kikade lite, verka ha mkt hemma välja på. ska dock testa skruva ihop förknasaren då det va grus i filret samt igensatt i munstycke, lär gå bättre men vill kalrt ha ut max så bli nog ringa han framöver. tackar för hjälpen !
-
kikade lite, verka ha mkt hemma välja på. ska dock testa skruva ihop förknasaren då det va grus i filret samt igensatt i munstycke, lär gå bättre men vill kalrt ha ut max så bli nog ringa han framöver. tackar för hjälpen !
Sen bör du ha lite koll på stiftet så den inte går för snålt.. bränslet kyler och får den för lite soppa så sliter det otroligt hårt på motorn.
-
barossa 250 är 2 cylindrig & har 2 st förgasare :hmmm:
det satt större munstycke i min men den gick för fett
så jag bytte till original munstycken
om jag hinner i morgon så kan jag kolla storleken på dom som satt i :sunny:
-
barossa 250 är 2 cylindrig & har 2 st förgasare :hmmm:
det satt större munstycke i min men den gick för fett
så jag bytte till original munstycken
om jag hinner i morgon så kan jag kolla storleken på dom som satt i :sunny:
Har singelförgasare på min 06a ;) hur som kollat stiften i dag och går fett som fan för är kolsvarta samt känner på avgaserna att den går fett. problem med att den inte svara på gas riktigt, svara bra på choke men vill dö och lägga av när man dra av på choken
-
barossa 250 är 2 cylindrig & har 2 st förgasare :hmmm:
det satt större munstycke i min men den gick för fett
så jag bytte till original munstycken
om jag hinner i morgon så kan jag kolla storleken på dom som satt i :sunny:
Har singelförgasare på min 06a ;) hur som kollat stiften i dag och går fett som fan för är kolsvarta samt känner på avgaserna att den går fett. problem med att den inte svara på gas riktigt, svara bra på choke men vill dö och lägga av när man dra av på choken
Det går inte riktigt ihop i mina öron, choke = mer bensin, så den borde gå ännu fetare.