ATVForum, allt om fyrhjulingar
Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Yamaha => Ämnet startat av: Sågarn skrivet 26 september 2011 kl. 21:53:29
-
Hej!
Jag har en Grizzly 550 -11 som gått ca 70 timmar, har problem med spikningar i kolv/ventiler. Har moddat till 40 och oktanhöjande tillsats med blygsamt resultat, skulle behöva ändra tändningen men har hört att detta inte är möjligt. Vad göra? någon som har några ideer.
-
Vad säger din återförsäljare?
-
Han säger att dom går lite hårt i motorn, men mitt motoröra säger mig att de är inte nyttigt i längden att bara fortsätta. Mekanikern i verkstaden gav mig rådet att modda till 20 men det gjorde ingen skillnad.
-
Oktan höjare ökar inte oktanet så mycket. Brukar stå höjer 4 "steg" eller liknande och det brukar betyda 0,4 oktan. Testa att köra på 98 eller v-power bränsle.
-
Har provat 98 men tyckte inte det blev nämnvärd skillnad, v-power har jag inte provat, kanske är något.
-
Om jag ska vara helt ärlig så ska den gå med 95 oktan utan spikningar om maskinen inte har högre komp än orginal.
-
Kallare (hårdare) stift kanske hjälper ()p
-
Har aldrig läst om en orginal maskin som haft det problemet. Du har garanti i 5 år, eller hur?
-
Jo garantin finns ju men då ska det väl gå sönder först, har en kompis som köpte en 550 efter mig, hans spikar också, och det märkte han utan att veta om att min gjorde det, så det kanske är ett större problem med dessa motorer än man tror. Missljudet kommer när man sakta gasar iväg upp till mellanläget då motorn nästan inte drar något, jäkla konstigt för spikningar brukar ju komma när man belastar tungt. Hoppas inte andra Grizzlyägare är för stolta för att erkänna brister på sina maskiner.
-
Detta lät ju inte som en yamma grej... hur är det är det inspruting eller förknasare?
Inspruting köp en "trim box" för att kunna mappa om den
Förknasare så bestyckar du om den.....
Men jävligt trist att hålla på med sånt här med en ny maskin
-
Det är en Eps med insprut, riktigt trevlig maskin annars men det här suger.