ATVForum, allt om fyrhjulingar
Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Dinli => Ämnet startat av: Dinli 270 skrivet 14 juli 2006 kl. 00:16:06
-
Beställde en Dinli 270 och blev lovade att få den inom 1 vecka. Den blev gång på gång försenad och när de väl lovade oss att den absolut skulle komma så upptäckte de att den inte ens var med på båten till Sverige! Och detta märkte de samma dag som vi skulle få den! Men dom hade en lösning.. Det fanns en exakt lika dan maskin här hemma som vi kunde få köpa. Som plåster på såren skulle vi få denna för 2000 kr billigare. Eftersom vi litade på Saner Trading och tyckte detta var en bra affär för vår del, gick vi med på det. Tyvärr. Då började problemen hopa sig...
1. På reg.beviset står vi som 4:e ägare
2. Vi fick betala 895:- för nerfbarsen, medan en kompis fick dom gratis av samma ÅF, som dessutom vet om att vi känner varandra. Vi köpte ett kapell för 800 kr och givetvis fick vår kompis med detta till sin maskin. Känns lite snopet eftersom vi fick vår kompis att köpa en Dinli från vår ÅF. Och av de 2000:- vi fick i rabatt återstår 300:- som man både kan ha och mista. (Fick dock köpa 2 hjälmar av vår ÅF för inköpspris)
3. Vi skulle fått en Dinli från samma leverans som vår kompis och när vi jämförde våra maskiner så är det stora, väldigt stora skillnader! Eftersom vi skulle få exakt samma maskin tycker vi detta var väldigt konstigt...!
4. Vi hade ett krav när vi beställde en 270 och det var att den skulle göra runt 100 km/h. Detta blev vi lovade att den skulle göra. Konstigt nog kommer vi bara upp i 85 km/h....
5. När vi fick maskinen fick vi bara en nyckel till, vilket vi påpekade. Vår ÅF sa då att man bara får en nyckel, men efter att vi luskat lite så visade det sig att dom hade fel. Vilket man egentligen visste i och för sig... Saner Trading lovade att få fram resterande nycklar, men dessa har vi ännu inte sett röken av och det har gått nästan två månader. Men det lustigaste av allt var att den enda nyckeln som ingick inte ens passade till styrlåset! Men det löste dom genom att ta bort styrlåset och inte ersätta det med något nytt! Gynnar knappast oss vid ev. stöld...
6. Höll på att råka ut för en olycka när vi körde maskinen hem från vår ÅF pga att blinkerserna var felkopplade. När man ville blinka vänster, blinkade den höger bak och vise versa.
Tycker ni detta verkar mycket så ska ni veta att listan kan göras mycket, mycket längre... Kan tilläggas att vår kära Dinli står hos vår ÅF nu för lättare reperation av förgasaren. Vem vet när vi får tillbaka den. Tydligen fanns det inga reservdelar på lager. Har fyra kompisar som ska köpa en atv. Det var bestämt att dom skulle köpa en Dinli 450 hos vår ÅF, men kommer nu att köpa Raptor istället. Vi har en ovän som vi kommer att rekommendera att köpa en Dinli! :wink:
Blir det inte någon bättring kommer vi skriva ut namnet på vår ÅF (som vi vet är inne här och läser).
-
:x HÖRRNI kör sten hårt....
kom igen sen med mer information vad som händer med era maskiner...
ingemar på
NORRLANDS ATV & QUAD SUNDSVALL
-
hej ja tycker värkligen synd om er killar
men varför ej ha kolla upp de före då om denna ÅF var regga som de då alså ÅF i brachen
då har ni fått redan på den då
http://www.jonesracingcenter.se är en kille som man kan lita på han kan ta hem och skulle vara vart slut så sägar han de till er rakt upp nyllet då inga mellan händer där ej då
och han är regga som ÅF för PGO KYMCO gÃllera ja de som finns på markanden
men han kan ta hen en så där atv som ni hade på rymmen då
men lycka till med den som ni har då
-
hej ja tycker värkligen synd om er killar
men varför ej ha kolla upp de före då om denna ÅF var regga som de då alså ÅF i brachen
då har ni fått redan på den då
http://www.jonesracingcenter.se är en kille som man kan lita på han kan ta hem och skulle vara vart slut så sägar han de till er rakt upp nyllet då inga mellan händer där ej då
och han är regga som ÅF för PGO KYMCO gÃllera ja de som finns på markanden
men han kan ta hen en så där atv som ni hade på rymmen då
men lycka till med den som ni har då
Vi som haft problem med maskinen är jag och min sambo och hon har ej penis... :P Men tack för rådet! /Killarna :wink:
-
reklamera skiten det ska jag göra på mån det finns så mycket fel på maskinerna så jag tycker att alla ska göra det så som dom håller på med oss dom vill bara sälja skiten sen skiter dom i oss så det e bara å lämna tillbaka kommer nog bli sura miner men vem bryr sej om det slipper ju förlora 20000 på att sälja skiten..
+ hade dom sköt sina kort så hade dom ju fixat problemen direkt inte bara lovat oss snart kommer dina grejer men det kommer ju aldrig nåt..... :evil: :evil: :evil:
-
270 är inge bra,,kass swing å problem....byte av toplocks packning mm
köp en SMC 300 istället så funkar det...
-
ring de 4 tidigare ägarna och fråga vad som gjort de lämnat tillbaka den....
-
Tycker synd om er
Be dom fara o flyga ingen idé att ha sådana återförsäljare.
-
dinli 270....försök få köpet gå tillbaks ang att det är förmånga ägare mm ...konsumentköplagen eller nåt...va fan inte snäll...lyckas du med det har du gjort en bra affär....jag har inte fått nån vidare hjälp...med min dinli 450...åf tycker att han vart jätte duktig ..tog bara en månad innan han löft av toppen o konstaterade felet...o beställde reservdelar....som var restade...slut....alltså ..hur kan dom va slut..det är ju världens bästa motor enl vissa ...men reservdelarna är slut... :P :P dinli konceptet är ett skämt....o nån blir jävligt rik nånstans o nån annan blir blåst... :?
-
Ett fall för almänna reklamationsnämden, gå in på deras hemsida "anmälan köp av fordon"
-
Ja ska själv anmäla min nu efter min semester för ja har haft min 2 månader av 6 månader på reperationener av des olika slag.
Ja har haft el fel , Kylarfläken , Bakaxel lagren har gått helt sönder , nu senaste en bränsleslang har smält sönder av värmen ifrån cylindern pluss att ja har bytt hastighetsmätaren 2 gånger på¨min och den är fortfande sönder den börjar hoppa upp och ner efter 50-100mils körning.
JA kan då säga att ja köpte min på cykelbollen i Helsingborg och dom vill bara sälja dom vet inte vad service är.
När ja ringde dom när den var inne för bakaxlen så bad dom att göra service när dom hadde gjort iordning bakaxlen men det hadde dom inte gjort fast ja ringde dom och dom skrev upp det på en lapp när ja ringde.
Nu när ja skickade brev till cykelbollen med alla min fel ja har haft på min och säger att ja vill häva mitt köp så svara dom inte ens på brevet ja skickade till dom.
Köp aldrig något ifrån cykel bollen i Helsingborg
Lycka till hoppas det löser sig
-
ut med ÅF:s namn.....blir så jälva trött på när de är så pseriösa....lägger man en massa pengar på något ska man också f*n få hjälp om något händer....
Dom är jävligt snabba att ringa och diskutera saker med en när man är på väg att köpa något av dem men så fort man handlat och behöver hjälp, då går det mycket segare.... nej många skulle verkligen må bra av en kurs i hur man servar kunder....
Detta gäller dock inte alla ÅF:s, de flesta sköter sig ypperligt men tyvärr finns det för många av obanstående....
Komihåg alla ÅF.....en missnöjd kund sprider sitt missnöje väldigt snabbt.....och en missnöjd kund kommer sällan tillbaka....
-
Jag har också en Dinli 270. Men min funkar riktigt kanon! Min har inte krånglat ett dugg. Visst var baksvingen klen och svajig, men den fick man ju bytt gratis(uppdatering). Så nu har jag en sving som jag upplever som riktigt bra. Jag hade ett fabrikationsfel på några kransar i startanordningen. Jag hörde av mig till min åf, och inom en vecka var allting fixat, å maskinen var tillbaka hos mig.
Jag tycker det verkar som om det mesta hänger på vilken ÅF man har. Skulle tro att ni/Dinli270 har haft oturen att hamna hos en icke alltför seriös ÅF. En sån som bara vill tjäna pengar och skiter i största allmänhet i hur det går för kunden så länge han får sälje maskiner till varje pris.
Jag tycker du ska ringa till Sarner direkt. Å strunta i att gå genom din ÅF. Skulle tro att han är en hal jävel som använder sarners namn för att själv slippa undan lite bättre. Du kan ju prova iallafall.
Kanske har han sålt en maskin som egentligen skulle ha skickats tillbaka till sarner. I mina fall så har sarner varit riktigt seriösa!
ps, min maskin gör 100km/t. Har kört ca 150 mil, inga problem. Å det gör alla andra som jag pratat med också. Stå på dig, det är ite roligt att gå med dessa problem i bakuvudet.
-
Jag har också en Dinli 270. Men min funkar riktigt kanon! Min har inte krånglat ett dugg. Visst var baksvingen klen och svajig, men den fick man ju bytt gratis(uppdatering). Så nu har jag en sving som jag upplever som riktigt bra. Jag hade ett fabrikationsfel på några kransar i startanordningen. Jag hörde av mig till min åf, och inom en vecka var allting fixat, å maskinen var tillbaka hos mig.
Jag tycker det verkar som om det mesta hänger på vilken ÅF man har. Skulle tro att ni/Dinli270 har haft oturen att hamna hos en icke alltför seriös ÅF. En sån som bara vill tjäna pengar och skiter i största allmänhet i hur det går för kunden så länge han får sälje maskiner till varje pris.
Jag tycker du ska ringa till Sarner direkt. Å strunta i att gå genom din ÅF. Skulle tro att han är en hal jävel som använder sarners namn för att själv slippa undan lite bättre. Du kan ju prova iallafall.
Kanske har han sålt en maskin som egentligen skulle ha skickats tillbaka till sarner. I mina fall så har sarner varit riktigt seriösa!
ps, min maskin gör 100km/t. Har kört ca 150 mil, inga problem. Å det gör alla andra som jag pratat med också. Stå på dig, det är ite roligt att gå med dessa problem i bakuvudet.
Har försökt att prata med Erik Saner när vi var hos vår ÅF, men det var lönslöst. Han avbröt mig hela tiden och ville inte höra på problemen. ÅF skulle försöka fixa problemen, men sedan händer det inte mycket mer. Han skulle hört av sig till oss i måndags, men har inte hört av sig ännu. Enligt vår ÅF kan inte han påverka Saner något..
Ett stort plus till mekanikerna hos vår ÅF som är kompetenta och duktiga!
-
Jag har också en Dinli 270. Men min funkar riktigt kanon! Min har inte krånglat ett dugg. Visst var baksvingen klen och svajig, men den fick man ju bytt gratis(uppdatering). Så nu har jag en sving som jag upplever som riktigt bra. Jag hade ett fabrikationsfel på några kransar i startanordningen. Jag hörde av mig till min åf, och inom en vecka var allting fixat, å maskinen var tillbaka hos mig.
Jag tycker det verkar som om det mesta hänger på vilken ÅF man har. Skulle tro att ni/Dinli270 har haft oturen att hamna hos en icke alltför seriös ÅF. En sån som bara vill tjäna pengar och skiter i största allmänhet i hur det går för kunden så länge han får sälje maskiner till varje pris.
Jag tycker du ska ringa till Sarner direkt. Å strunta i att gå genom din ÅF. Skulle tro att han är en hal jävel som använder sarners namn för att själv slippa undan lite bättre. Du kan ju prova iallafall.
Kanske har han sålt en maskin som egentligen skulle ha skickats tillbaka till sarner. I mina fall så har sarner varit riktigt seriösa!
ps, min maskin gör 100km/t. Har kört ca 150 mil, inga problem. Å det gör alla andra som jag pratat med också. Stå på dig, det är ite roligt att gå med dessa problem i bakuvudet.
Har försökt att prata med Erik Saner när vi var hos vår ÅF, men det var lönslöst. Han avbröt mig hela tiden och ville inte höra på problemen. ÅF skulle försöka fixa problemen, men sedan händer det inte mycket mer. Han skulle hört av sig till oss i måndags, men har inte hört av sig ännu. Enligt vår ÅF kan inte han påverka Saner något..
Ett stort plus till mekanikerna hos vår ÅF som är kompetenta och duktiga!
Jäkla tråkigt! Ring han igen, efter att problemen fortfarande inte är lösta. Det är ju det sämsta att tiga. Gapa stort och högljudt brukar vara bättre, lycka till!
-
Jag har också en Dinli 270. Men min funkar riktigt kanon! Min har inte krånglat ett dugg. Visst var baksvingen klen och svajig, men den fick man ju bytt gratis(uppdatering). Så nu har jag en sving som jag upplever som riktigt bra. Jag hade ett fabrikationsfel på några kransar i startanordningen. Jag hörde av mig till min åf, och inom en vecka var allting fixat, å maskinen var tillbaka hos mig.
Jag tycker det verkar som om det mesta hänger på vilken ÅF man har. Skulle tro att ni/Dinli270 har haft oturen att hamna hos en icke alltför seriös ÅF. En sån som bara vill tjäna pengar och skiter i största allmänhet i hur det går för kunden så länge han får sälje maskiner till varje pris.
Jag tycker du ska ringa till Sarner direkt. Å strunta i att gå genom din ÅF. Skulle tro att han är en hal jävel som använder sarners namn för att själv slippa undan lite bättre. Du kan ju prova iallafall.
Kanske har han sålt en maskin som egentligen skulle ha skickats tillbaka till sarner. I mina fall så har sarner varit riktigt seriösa!
ps, min maskin gör 100km/t. Har kört ca 150 mil, inga problem. Å det gör alla andra som jag pratat med också. Stå på dig, det är ite roligt att gå med dessa problem i bakuvudet.
Har försökt att prata med Erik Saner när vi var hos vår ÅF, men det var lönslöst. Han avbröt mig hela tiden och ville inte höra på problemen. ÅF skulle försöka fixa problemen, men sedan händer det inte mycket mer. Han skulle hört av sig till oss i måndags, men har inte hört av sig ännu. Enligt vår ÅF kan inte han påverka Saner något..
Ett stort plus till mekanikerna hos vår ÅF som är kompetenta och duktiga!
Jäkla tråkigt! Ring han igen, efter att problemen fortfarande inte är lösta. Det är ju det sämsta att tiga. Gapa stort och högljudt brukar vara bättre, lycka till!
Nu skiter vi i att ringa till han mer för det är han som kommer att förlora på detta. Kommer inte att köpa så mycket som en skruv där igen, varken hos Saner eller våran ÅF. Lite tråkigt eftersom vår ÅF ligger 1 km hemifrån och vi tänkt att köpa en till.. Först och främst ska vi nu försöka få ordning på alla problemen med våran, efter det blir det absolut inte en Dinli till!
-
ok. Tråkigt, har din kompis haft samma otur som du? eller fungerar hans fint?
-
Man kanske skulle göra en sida till på detta forum, där man listar dom ÅF som folk köpt av och sedan får alla ranka dessa efter egna erfarenheter?
Då är det ju lätt att se vilka man inte ska vända sig till och då lär dom snart försvinna.
Det enda sättet att få seriösa ÅF är att klaga högt och ljudligt/synligt.
Jag tycker det är fel att klaga för mycket på en viss maskin, då alla har sina problem, men dessa fel kan lösa sig om ÅF är seriös.
/B
-
Man kanske skulle göra en sida till på detta forum, där man listar dom ÅF som folk köpt av och sedan får alla ranka dessa efter egna erfarenheter?
Då är det ju lätt att se vilka man inte ska vända sig till och då lär dom snart försvinna.
Det enda sättet att få seriösa ÅF är att klaga högt och ljudligt/synligt.
Jag tycker det är fel att klaga för mycket på en viss maskin, då alla har sina problem, men dessa fel kan lösa sig om ÅF är seriös.
/B
Det är sant att man skulle haft en tråd om vilka ÅF som är bra eller inte. Själva maskinen är vi nöjda med, men allt runt omkring har varit uruselt. Tex alla löften vi fått som inte kan hållas. Som att ÅF lovar gång på gång att höra av sig, men inte ett ljud. Vi skulle få en lånemaskin pga att vi är så beroende av två fordon, men helt plötsligt är det jättejobbigt att ställa på maskinen o.s.v...
Precis som du säger; hade vi köpt vår Dinli hos en seriös ÅF hade vi säkert varit jättenöjda med maskinen!
-
ok. Tråkigt, har din kompis haft samma otur som du? eller fungerar hans fint?
Det blev sen levernas för han också utan att ÅF hörde av sig till honom. Annars verkar maskinen fungera. Så åter igen handlar det väl om ÅF ointresse att vilja behålla kunder..
-
Det tycker ja verkar jätte bra idee kan man kolla vilka åf som är bra kan vara bra för folk som köper sin första maskin så dom slipper bli lurade.
För det finns nog endel affärer som bara vill sälja och skiter sen i kunden för dom tror att dom lättas så tjänar pengar men dom tur är så finns det allmänareklmamationsnämden man kan klaga till om inte affären lyssnar.
-
när jag pratade med sarner om mitt problem...säger han bara att det går inte fabriken med på.....typ jag ville ha en ny motor...återigen...dinli konceptet är skit....jag har köpt mig en ltz...o kvaliten går inte o jämföra...dinli är kina grejor... man får vad man betalar för brukar det heta..i detta fall stämmer inte det.... man får mindre... 8O
-
:evil: FAAN JAG SKULLE HA GÅTT FRAM SOM EN STRIDSVAGN ÅÅ BARA GAAPA STORT INNE I BUTIKEN MEDANS DET FANNS KUNDER..DÅ SKA NI FAAN FÅ SE PÅ ÄNDRING KAN JAG LOVA :twisted:
-
oj oj oj ..vad tror du jag gjort...jag har vart snäll för länge ...men lackade till lite ..men det hjälper inte...slutligen så hänger allt på fabriken i kinalandet.... kan ju skicka dit min morsa men hon sopar rent....det är fortfarande bara en dinli... :lol:
-
Men svenne fan, du få kontakta konsumet verket o låt de ta hand om ärendet
men upplys din ÅF om detta först så han kanske sätter fart o fixa det snabbt
shit att ni orkar med dinli skiten alltså, det är fan i mig bara problem nästan... skulle fler ringa till sarner direkt o skälla lite o kräva sin rätt enligt svensk lag då kommer ni få se på skillnad i deras skit attityd
-
Tänkte bara ge några tips om du ska göra en anmälan
1 kontakta din lokala konsumentvägledare i den kommun du bor i och berätta om din fel den personen säger sen hur du ska gå till väga
2. skriv ett brev med din krav till företaget och sätt 1-2 veckort tid som dom har tid på sig att svara. Går dom inte med på din krav som du skriver i brevet så får du gå till allmännareklamationnämden
3. skicka en anmälan till allmänn reklmamationsnämden. Där ska du också skicka med det brevet som du skickade till din affär där du köpte prylen med dom krav du ställde till dom.
Så har ja gjort och ja är just nu själv på steg 3. Sen tar det runt 6 månader innan du får ett svar ifrån allmänna reklamationnämden så det kommer ta tid.
Lycka till
-
Beställde en Dinli 270 och blev lovade att få den inom 1 vecka. Den blev gång på gång försenad och när de väl lovade oss att den absolut skulle komma så upptäckte de att den inte ens var med på båten till Sverige! Och detta märkte de samma dag som vi skulle få den! Men dom hade en lösning.. Det fanns en exakt lika dan maskin här hemma som vi kunde få köpa. Som plåster på såren skulle vi få denna för 2000 kr billigare. Eftersom vi litade på Saner Trading och tyckte detta var en bra affär för vår del, gick vi med på det. Tyvärr. Då började problemen hopa sig...
1. På reg.beviset står vi som 4:e ägare
2. Vi fick betala 895:- för nerfbarsen, medan en kompis fick dom gratis av samma ÅF, som dessutom vet om att vi känner varandra. Vi köpte ett kapell för 800 kr och givetvis fick vår kompis med detta till sin maskin. Känns lite snopet eftersom vi fick vår kompis att köpa en Dinli från vår ÅF. Och av de 2000:- vi fick i rabatt återstår 300:- som man både kan ha och mista. (Fick dock köpa 2 hjälmar av vår ÅF för inköpspris sa han..hmm..???)
3. Vi skulle fått en Dinli från samma leverans som vår kompis och när vi jämförde våra maskiner så är det stora, väldigt stora skillnader! Eftersom vi skulle få exakt samma maskin tycker vi detta var väldigt konstigt...!
4. Vi hade ett krav när vi beställde en 270 och det var att den skulle göra runt 100 km/h. Detta blev vi lovade att den skulle göra. Konstigt nog kommer vi bara upp i 85 km/h....
5. När vi fick maskinen fick vi bara en nyckel till, vilket vi påpekade. Vår ÅF sa då att man bara får en nyckel, men efter att vi luskat lite så visade det sig att dom hade fel. Vilket man egentligen visste i och för sig... Saner Trading lovade att få fram resterande nycklar, men dessa har vi ännu inte sett röken av och det har gått nästan två månader. Men det lustigaste av allt var att den enda nyckeln som ingick inte ens passade till styrlåset! Men det löste dom genom att ta bort styrlåset och inte ersätta det med något nytt! Gynnar knappast oss vid ev. stöld...
6. Höll på att råka ut för en olycka när vi körde maskinen hem från vår ÅF pga att blinkerserna var felkopplade. När man ville blinka vänster, blinkade den höger bak och vise versa.
Tycker ni detta verkar mycket så ska ni veta att listan kan göras mycket, mycket längre... Kan tilläggas att vår kära Dinli står hos vår ÅF nu för lättare reperation av förgasaren. Vem vet när vi får tillbaka den. Tydligen fanns det inga reservdelar på lager. Har fyra kompisar som ska köpa en atv. Det var bestämt att dom skulle köpa en Dinli 450 hos vår ÅF, men kommer nu att köpa Raptor istället. Vi har en ovän som vi kommer att rekommendera att köpa en Dinli, gärna hos vår ÅF! :wink:
Blir det inte någon bättring kommer vi skriva ut namnet på vår ÅF (som vi vet är inne här och läser).
Vad väntar ni på ???, häng ut dom bara med namn o allt, jag skulle inte tveka en sekund.......
-
HÄNG UT DEM!!!!!!!!
-
HÄNG DEM!!!! :?
-
brän brän brn he he :lol:
-
kanske en svartlista på forumet :twisted:
-
kanske en svartlista på forumet :twisted:
En svartlista hade varit skit bra...Vi skall vänta denna vecka har inte våran ÅF hört av sig så startar jag den tråden :twisted:
-
HÄNG UT DEM!!!!!!!!
Det kommer!! Har inte våran ÅF hört av sig nästa vecka så kommer vi att göra det...Eller skit samma :twisted: när vi får tillbaka maskinen så hänger vi ut han :twisted:
-
kanske en svartlista på forumet :twisted:
Jo, precis min mening!
-
T YCKER RENT UTSAGT DET ÄR FÖRJÄVLIGT ATT MAN ENS KAN MED OCH SÄLJA EN SÅN HOJ, DET LÅTER JU NÄSTAN SOM ATT DET ÄR STÖLDGODS MED TANKE PÅ ATT DET BARA FANNS EN NYCKEL OCH ATT NI STÅR SOM 4:E ÄGARE....FAN, FATTAR DOM INTE ATT DOM TAPPAR KUNDER OCH TILLIT NÄR DOM HÅLLER PÅ SÅ, VEM FAN VILL FORTSÄTTA HANDLA AV DOM.....?????
JAG SÄGER SOM ALLA ANDRA SAGT....HÄNG UT DOM MED NAMN SÅ ATT FOLK INTE GÅR PÅ SAMMA TABBE SOM NI.....BURN...... :evil: :twisted: :evil: :twisted:
-
Håller med om att det är lämpligt att informera om vilken ÅF som hanterar kunder på följande sätt!!! Tänk om någon är i stargropen till att köpa ifrån just den ÅF här på forumet och råkar ut för liknade skit som ni har gjort! Häng ut dem omedelbart, tänk på du kan hjälpa andra med den informationen.
-
Att du står som 4:de ägare KAN vara naturligt. Typ tillverkare,importör och ÅF.. sen kommer du som 4:e
Men häng ut dem. Fattar inte varför folk håller inne på sådan info.
-
Att du står som 4:de ägare KAN vara naturligt. Typ tillverkare,importör och ÅF.. sen kommer du som 4:e
Är det inte så att den förste ägaren(på pappret) blir den som reggar på den i Sverige.
-
Att du står som 4:de ägare KAN vara naturligt. Typ tillverkare,importör och ÅF.. sen kommer du som 4:e
Är det inte så att den förste ägaren(på pappret) blir den som reggar på den i Sverige.
Jo. Min ATV gick från Loncin till trendimport till mig och på den står bara jag som ägare.
-
Ibland kan även ÅF stå som ägare, iaf har det gjort det på några av mina bilar.
4 ägare låter lite många men kan ju kanske ha en naturlig orsak, det kan du ju kolla upp, vilka dessa är.
-
Jag skrev att det KAN finnas en naturlig orsak. Inte att det var så. Det är inte så kul att skälla på folk och sedan behöva be om ursäkt. Så kolla upp det INNAN du ber dem dra dit pepparn växer.
Om du är nöjd med maskinen och tänker behålla den så är ett tipps att försöka få kompensation i saker för att få tillbaka pengar är otroligt svårt. Men lite plåster på såren tycker jag nog att du är värd.
-
Jag skrev att det KAN finnas en naturlig orsak. Inte att det var så. Det är inte så kul att skälla på folk och sedan behöva be om ursäkt. Så kolla upp det INNAN du ber dem dra dit pepparn växer.
Om du är nöjd med maskinen och tänker behålla den så är ett tipps att försöka få kompensation i saker för att få tillbaka pengar är otroligt svårt. Men lite plåster på såren tycker jag nog att du är värd.
Våran ÅF har tagit hem en helt ny maskin till oss som vi kommer att få nästa vecka utan att det kommer att kosta oss en krona :twisted: . Vi fick tillbaka maskinen i tis morse och sedan lämna in den på tis kväll för ett nytt fel(det var kedjan som gick av).Så jag tycker att våran ÅF skall ha beröm nu...Men jag tycker Saner-Trading skall skämmas röven av sig som inte var intresserade av att lyssna på oss. Vi kommer att köpa en ny Dinli om det finns någon annan än Saner som tar in dom, för det kommer att komma en större modell tydligen en "650" inom kort som vi är sugna på...
-
Dealy är också importör av Dinli.
www.dealy.se
Min Dinli kommer från dom.