ATVForum, allt om fyrhjulingar
Allmän diskussion => Köpa en ATV => Ämnet startat av: Flirre skrivet 13 juli 2006 kl. 18:55:12
-
Hej!
Tänkte köpa en quad men den måste kunna hänga på offroad hojar upp till 120 knyck. Utan att varvas till bitar.
Vad skall man köpa för nått?
Maxpris 50kkr.
Inget skräp skall tåla lite stryk! :wink:
-
raptor? dreva om den bara...
-
dinli...nej nej bara skoja ...dom skulle hålla också... köp en ..50000??? ska den va reggad...nada...oreggad...beg yfz 450...predator. 500 ...bombardier 650...o ska hänga på offroad hojar...??? eller lägg 50 till o köp en raptor 700... :lol:
-
Hej!
Tänkte köpa en quad men den måste kunna hänga på offroad hojar upp till 120 knyck. Utan att varvas till bitar.
Vad skall man köpa för nått?
Maxpris 50kkr.
Inget skräp skall tåla lite stryk! :wink:
Ja den skall vara reggad
-
dinli...nej nej bara skoja ...dom skulle hålla också... köp en ..50000??? ska den va reggad...nada...oreggad...beg yfz 450...predator. 500 ...bombardier 650...o ska hänga på offroad hojar...??? eller lägg 50 till o köp en raptor 700... :lol:
Vad är det för toppfarter på de där kärrorna? =)
Känner mig som en fjortis när jag bara frågar efter toppfarterna men det mest intressant för tillfället. =)
-
beroende på hur man drevar...typ 110-160....eller mer ?? :lol:
-
beroende på hur man drevar...typ 110-160....eller mer ?? :lol:
Verkar inte finna mkt sånna som är vägreggade :/
-
Varför är du så intresserad av topphastighet?
Det är ju inte det som är den stora tjusningen med en quad...då skall du nog mer ha en stor MC
Jag har en av de största men jag tycker att skall man ligga och mala asfalt då är det behagligast i 90-100km/h
Klart att man kan ordna så att man kan ligga i ca 150km/h men det är ingen tjusning en längre sträcka(kan jag tänka mig!)
Och sen ligger nog priset på en maskin i den hastigheten ivart fall på 100.000kr
-
En quad med 10-12" hjul behöver ju oftast drevas en hel del för att nå hög hastighet, vilket gör den tröttare än f-n i acceleration.
-
Inte hastigheten som är intressant utan styrkan, bottendraget stark atv/quad = mycke kul
-
Inte hastigheten som är intressant utan styrkan, bottendraget stark atv/quad = mycke kul
Håller med alltid bottendraget som är roligast vad man än kör tycker jag iaf :)
-
Banshee??
-
Varför är du så intresserad av topphastighet?
Det är ju inte det som är den stora tjusningen med en quad...då skall du nog mer ha en stor MC
Jag har en av de största men jag tycker att skall man ligga och mala asfalt då är det behagligast i 90-100km/h
Klart att man kan ordna så att man kan ligga i ca 150km/h men det är ingen tjusning en längre sträcka(kan jag tänka mig!)
Och sen ligger nog priset på en maskin i den hastigheten ivart fall på 100.000kr
Varför hastigheten är intressant är för att det är "gumman" som skall ha den. För att hänga på när jag är ut med min Xr600 och då vill jag inte ligga å fisa i 80 och vänta på henne.
-
billigare att satsa på ett MC kort till henna samt en hoj då
-
billigare att satsa på ett MC kort till henna samt en hoj då
Vi har redan 4 hojar och hon har hojkort, vi tycker bara att det skulle vara kul med nått på 4hjul oxo :wink:
Men då vill man ju att det ska hända nått när man trycker på gasen!
-
Du kommer aldrig att uppleva samma drag i en 4-hjuling som en 2-hjuling för de pengarna.... En 2-hjuling spöar en 4-hjuling i 9 fall av 10.. och 10 av 10 om du lägger lika mycket pengar på 2 som 4 hjul. MEN.. en 4 hjuling kan ge en massa andra fördelar.
-
Du kommer aldrig att uppleva samma drag i en 4-hjuling som en 2-hjuling för de pengarna.... En 2-hjuling spöar en 4-hjuling i 9 fall av 10.. och 10 av 10 om du lägger lika mycket pengar på 2 som 4 hjul. MEN.. en 4 hjuling kan ge en massa andra fördelar.
Ser ut som att man får bra mkt roligare om man dubblar pengarna :?
Man kanske skulle slanta ut 100 laxar så man slipper byta nästan direkt.
Den här ser rätt så intressant ut... http://www.blocket.se/vi/8473545.htm?ca=2_s
-
Du kommer aldrig att uppleva samma drag i en 4-hjuling som en 2-hjuling för de pengarna.... En 2-hjuling spöar en 4-hjuling i 9 fall av 10.. och 10 av 10 om du lägger lika mycket pengar på 2 som 4 hjul. MEN.. en 4 hjuling kan ge en massa andra fördelar.
Ser ut som att man får bra mkt roligare om man dubblar pengarna :?
Man kanske skulle slanta ut 100 laxar så man slipper byta nästan direkt.
Den här ser rätt så intressant ut... http://www.blocket.se/vi/8473545.htm?ca=2_s
Jag blir rädd bara av att tänka på att köra i 150 knyck med den.
Tänk på att försäkringen inte gäller när den är trimmad.
-
Den här ser rätt så intressant ut... http://www.blocket.se/vi/8473545.htm?ca=2_s
Håller med dig den verkar schysst! mkt coolt med dubbla pipor bak.
Att åka 150km/h kommer du troligen bli van med, till slut kommer du säkerligen hålla fullt på vanliga grusvägar utan att vara nämnvärt orolig...
-
HAHAHA! 70 hk med det där trimmet?! :lol:
Men den är ju "inmappad" och då har han självklart ett bänkpapper som styrker detta vidlyftiga påstående...
Kräv honom på detta, sen kan du fråga hur exakt man mappar en förgasarmotor... :roll: (Det är insprutningen man mappar om, inget annat)
Sen undrar jag även äver de sk "racebromsarna" bak, vad består de i? Ser ut som han bytt skiva, blir det "racebromsar" då? Ska man byta bromsar bör man börja fram på Raptorn då det är bromsarna från en YZF 80...
Quaden var fräsch, men jag blir så trött när försäljarna ljuger om effektuppgifterna i annonsen. Hur ska man motivera försäljningen av en motor som faktiskt har denna effekt men är mycket dyrare? Ska jag säga att jag har 100 hästar i min då?
Killen har ingen aning om vad han pratar om, den saken är säker i alla fall. Säkert en schysst Quad, men ta effekt uppgifterna med ett par säckar salt...
/J
-
Jag blir rädd bara av att tänka på att köra i 150 knyck med den.
Tänk på att försäkringen inte gäller när den är trimmad.
Det är inte så märkvärdigt, det är ingen kines maskin och är framvagnen schysst är det inga problem.
Försäkringen kan visst gälla även om du har trimmat, beror på bolag och situation. Är det en hastighetsrelaterad olycka så föreligger det en risk att ersättningen kan bli reducerad eller helt utebli. Men det är inte säkert, kolla med ditt fbolag...
/J
-
Det är inte så märkvärdigt, det är ingen kines maskin och är framvagnen schysst är det inga problem.
Kines eller ej, men jag hade varit rädd. Det räcker ju att det springer ut en hare på vägen...
Försäkringen kan visst gälla även om du har trimmat, beror på bolag och situation. Är det en hastighetsrelaterad olycka så föreligger det en risk att ersättningen kan bli reducerad eller helt utebli. Men det är inte säkert, kolla med ditt fbolag...
/J
"Hej, jag har vråltrimmat min fyrhjuling och jag kör som fan, täcker försäkringen om jag krockar..." Jo, lycka till :P
-
Varför ska du köra på en hare?
Kan man köra +300 på en hoj, är det inga problem att köra 150 med en Quad. Men är du inte kapabel till att kontrollera fordonet i den farten spelar det ju ingen roll vad du sitter i...
HASTIGHETSRELATERAD olycka, slå upp det ordet... :roll:
Har själv haft trimade fordon som varit inblandad i olycka, inga problem med fbolaget. Men det kanske är bättre att man sitter och tror...
/J
-
Ummmm....300kg som kommer i 150 knyck mot en hare på 3kg...
Stor risk man skulle orka bromsa särskillt mkt. Tror mer på att det blir lite tvätt jobb när man kommer hem. :wink:
-
Ser ut som att man får bra mkt roligare om man dubblar pengarna :?
Man kanske skulle slanta ut 100 laxar så man slipper byta nästan direkt.
Hur går det med ditt köp?
Ser ut som att du tänkt köpa kvallite
I den pris klassen finns ju mycket kvalite att välja mellan men tänk ändå på att det är inte samma sak att köra i 150 med en 4-hjuling som en 2-hjuling!
Det är ju "Gumman" som du skall tänka på. :wink:
Lycka till
-
Hur går det med ditt köp?
Ser ut som att du tänkt köpa kvallite
I den pris klassen finns ju mycket kvalite att välja mellan men tänk ändå på att det är inte samma sak att köra i 150 med en 4-hjuling som en 2-hjuling!
Det är ju "Gumman" som du skall tänka på. :wink:
Lycka till
Forskar fortfarande runt en hel del, har inte fått pengarna som jag tänkt handla för ännu. Men man börjar bli lite småsugen =)
Nä nog förstår jag att det inte är samma väghållning och kontroll som på en hoj. Men det är alltid roligare att köra fortare än det är meningen blir lite mer spännande då =) Ingen av oss är någon som släpper på gasen i onödan :twisted: