ATVForum, allt om fyrhjulingar
Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Goes => Ämnet startat av: Sper skrivet 10 september 2011 kl. 18:32:43
-
Hej, finns de nån bild guide hur man ta bort strypning på goes 520 steel 2011?
-
Om den sitter på samma ställe som på en 625a så är det enkelt.
Skruva ur den skruv som sitter på baksidan av tummreglaget.
Titta in på sidan av maskinen, tryck på gasen... nu borde du se en liten "klack" som förhindrar att den ska kunna gå den sista biten.
Fram med Dremmel / annat verktyg och ta bort den klacken.
-
Om den sitter på samma ställe som på en 625a så är det enkelt.
Skruva ur den skruv som sitter på baksidan av tummreglaget.
Titta in på sidan av maskinen, tryck på gasen... nu borde du se en liten "klack" som förhindrar att den ska kunna gå den sista biten.
Fram med Dremmel / annat verktyg och ta bort den klacken.
Ok, ser ut att va spärrat 1cm innan slutet på handtaget.
Man behöver inte öppna förgasarn och såga av nån pinne?
-
Trech.se har bra koll på hur det ska göras!
Jag vet inte då jag inte har en själv, men jag har för mig att det är en pinne i förgasarlocket som ska bort. Trech säljer lock utan pinne så att man har orginalet kvar. Bra vid ev. besiktning osv...
-
Trech.se har bra koll på hur det ska göras!
Jag vet inte då jag inte har en själv, men jag har för mig att det är en pinne i förgasarlocket som ska bort. Trech säljer lock utan pinne så att man har orginalet kvar. Bra vid ev. besiktning osv...
Skruvade bort de locket och där sitter gas reglaget. Utan lock så kan jag gasa fullt. Sen på locket så sitter de en rund pinne, ganska grov, typ 5mm diameter på de locket. De måste vara den man kapar av. För sätter jag på locket igen så gå de inte gasa fullt
-
(Ser tydligen inte lika ut som på en 625a)
Istället för att ta bort så kan du köpa den här
http://trech.jetshop.se/forgasarlock-trim-p-377-c-264.aspx
-
Känns väl rätt onödigt att lägga ett par hundra på ett nytt lock, funkar väl lika bra att skruva in skruven på tumgasen om man inte vill kunna gasa fullt.
Om det nu inte är svårt att ta bort pinnen, då kan det väl vara lättare att köpa ett nytt lock.
Eller ta bort pinnen, och sen köper du ett nytt originallock. För då kan du ju köra ordentligt NU!
-
Känns väl rätt onödigt att lägga ett par hundra på ett nytt lock, funkar väl lika bra att skruva in skruven på tumgasen om man inte vill kunna gasa fullt.
Om det nu inte är svårt att ta bort pinnen, då kan det väl vara lättare att köpa ett nytt lock.
Eller ta bort pinnen, och sen köper du ett nytt originallock. För då kan du ju köra ordentligt NU!
Tog bort att. Gjorde en hel del skillnad i accelration och vid 100 släppte jag gasen
-
Gjorde en hel del skillnad i accelration och vid 100 släppte jag gasen
()p
Men om prova den inte med GPS, då blir du missnöjd... :lol:
-
Gjorde en hel del skillnad i accelration och vid 100 släppte jag gasen
()p
Men om prova den inte med GPS, då blir du missnöjd... :lol:
Är kanske inte som På bil att gps vissar runt 3-4 kmh mindre fart?
Bara för de ska jag hitta nåt gps program till min android tele å se vad den visar :p
Men var mest accelrationen som var gott. :)
-
Min 520 steel visar hela 12km/h fel från ca 30km/h och uppåt.
Annars så visar den ca 8km/h fel i lägre farter.
Allt enligt min GPS.
-
Känns väl rätt onödigt att lägga ett par hundra på ett nytt lock, funkar väl lika bra att skruva in skruven på tumgasen om man inte vill kunna gasa fullt.
Om det nu inte är svårt att ta bort pinnen, då kan det väl vara lättare att köpa ett nytt lock.
Eller ta bort pinnen, och sen köper du ett nytt originallock. För då kan du ju köra ordentligt NU!
Om du tar bort locket och vänder på det så "piggen" kommer utåt ska tydligen funka....
-
Känns väl rätt onödigt att lägga ett par hundra på ett nytt lock, funkar väl lika bra att skruva in skruven på tumgasen om man inte vill kunna gasa fullt.
Om det nu inte är svårt att ta bort pinnen, då kan det väl vara lättare att köpa ett nytt lock.
Eller ta bort pinnen, och sen köper du ett nytt originallock. För då kan du ju köra ordentligt NU!
Om du tar bort locket och vänder på det så "piggen" kommer utåt ska tydligen funka....
På min är utsidan på locket bitvis upphöjt så detta passade inte att vända på, då det inte gick in i förgasaren. Det ser även ut som om det ska ligga en packning i en nedsänkning under locket. Är det någon som har det så?
Med en liten bit plåt/aluminium går det ju att använda den gamla som mall och borra ut tre hål. Är man ute efter lite extra lyx kan man även klippa till den och snygga till kanterna så den liknar den gamla. Det är ju förstås snikvarianten som ger dig 160kr + frakt till något annat.
-
Hej
Någon som gjort det på 625 i max med inspr.
Tacksam för bilder. ()p
-
Någon som gjort det på 625 i max med inspr.
Tacksam för bilder. ()p
Det är så pass enkelt att "vem som helst" fixar det utan bilder...
Skruva ur skruven vid tummgasen.
Kolla sedan in på höger sida medans du trycker lite på gasen, då ser du vilken del som rör på sig.
Tittar du bakom den rörliga delen så sitter det en liten klack (5x5x5 mm) som du ska ta bort, man ser ganska tydligt att det är just den klacken som gör att man inte kan gasa ordentligt.
Jag tog bort med en kapskiva på en Dremmel, 1 minuts jobb skulle jag tippa på. :)
-
På min 520 hade min åf tagit bort strypningen. Dom plockade bort dom så fort dom fick hem sina maskiner för han sa att det inte var någon ide att köra med strypningen för den var så trött annars.
Rätt bra tycker jag då min garanti gäller även att strypningen är borta. Hörde med en annan åf och han sa att det inte behövdes i 99% av fallen och att garantin gällde inte om man själv tog bort den.
Kan vara bra att veta ni som funderar på att plocka strypningen att garantin förfaller fast det beror på hur tjuriga era åf är :)
-
För att komma åt förgasarlocket antar jag att jag måste plocka bort en del plast, vilken sida skall jag angripa? ( testar jag kommer jag garanterat ge mig på fel sida)
-
Är det en 520 är det platsen på höger sida under tankplasten. Sitter med några skruv. Det räcker med den plasten för att komma åt.
-
Det var en seg plastkåpa att få bort, lyckas inte få den att släppa i hjulhuset där det övre "fästet" inte går igenom hålet/skåran. Vågar inte riktigt ta i så jag tänkte fråga er övriga om det är något speciellt knep för att få den att släppa?
(har ingen bild men kan ta en i morgon)
-
Lösningen var våld ()p
-
Lösningen var våld ()p
lösning är alltid våld, mera våld och efter brukar man få ta fram limmet
-
våld löser allt ()p stod å klurade på samma sak jag med tills ja tröttnade och tryckte till då gick det ^^