ATVForum, allt om fyrhjulingar
Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Dinli => Ämnet startat av: sixten skrivet 10 juli 2006 kl. 19:51:14
-
varför så svårt att sälja ?
har dom så dåligt andrahandsvärde?
lr e de bara fel tid att sälja?
-
varför sälja?
-
det går att köpa 06 or med alla uppdateringar för närmare 50000 begagnat...i alla :P fall min..
-
det går att köpa 06 or med alla uppdateringar för närmare 50000 begagnat...i alla :P fall min..
min e också 06 me uppdates!
varför sälja så billigt?
tycker du de e kul att förlora minst 20kpå några få mil?
-
varför sälja?
köpa annat :lol:
-
sälja för 50000 kul för oss andra dinli åkare ass
-
varför sälja?
köpa annat :lol:
har köpt en ltz...så nu har jag tre st... en smc o ...det är så svårt o åka på tre samtiigt... så dinlin o smcn är till salu snart... :lol:
-
50000 kr för en dinli är minst 10000 kr för mycket :D
-
20000 för mycket... :lol:
-
45000 För mycket 8O
-
ok du får den för fem + din ltz??? :lol: :lol: :lol:
-
nej jag skojade bara....kunde inte låtabli ....det är säkert ett bra pris :D
-
50000 kr för en dinli är minst 10000 kr för mycket :D
hur räknar du då?
den ska alltså sjunka 30000 på att du hämtar ut den å kör 100mil?
räknar du 43 % minskning på alla märken lr e de bara dinlin som har sånt fall?
-
40000 kr är vad jag tycker är ett bra pris :D men det fins säkert någon som tycker om dinli och betalar mer :?
-
40000 kr är vad jag tycker är ett bra pris :D men det fins säkert någon som tycker om dinli och betalar mer :?
visst e 40k ett bra pris för en 06 som rullat 100mil men de e ju inte ett rimligt pris ! lr tycker du verkligen de?
skulle du vilja sälja din dinli för 40k om du betalat 70k för den ny?
-
om 58000 kr var ett bra pris hade den vart sold nu! min adly rasade ca 35%på 200mil , ja jag tycker att 40 k är rimligt. du kan väll tala om vad du fick när den är sold :D
-
de ska ja göra!
förmodligen går den nu på söndag!
40k i mina ögon e sjukt lågt för en 06 som rullat 100 mil!
men egentligen var de inte min direkt som ja undrade över utan bara i allmänhet varför de e så svår sålt för tillfället?
sunfire tror ja de va fick 60k för en som liknade min å hans hade rullat längre å va en -05!men de va väl innan semestern han sålde sin!
-
Skulle tro att de är så svårsålda pågrund av all skit den fick här på forumet. Det gällde ju mest -06. Sunfire hade en -05.
De flesta tror att alla Dinli 450 -06 har alla problem som kommit upp här på forumet. Lite synd för alla er( å ja vet att ni är många fler än de som haft problemen) som har en hoj utan fel.
-
Varför köper man en hoj och åker 100 mil för att sen sälja?
Låter som ett riktigt genomtänkt köp NOT!..eller säljer så många sina -06'or för att de verkligen är så dåliga som ryktet säger!?
Konstigt tycker jag det är iallafall 8O
-
Varför köper man en hoj och åker 100 mil för att sen sälja?
Låter som ett riktigt genomtänkt köp NOT!..eller säljer så många sina -06'or för att de verkligen är så dåliga som ryktet säger!?
Konstigt tycker jag det är iallafall 8O
ja säljer min för att den inte riktigt föll mig i smaken
tycker de e för lite klös i den svårt att veta sånt innan man köper den!
visst kan man provköra å så men man får inte sån jätteupfattning om en maskin utav 5min provkörning!
visst kan man säga att de inte vad genomtänkt ordentligt men, man måste ju prova för att veta å nu vet jag att ja inte ska ha en till sån!
ja e väldigt nöjd me maskinen i sig, har inte haft några som helst problem me den!
-
Varför köper man en hoj och åker 100 mil för att sen sälja?
Låter som ett riktigt genomtänkt köp NOT!..eller säljer så många sina -06'or för att de verkligen är så dåliga som ryktet säger!?
Konstigt tycker jag det är iallafall 8O
Förstår hur du tänker. Men med leksaker är det nog så det är. Mr2t betalade 100 000:- + För sin raptor. Sålde den inte långt efter. Det var inte så kul som han tänkt sig tyckte han...
Har man pengar så är det ju bara att göra som man vill. Det hade jag också gjort.
-
ska man sälja en dinli idag får man nog krypa på priset för det är svårsålt...det är riktiga skithojar...o pajar nått kan man ..som jag få vänta ..just nu 2 månader på att få tillbaka den...den står fortfarande nerplockad hos åf som visserligen är en sopa....sarner gör vad dom kan säger dom o hänvisar till fabriken...och sarner sa till mig i dag att det är en fuji motor...ja ja ja men vem vart vilka har gjort nerfodringen till 450...annan kam mm...hela konceptet dinli suger....ursäkta dinlifreaks men jag var tvungen...kan inte hålla mig längre..man har blitt så blåst.. 8O
-
50000 kr för en dinli är minst 10000 kr för mycket :D
hur räknar du då?
den ska alltså sjunka 30000 på att du hämtar ut den å kör 100mil?
räknar du 43 % minskning på alla märken lr e de bara dinlin som har sånt fall?
Jag köpte en SMC 250 05a 200 mil för 40% under inköpspriset, ca 10 mån gammal.
Det är bara att acceptera att värdeminskningen är så stor. Får man inte sålt har man för högt pris, så enkelt är det.
-
ska man sälja en dinli idag får man nog krypa på priset för det är svårsålt...det är riktiga skithojar...o pajar nått kan man ..som jag få vänta ..just nu 2 månader på att få tillbaka den...den står fortfarande nerplockad hos åf som visserligen är en sopa....sarner gör vad dom kan säger dom o hänvisar till fabriken...och sarner sa till mig i dag att det är en fuji motor...ja ja ja men vem vart vilka har gjort nerfodringen till 450...annan kam mm...hela konceptet dinli suger....ursäkta dinlifreaks men jag var tvungen...kan inte hålla mig längre..man har blitt så blåst.. 8O
Jag förstår att du är sne och less på dinli. Men det är ju synd att andra som också har problem med sina dinli får ta skit för att du är så less. Så fort någon undrar över ett problem, litet eller stort. Så måste du fram och berätta för dom att det i princip bara är att "rulla den i sjön för den suger".
Som sagt jag förstår dig, men det måste ju vara andra som ska få höra dig. Ring till sarner och säg några väl valda till dom(om du nu inte redan gjort det). Här är numret -031-769 07 07
Hoppas du inte blir irriterad på mig, det är inte min mening.
-
för att uppdatera lite...det finns fler som har tappat kompett..vid typ samma miltal som mig...samma fel ..brännda ventiler vid 250 mil...rasade lager i bak axel mm...o det finns DÅLIGT med reservdelar hemma i sverige...jag förstår et som gillar dinli...men jag känner att sanningen måste fram... 8O
-
hmm
-
för att uppdatera lite...det finns fler som har tappat kompett..vid typ samma miltal som mig...samma fel ..brännda ventiler vid 250 mil...rasade lager i bak axel mm...o det finns DÅLIGT med reservdelar hemma i sverige...jag förstår et som gillar dinli...men jag känner att sanningen måste fram... 8O
Jo visst, berätta sanningen du... Men de som redan råkat ut för det du råkat ut för, kanske kan slippa få det som en avlöning i nyllet av dig hela tiden. Det var bara det jag menade. Att du är förbannad och less på allt som har med dinli att göra har jag full förståelse för. Efter det du varit/är med om.
Alla hatar inte dinli trots problemen, de gillar den och vill få ordning på den så de kan köra. Har du ingen lösning åt de som frågar kan du ju lika bra skita i att skriva i deras tråd.
no offense.
-
hmm hmm visst har jag haft en del problem men inga större saker
bensinkran,blinkers,backspeglar och lite sånt där det mesta har gått
på garantin även om det är tidsödande och få det fixat så efter
uppdateringarna så har den gått klockrent.
det måste vara måndagsexemplar ni har fått som har sånna stora problem med era dinli och måndagsex har ALLA.
dinli 450-2006:a
-
för att uppdatera lite...det finns fler som har tappat kompett..vid typ samma miltal som mig...samma fel ..brännda ventiler vid 250 mil...rasade lager i bak axel mm...o det finns DÅLIGT med reservdelar hemma i sverige...jag förstår et som gillar dinli...men jag känner att sanningen måste fram... 8O
Jo visst, berätta sanningen du... Men de som redan råkat ut för det du råkat ut för, kanske kan slippa få det som en avlöning i nyllet av dig hela tiden. Det var bara det jag menade. Att du är förbannad och less på allt som har med dinli att göra har jag full förståelse för. Efter det du varit/är med om.
Alla hatar inte dinli trots problemen, de gillar den och vill få ordning på den så de kan köra. Har du ingen lösning åt de som frågar kan du ju lika bra skita i att skriva i deras tråd.
no offense.
du har så rätt...det är så fel att va gnällig...vi ska bara låta dinli knull...oss rätt av...det är väl bättre att alla vet... :wink:
-
Haha! Ja men berätta det för de som BEHÖVER veta det då! Du förstår va ja menar... trams pelle.
-
Haha! Ja men berätta det för de som BEHÖVER veta det då! Du förstår va ja menar... trams pelle.
jag förstår vad du menar??? tramspelle??? jo jo jo ....vad gör en sån som dig här ?? tumult sluta läs mina inlägg eftersom du inte behöver veta att du är blåst....
8O
-
Det är ju det ja menar... Du hoppar på alla och skriker dom i örat att dom är blåst!
Själv har jag ingen dinli 450 -06
-
iden me den här tråden va att dom som hade nåt konkret varför de inte går att sälja skulle kunna skriva de!
visst de e för dyrt tycker vissa!
men jag har hittils inte fått en enda seriös spekulant som har vart å tittat på hojen å gett ett bud!
utan bara idioter som skickar mail å frågar hur lågt jag kan tänka mig att sälja!
de e i mina ögon inte seriöst!
jag är öppen för en seriös diskussion me en potetiell köpare!
jag hade en kille som ringde å diskuterade me mig å vi kom överens om ett pris å en dag han skulle hämta den men 2 dagar innan sms:a han å sa att han inte hade nå pengar! han kunde inte ens då ringa mig å prata me mig utan sms:ade återigen i mina ögom inte särskilt seriöst!
å klotsvenne alla här på forumet vet att du inte e nöjd me din 450 men de va inte de den här tråden handlade om!
du kanske skulle starta en egen "hata dinli tråd"
Mvh.
-
Skönt att man sålde Dinlin innan dom
nya 06 kom ut verkar inte vara nån som
vill ha dom
-
om du tycker det e för lite klös i den så lägg pengar på den istället.. köpte det där trimpaketet för 10 ( duncan system hög/låg munstycke och bortagning av nån givare i förgasarn).. åf har skruvat med den i helgen.. ska tydligen ge 10-15 kusar.. och den ska tydligen gå upp på bak galosherna 1-2 å resa sej lite på 3 an efter det.
kan vara ett försäljnings snack men jag ska åka hämta den i morn.. hoppas det stämmer :).
å får väll bara be till högre makter att min motor håller ihop efter klotis domedags predikan.
-
kolla ventilerna!!!!! :lol:
-
kolla ventilerna!!!!! :lol:
Clintan som trodde att det var problem med Däckventilerna
Skärpning Clintan......
Ps bild på Clintan nya 650 räcer
(http://quick.imgfree.net/images/2006/07/23/92336.jpg) (http://www.imgfree.net)
-
skulle va nåt...650 cc för att få fart på kolloserna..... :lol:
-
vaa har dom släppt en ny model, 660 schysst med blixtarna på den..
nee men jag menar så här.. sälj den inte för 50 laxar.. 250 kr milen i så fall gö. i stället för att byta maskin byt underlag istället. små traktor vägar tycker jag e ultimat :).
du kommer säkert tröttna lika snabbt på ditt nästa köp me annars.
-
vaa har dom släppt en ny model, 660 schysst med blixtarna på den..
nee men jag menar så här.. sälj den inte för 50 laxar.. 250 kr milen i så fall gö. i stället för att byta maskin byt underlag istället. små traktor vägar tycker jag e ultimat :).
du kommer säkert tröttna lika snabbt på ditt nästa köp me annars.
beror ju lite på vad man köper!
köper ja en haybusa turbo me 300+ så tar de säkert ett litet tag tills jag tröttnar på effekten!
å sen så skulle 10-15 hk inte göra mig mer lycklig!
de e inte tvunget att jag ska byta till annan quad! jag tittar på lite olika alternativ! både på 2hjul å 4hjul!
-
då förstår jag dej :). men kör sönder dinlin i molekyler istället för att sälja den :). det e gö skam å sälja den för 40-50 papp.. när den e så gott som ny.. tycker jag.
-
håller med *pedros*
-
Håller inte med någon. :lol: :lol: :lol:
-
Håller med kjell...
-
hata dinli klotsvenne har fortfarnde inte fått tillbaks sin hoj från åf...reservdelar???? men det är ju sommar man kan ju bada istället,,, :lol: :lol: :lol: ca 3 månader :lol: :lol: :lol: :lol:
-
om du tycker det e för lite klös i den så lägg pengar på den istället.. köpte det där trimpaketet för 10 ( duncan system hög/låg munstycke och bortagning av nån givare i förgasarn).. åf har skruvat med den i helgen.. ska tydligen ge 10-15 kusar.. och den ska tydligen gå upp på bak galosherna 1-2 å resa sej lite på 3 an efter det.
kan vara ett försäljnings snack men jag ska åka hämta den i morn.. hoppas det stämmer :).
å får väll bara be till högre makter att min motor håller ihop efter klotis domedags predikan.
återkom gärna med besked om hur den går efter ändringarna :)
-
he he gorde susen det där vettu..
hade iof inte ändrat bestyckningen innan heller så den gick lite tunt.. men det gör väll inte så otrolig skillnad va.
både hög å lagfart följer med i kittet så dom e bytta nu.
men alltså det e en jävla skillnad.. jag tycker det var värt varenda krona. svårt å beskriva effektskillnad men.. ahh..
tycker defenetivt att ni ska slänga orginalsystemet åt helvete i varje fall.
det enda som e dumt att nu låter den verkligen inte laglig (lr ja dumt å dumt låter vrål gött nu :) ).. man e väll iof inte så ofta i tätbefolkat område och polisen kan nog ändå inte göra så mycket..
undrar lite dock om det e utformat helt efter dinli lr om det är till en polaris.. för man får flytta fläkten och lägga en bricka å fästet bak.. men jag vet inte det ska gö tydligen vara så jävla noga med system enligt vissa så det kanske e bara för att få bra vinklar på grejjerna.
men det kan gö vara värt att kolla upp om det e samma som polaris å om det e prisskillnad.
sedan har gö min hoj ett system HMF.. kostar gö "bara" 5500.. hade varit kul å testa å köra båda systemen på två annars identiska maskiner..
tror iof duncan systemet e bättre.. frågan bara e hur mycket och om det e värt det.
sedan slängde jag på spacers nu med.. kan rekommendera det varmt me..