ATVForum, allt om fyrhjulingar
Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Goes => Ämnet startat av: Sper skrivet 4 september 2011 kl. 08:22:40
-
Hej, såg en nyhet av en monsta maskin, atx 300. Denna är tillverkad av goes eller?
Om man väljer mellan linhai och monstra vilken är då att föredra?
Goes är ingen kina maskin väl?
-
Goes är väl kina, skulle man nog kunna säga.
Större maskiner brukar väl dela mkt delar med CF moto.
Goes 450x är väl lika som Hyosung rapier fast med annan plast.
Sen finns det väl någon 300cc som är byggd (eller samma) som Aeon, så det kan ju vara lite lurigt att klassa in Goes någonstans rakt av.
Nu är det ju inget ovanligt att märken delar komponenter eller säljer andra maskiner med annan plast/klistermärken.
Det gäller ju även märken som Polaris, Arctic cat och Can-am. Då är det 2-300cc maskiner som oftast är byggda av någon tillverkare från Taiwan, som Kymco eller Aeon tex.
Ang Monstra så finns det lite läsning här tex:
http://www.atvforum.se/Forum/index.php?topic=34452.0
Speciellt när det gäller lite udda saker så funkar ju sökfunktionen på forumet utmärkt.
-
Köpte ATV-Quad nr. 4 (tidningen) i förrgår på macken och i den fanns ett test av just Monstra AX 300.
(Den här tidningen www.atv-quad.se)
Enl. dem så finns godsaker men en hel del som de inte gillade. De lyckades t.ex. bara få upp den i 60 km/h enl. mätaren (52,4 enl. GPS). Sen är det ju ändå upp till var och en...
Kan ju vara bra läsning om man är intresserad av Monstran.
-
Goes är väl kina, skulle man nog kunna säga.
Större maskiner brukar väl dela mkt delar med CF moto.
Goes 450x är väl lika som Hyosung rapier fast med annan plast.
Sen finns det väl någon 300cc som är byggd (eller samma) som Aeon, så det kan ju vara lite lurigt att klassa in Goes någonstans rakt av.
Nu är det ju inget ovanligt att märken delar komponenter eller säljer andra maskiner med annan plast/klistermärken.
Det gäller ju även märken som Polaris, Arctic cat och Can-am. Då är det 2-300cc maskiner som oftast är byggda av någon tillverkare från Taiwan, som Kymco eller Aeon tex.
Ang Monstra så finns det lite läsning här tex:
http://www.atvforum.se/Forum/index.php?topic=34452.0
Speciellt när det gäller lite udda saker så funkar ju sökfunktionen på forumet utmärkt.
Såg den tråden, enda tråd jag hittat om den
-
Köpte ATV-Quad nr. 4 (tidningen) i förrgår på macken och i den fanns ett test av just Monstra AX 300.
(Den här tidningen www.atv-quad.se)
Enl. dem så finns godsaker men en hel del som de inte gillade. De lyckades t.ex. bara få upp den i 60 km/h enl. mätaren (52,4 enl. GPS). Sen är det ju ändå upp till var och en...
Kan ju vara bra läsning om man är intresserad av Monstran.
60 bara? Den jag provade låg runt 70 men de gå fört fort för sådan maskin tycker jag.
Jag kolla på en idag å den verka mer robust än allroad 300.
Stog de nåt i den tidning om den var svag?
-
Köpte ATV-Quad nr. 4 (tidningen) i förrgår på macken och i den fanns ett test av just Monstra AX 300.
(Den här tidningen www.atv-quad.se)
Enl. dem så finns godsaker men en hel del som de inte gillade. De lyckades t.ex. bara få upp den i 60 km/h enl. mätaren (52,4 enl. GPS). Sen är det ju ändå upp till var och en...
Kan ju vara bra läsning om man är intresserad av Monstran.
60 bara? Den jag provade låg runt 70 men de gå fört fort för sådan maskin tycker jag.
Jag kolla på en idag å den verka mer robust än allroad 300.
Stog de nåt i den tidning om den var svag?
De testade ju en strypt maskin, dvs. en vägreggad, och de skriver att den därför ska ha sina kraftbegränsningar vad gäller hästkrafter. De skriver även att om man förväntar sig att det ska vara en vinthund på vägen blir man fort besviken.
Du borde försöka hitta på den där tidningen och läsa allt själv. (Känns inte riktigt ärligt att skriva av för mycket från deras test, de lever ju av att sälja sin tidning hehe). Det fanns alltså både bra och dåliga saker med den. De lär väl även testa maskiner som kostar långt över 100K och det går ju inte att jämföra Monstran med såna maskiner antar jag. Oftast får man ju en maskin efter vad man betalar. Själv köpte jag en CF-Moto X7 för ett tag sen, också en kines, och är mycket nöjd (och då har jag mjukkört en can-am i några veckor innan och jämför med den).
-
Köpte ATV-Quad nr. 4 (tidningen) i förrgår på macken och i den fanns ett test av just Monstra AX 300.
(Den här tidningen www.atv-quad.se)
Enl. dem så finns godsaker men en hel del som de inte gillade. De lyckades t.ex. bara få upp den i 60 km/h enl. mätaren (52,4 enl. GPS). Sen är det ju ändå upp till var och en...
Kan ju vara bra läsning om man är intresserad av Monstran.
60 bara? Den jag provade låg runt 70 men de gå fört fort för sådan maskin tycker jag.
Jag kolla på en idag å den verka mer robust än allroad 300.
Stog de nåt i den tidning om den var svag?
De testade ju en strypt maskin, dvs. en vägreggad, och de skriver att den därför ska ha sina kraftbegränsningar vad gäller hästkrafter. De skriver även att om man förväntar sig att det ska vara en vinthund på vägen blir man fort besviken.
Du borde försöka hitta på den där tidningen och läsa allt själv. (Känns inte riktigt ärligt att skriva av för mycket från deras test, de lever ju av att sälja sin tidning hehe). Det fanns alltså både bra och dåliga saker med den. De lär väl även testa maskiner som kostar långt över 100K och det går ju inte att jämföra Monstran med såna maskiner antar jag. Oftast får man ju en maskin efter vad man betalar. Själv köpte jag en CF-Moto X7 för ett tag sen, också en kines, och är mycket nöjd (och då har jag mjukkört en can-am i några veckor innan och jämför med den).
De bli nog en sån, har bokat en då plog ingår :p
Allroaden jag prova var inte muskel paket heller, fotfarande bara 19hk.
Har man kört 700cc atv så är väl de mesta under de slöt :)
-
Lycka till med Monstran!
Maskinen de testade hade tydligen något kortslutningsfel i ljusomkopplaren. Hoppas det inte är något som finns på alla maskiner (Köp extra säkringar för säkerhets skull och ha med dig dem ifall du också skulle få stopp ute i ingenstans). ()p
-
Maskiner upp till 300cc brukar inte vara direkt strypta, ev avgas mest för ljudnivån och kanske ett lägre varvstopp i vissa fall.
Men 75-80 borde den göra när den är inkörd tycker jag.
-
Maskiner upp till 300cc brukar inte vara direkt strypta, ev avgas mest för ljudnivån och kanske ett lägre varvstopp i vissa fall.
Men 75-80 borde den göra när den är inkörd tycker jag.
Ja, så kanske det kan ha varit, att det var därför den inte gick fortare för dem.
-
Maskiner upp till 300cc brukar inte vara direkt strypta, ev avgas mest för ljudnivån och kanske ett lägre varvstopp i vissa fall.
Men 75-80 borde den göra när den är inkörd tycker jag.
Ja, så kanske det kan ha varit, att det var därför den inte gick fortare för dem.
Linhai och allroad är väll rätt kända dem med för att ha el fel :)
Men om motorn e svag så funka de ju inte plogga direkt
-
Just plogning funkar riktigt bra med en 300cc, man kör ju oftast på lågväxeln ändå.
En atv utan lågväxel är ju bra dumt, men det har väl monstra?
-
Monsta AX 300 har en egen motor ingen GOES maskin, men har samma drivlina som goes 520 (kardan samt diffar) fast dom är uppochned vända så är lite svårare att serva man lär suga ur oljan ur dräneringen och fylla på i samma. Maskinen ska inte göra mer än ca 65-70 även inkörd.
Är en lite akilleshäl med elchoken på dem och finns inte att köpa lösa utan blir en hel förgasare ca 3500-4000 kr. Samt bara 1 års garanti inte 3 som goes. sedan plogpaketen som medföljer är ingen pansar plåt utan ganska tunn dock bättre än fjolårets från Dealy.
Hör gärna av dig till mig om du vill ha svar på Goes,Dinli & Monstra