ATVForum, allt om fyrhjulingar

Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Suzuki => Ämnet startat av: eriksson866 skrivet 29 augusti 2011 kl. 20:33:58

Titel: Är mitt startrelä eller batteri slut???
Skrivet av: eriksson866 skrivet 29 augusti 2011 kl. 20:33:58
Hej!

skulle starta hojen idag men den ville inte!
går bra å putta igång.
laddade batteriet först visade laddaren typ inget sen fullt direkt!! verkar konstigt.
Om man slår på tänsningen går de inte tuta inte tillräckligt med ström till de..
Men om försöker starta låter de asmycket om startrelät!
Tror ni det är relä eller batteriet de är fel på?
tacksam för svar!
//Mvh
Titel: SV: Är mitt startrelä eller batteri slut???
Skrivet av: Taxi-Micke skrivet 29 augusti 2011 kl. 21:36:32
Prova med startkablar från ett annat batteri  ()p
Titel: SV: Är mitt startrelä eller batteri slut???
Skrivet av: vespa skrivet 29 augusti 2011 kl. 22:32:46
Finns det inte kräm nog i batteriet för att driva tuten så lär det ju inte klara startmotorn. testa annat batteri eller gör som Taxi-Micke skriver.
Titel: SV: Är mitt startrelä eller batteri slut???
Skrivet av: Robbo skrivet 2 oktober 2011 kl. 22:51:27
Hej!

skulle starta hojen idag men den ville inte!
går bra å putta igång.
laddade batteriet först visade laddaren typ inget sen fullt direkt!! verkar konstigt.
Om man slår på tänsningen går de inte tuta inte tillräckligt med ström till de..
Men om försöker starta låter de asmycket om startrelät!
Tror ni det är relä eller batteriet de är fel på?
tacksam för svar!
//Mvh

låter som du behöver ett nytt batteri.....
Titel: SV: Är mitt startrelä eller batteri slut???
Skrivet av: eriksson866 skrivet 3 oktober 2011 kl. 10:06:50
de va batteriet! nytt är på plats!
Titel: SV: Är mitt startrelä eller batteri slut???
Skrivet av: Taxi-Micke skrivet 3 oktober 2011 kl. 13:00:40
de va batteriet! nytt är på plats!

 ()p
Titel: SV: Är mitt startrelä eller batteri slut???
Skrivet av: DM skrivet 3 oktober 2011 kl. 16:15:40
Antar att du har en Kingquad?

Finns en service recall för just ECU`n som annnars kommer äta upp ditt nya batteri.

Ta en titt på http://www.nyrocatv.com/forum.cgi?viewcat=4&viewtopic=16993

Jag bytte 2st yuasa batterin pga detta...
Titel: SV: Är mitt startrelä eller batteri slut???
Skrivet av: eriksson866 skrivet 4 oktober 2011 kl. 10:30:51
nej ingen kingquad
är en LTZ 400
Titel: SV: Är mitt startrelä eller batteri slut???
Skrivet av: hammer skrivet 6 oktober 2011 kl. 14:06:39
hej  :) Jag har en king Quad 750 jubileumsmodellen 2011 och har precis lämnat in den på  garantiservice
pga den laddade ur?? Det dom gjorde med den var: Att dra en extra jordkabel, med förklaringen att den tar mycket kräm
typ servostyrningen m.m. Vilket för mig låter konstigt?? Men nu så laddar den som den skall :)

Mvh
Kalle
Titel: SV: Är mitt startrelä eller batteri slut???
Skrivet av: DM skrivet 6 oktober 2011 kl. 16:25:29
Hmm, låter rätt konstigt ja, jag har då aldrig hört något liknande.

Du kan inte ha nått fel på databoxen iaf med tanke på att din maskin är så ny, rekommenderar dig att köpa en laddare typ CTEK och låta den underhållsladda när du inte kör... Med tanke på att ett batteri går på nästan 2tusen.

Titel: SV: Är mitt startrelä eller batteri slut???
Skrivet av: Lowest skrivet 6 oktober 2011 kl. 17:46:32
hej  :) Jag har en king Quad 750 jubileumsmodellen 2011 och har precis lämnat in den på  garantiservice
pga den laddade ur?? Det dom gjorde med den var: Att dra en extra jordkabel, med förklaringen att den tar mycket kräm
typ servostyrningen m.m. Vilket för mig låter konstigt?? Men nu så laddar den som den skall :)

Mvh
Kalle

Kompisen köpte en ny Kingquad och den laddade dåligt och han fick en ny maskin på garantin men den var lika den med.

Laddade han batteriet så funkade den några timmar sen började servon krångla för det blev dåligt med ström i batteriet.

Servon drar ca 25A bara man nuddar styret och dom laddar väldigt lite typ 300W så nästan allt går åt att driva servon.
 
Suzuki/återförsäljaren hade kompisens maskin som testmaskin för att lösa felet.
Dom böt något i motorn har ja för mej och drog nya kablar upp till batteriet. Kablarna är för små orginal därför drar dom nya som är grövre.
Orginal ligger dom för lågt i volten om man mäter med en mätare och efter dom byggde om kompisens så ökade volten på tomgång med över 1volt
Nu funkar den som den ska.