ATVForum, allt om fyrhjulingar
Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Dinli => Ämnet startat av: gniraz skrivet 26 augusti 2011 kl. 23:32:47
-
Undra om något vet hur många triggerpunkter en 07ans dinli 450 har på svänghjulet(för de sitter väl där?) och om de är en hallgivare som används...
Skulle vilja slippa riva min för att kolla så vore kanon om någon redan har koll på detta...?
Mvh Fredrik
-
Hallgivare är det väl men kan inte svara på hur många triggerpunkter. Hade du frågat för en vecka sedan så hade jag kunnat kolla när jag öppnade min. Borde väl bara vara en?
Lyft upp vänster sidan en 60-80cm eller så så rinner inte oljan ur när du öppnar.
-
Jo men hur styrs de att den tänder varanan gång låter som wastefire av något slag hade förstått om den trigga på kamaxeln eftersom dom går ett varv på 2 vevaxelvarv..
-
Sitter en vr givare och en lång jävla triggerpunkt så lär vara wastedspark som används orginal...
-
Ja det borde det ju vara då, borde ju kunnat lista ut att det inte var en hallgivare när man visste att det bara är två kablar till givaren.
Är det något spännande projekt på g?
-
Jo går ju ner fler kablar så svårt att avgöra utefrån bara..
Kollar upp i förbyggande syfte bara va de är för tändning ifall de blir pengar över till ett mappningsbart styrsystem..
-
Håller just på att montera insprutning på min, blir troligtvis till att byta cdi också när jag får sprutet att funka fullt ut.
Finns risk att det hamnar en stressfläkt på den till vintern.
-
Kul vad har du valt för sprut, något modellanpassat eller något universal du kan mappa själv fullt ut..?
Skrapar själv ihop delar eftersom ja kommer över billigt för att få ett "komplet" turbokitt kul sidoprojekt faktiskt som inte behöver kosta spec mycket om man är lite händig..
-
Är ett universal ifrån ecotrons, tror det gick på $550 det tycker iaf jag är ett helt ok pris.
Dom säljer ju mest kit till småmotorer annars, men dom ordnade fram prylar som funkade.
Väldigt enkelt att montera, har dock inte kunnat provköra ännu pga brist på tid.
Ecu:n kan även styra cdi:n så blir troligtvis till att byta cdi till en som ecu:n kan styra, underlättar ju när man ska backa tändningen vid ladd.
-
Ok kul kolla lite snabbt på de verkar ju vettigt fanns kitt till 400-800cc utan problem..
Själv tänkte ja köra på en megasquirt med inbyggt tändsteg som driver tändspolen direkt så har man inga spärrar att tex backa tändningen till -10grader om man vill kan man kasta cdi boxen mm åt skogen()p