ATVForum, allt om fyrhjulingar
Allmän diskussion => Köpa en ATV => Ämnet startat av: smirre skrivet 8 juli 2006 kl. 13:24:10
-
Hej
Jag är sugen på köpa en 4-hjuling, men vet int riktigt vilken.
Jag har aldrig ägt en 4-hjuling, så jag tänkt hör med er som kan lite mer.
Vad rekomenderar ni för en nybörjare???
-
Vad ska du använda den till?
-
hur gammal är du? :?
-
20 är jag, tänkt köra lite blandad körning ex: asfalts väg, lite lättare terräng
-
Gör som dom flesta, börja med en 250.
Om man sen kommer på att man vill fortsätta köra Atv så kan man kliva på en större sen.
Finns massor av olika att välja bland, jag skulle rekommendera Kymco.
My 2 cents
MVH
Andreas
-
kört nåt innan?
köp det största du har råd med så ångra du dig nog inte :D
-
Japp, har kört cross ett tag och terrängbil. Kan ni ge några bra tips på 4-hjulingar/quad??
En sak till vad är de för skillnad på en quad och en atv?
-
Quad är mer crossmaskin och atv är mer terräng/arbets fordon.
Edit= Suzuki LTZ skulle nog kunna passa!
-
instämmer :wink:
-
köp min dinli 450 de e enligt min mening en bra "instegs" maskin till atv världen!
känner man sen att man vill satsa ordenligt så kan man ju köpa en vls lr liknande :lol:
-
pm:a mej om ett pris för din dinli 450
-
Lägg pengarna på en ltz om du vill köra cross och "offroad"
Dinli är byggd för gata!!!! å där går den bra!
-
Dinlin går rätt bra i terrängen också! Enda nackdelen är att den är lite tung.
Det handlar mest om vad föraren klarar av. Tro mig, jag kör terrängbil till vardas och bökar omkring i skogen och leran då tid ges med Dinlin.
2 smakprov:
http://www.mikaelvoss.scorpionshops.com/forum/atv/060604/06060408.JPG
http://www.mikaelvoss.scorpionshops.com/forum/atv/060604/06060406.JPG
(på denna plats hade skogsmaskinen kört fast... dinlin traskade över då vi väl hittade ett lämpligt spår- fullt ös alltså :wink: )
Därmed inte sagt att LTZ:an är nån dålig maskin. Nejdå, den är säkert lika bra, men kostar också mer.
Själv så började jag med en PGO 150cc för att åka till och från jobbet. Låg inte så mycket pengar i den om jag skulle känna att jag inte ville fortsätta.. Dock så slutade det med att den byttes mot Dinlin efter knappt ett år, så jag beslutade mig för att detta var skoj och nu sitter man och äter gröten istället för att ha pengar på kontot, dinlin är roligare än pengar :D
-
Japp, har kört cross ett tag och terrängbil. Kan ni ge några bra tips på 4-hjulingar/quad??
En sak till vad är de för skillnad på en quad och en atv?
Om du kört cross ett tag så är det risk att du kommer att bli besviken... En quad/ATV - 4-hjuling är det INTE samma drag i som en cross. Men om de kan leva med det och se alla de andra fördelarna som en ATV kan ge dig så är det en kul maskin.
-
Skulle tro att draget i en Dinli 450 skulle både räcka och bli över om du inte kört quad tidigare, jämför icke med crossmaskin. Har själv Yamaha 350 Raptor som har vad som krävs för att bli skittrött i terräng och höja adrenalinet vid landsvägskörning. Dinlin har mer power än man behöver. Många ger råd om allt för stora och kraftfulla maskiner när det faktiskt är så att man måste lära sig bemästra både körteknik och maskin. Köp hellre en lite mindre maskin och byt upp dig senare (den tappar inte mycket i värde) Ursäkta om jag blev långrandig men har sett allt för många råda att köpa 450 - 700 som förstahoj när man kanske klarar sig med mycket mindre (läs billigare)
-
Skulle tro att draget i en Dinli 450 skulle både räcka och bli över om du inte kört quad tidigare, jämför icke med crossmaskin. Har själv Yamaha 350 Raptor som har vad som krävs för att bli skittrött i terräng och höja adrenalinet vid landsvägskörning. Dinlin har mer power än man behöver. Många ger råd om allt för stora och kraftfulla maskiner när det faktiskt är så att man måste lära sig bemästra både körteknik och maskin. Köp hellre en lite mindre maskin och byt upp dig senare (den tappar inte mycket i värde) Ursäkta om jag blev långrandig men har sett allt för många råda att köpa 450 - 700 som förstahoj när man kanske klarar sig med mycket mindre (läs billigare)
Kunde inte sagt det bättre själv... det var mitt råd också men jag är inte så bra på att formulera :roll:
-
du fick ett pm!
-
barossa är de nått att ha eller är bara skit???
Hitta den här http://www.blocket.se/vi/8763722.htm?ca=11_s , skulle den duga åt mej?? Går de att leka nått med 250cc?, går dom på hjulen i alla växlar??
-
barossa är de nått att ha eller är bara skit???
Hitta den här http://www.blocket.se/vi/8763722.htm?ca=11_s , skulle den duga åt mej?? Går de att leka nått med 250cc?, går dom på hjulen i alla växlar??
-
barossa är de nått att ha eller är bara skit???
Hitta den här http://www.blocket.se/vi/8763722.htm?ca=11_s , skulle den duga åt mej?? Går de att leka nått med 250cc?, går dom på hjulen i alla växlar??
-
denna skulle jag valt :wink: http://www.blocket.se/vi/8444403.htm?ca=5_s värsting 8)
-
Men hur mycket pengar får den kosta smirre? Vad är ditt tak? För att slippa värdeminskning i största möjliga mån så bör du ju köpa en begagnad. Å känner du sedan att detta är något du vill fortsätta med så kan du ju byta upp dig och kanske köpa nytt å större senare.
Håller med det som någon här ovanför sa. även om det kan vara så att man vill ha urstarka och snabba maskiner så kan det vara bra att ha något mindre att börja med, även om man är van att åka fort. Det är ju en jäkla skillnad på crossbanan eller i sandgropen när man har 2 hjul till att hålla reda på.
-
25-35000kr, tänkte lägga ut kanske 40