ATVForum, allt om fyrhjulingar
Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Polaris => Ämnet startat av: anersimyra skrivet 22 augusti 2011 kl. 19:03:38
-
Jaha, nu har jag provat en ny 850 för att känna på servostyrningen :banghead:.Det borde jag fan låtit bli,nu kommer min 800 kännas stenålder.Förvånande var dock den enormt trögväxlade lådan jämfört med 800:an.Igångkörningen med 850 var betydligt ryckigare än på 800:an som smyger igång silkesmjukt.Ja fan nu vill jag ha en servo.Jag har hittat tredjepartsstyrningar t.o.m 2003-2009,vet någon om det finns till 2010 :dntknow:
-
Har svårt att tänka mig att det är någon skillnad på gamm-modellen mellan 09 och 10, inte vad det gäller att montera ett eftermarknadsservo i alla fall
-
låt bli!, du verkar ha lite otur med grejerna och en servo är ytterligare en grej som kan krångla!
som jag sa, en arctic cat diesel skulle passa dig perfekt, så slipper du tanka fel bränsle i bilen dessutom!
eller en polaris diesel om du vill vara märkestrogen men dom motorerna verkar vara lite sådär...
-
He, he,nja maskinen har gått bra hittils med undantag för vinschen som nu senast funkade bra.Visst blir det mer som kan braka med en servo,men fan, det kändes fint.Dessutom är jag jävligt petig med mina prylar d.v.s Gubbkör.Visserligen kan man tänka sig att i en situation där det blir slag i styret, där följer hjulet den lättaste vägen men med servo tvingas hjulet ta den "hårda" vägen.
-
Nu vet ju inte jag exakt vad dina sysslor går ut på, men vad talar emot tex en Alstor?
I jämförelse med en sådan är nästan alla kombinationer av atv rätt lama.
Endast om smidig snöröjning eller kanske snabba transporter som de kommer lite efter.
Har du möjlighet att åka och testa så gör det, det är en annan division.
Visserligen även gällande priset, men du är ju både VD, personalchef, städare, servicemekaniker, arbetare, osv så du har säkert råd. :whip:
Du får ramstyrning som gör att du kan "vrida frama nytt fäste" och en stel ram som ju är klart överlägset vid branta med- och motlut, boggielågor som följer underlaget, en markfrigång på närmare den dubbla mot ett atv-ekipage och en maskin som HÅLLER för dagligt arbete... vilket ju din bevisligen inte gjort.
Tror nog du vet vad detta är, men för övriga kan det ju vara kul att se skillnaden:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=Xis5rM5HS5Y&feature=related[/youtube]
-
jävlar vilken maskin! hjulvinklarna var inte dåliga heller!
-
Vintertid (eller för träsk-åka) kan man montera bilhjul som sedan kläs med band, då blir bärigheten och framkomligheten än mer extrem, de små hjulen till trots.
Dessa band och hjul är alltså originaltillbehör.
En kompis köpte en Alstor för typ tre år sedan och har med den kört ut flera hundra kubikmeter skog, med endast ett "haveri"... ljuddämparen vibrerade sönder invändigt så ljudnivån ökade och ett visst skorr spreds i skogen.
Jag svetsade den men han hann köpa en ny ändå, så nu har han två... den kostade typ 4-500 så det var ju knappt ens lönt att svetsa!
Han har även insatsflak och dikesskopa samt använder den under älgjakten... det har KNAPPAST varit några problem att få fram några älgar sen den maskinen "kom med i laget".
De är som sagt lite dyrare, och långsammare, men är man okänslig för dessa saker så är konceptet rätt oslagbart.
Tror de kostar typ 300 i grundpris.
-
Ja jag är då fruktansvärt nöjd med min 850!
Det där med tröga växlingen och att den vill nästan hugga sig iväg lite tycker jag börjar mattas ut nu efter drygt 25timmar körning...
Bra med kraft och mycket skönt med servo!!
-
Den har för övrigt även hytt:
http://www.blocket.se/ostergotland/Alstor_8x8_demomaskin_33572991.htm?ca=21&w=3
Självklart inget för en machokarlakarl som Anders, men kanske för andra...?
(utan hytt kan man åka med öppen motorhuv och då få rätt bra med värme i nosen... regn mm kommer man dock inte undan)
-
eftermarknadsservo ler väll va made in china?
-
Den har för övrigt även hytt:
http://www.blocket.se/ostergotland/Alstor_8x8_demomaskin_33572991.htm?ca=21&w=3
Självklart inget för en machokarlakarl som Anders, men kanske för andra...?
(utan hytt kan man åka med öppen motorhuv och då få rätt bra med värme i nosen... regn mm kommer man dock inte undan)
jag skulle ju garanterat köpt en sån istället för timmerkärra till 4 hjulingen om jag hade egen skog, den är ju mer gjord för ändamålet!
-
Jo en Alstor vore perfekt, men jag förflyttar mig över stora områden.Jag hyr ett schuregardegarage ungefär mitt i områdena jag jobbar på (stockholms södra och västra kommuner) så det är perfekt med hjulingen ()p
-
Jag är skit nöjd med min 850 och så jävla skönt mä servo :) trögväxlad ? har jag aldrig märkt haha
-
vart hittade du tredje...... servo till polarisen ? är det dyrt som guld eller ?
-
vart hittade du tredje...... servo till polarisen ? är det dyrt som guld eller ?
$1000-1200 vill jag minnas :help:
-
12 eller 14000:- genom ÅF i sverige >:( :cry: