ATVForum, allt om fyrhjulingar

Märkes diskussioner => Dinli => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Kända fel och brister => Ämnet startat av: Montan skrivet 20 augusti 2011 kl. 15:56:24

Titel: MCshopen i Sollentuna
Skrivet av: Montan skrivet 20 augusti 2011 kl. 15:56:24
mitt ämne rör mcshopen.se i sollentuna:

Har ett mycket tveksamt intryck av detta företag..mycket snack och lite verkstad.
Jag beställde min hoj en Dinli 800 centhor där:
1:Dom höll inte sin angivna leveranstid
2:När hojen väl kom så hade dem tagit hem fel färg(en fredag)Dem beklagade det inträffade och lovade dyrt och heligt att personligen åka upp till lagret lördag morgon i Uppsala för att hämta hem en med rätt färg och se till att den monterades och levererades på lör(dagen eften)
Jag fick aldrig något samtal på lördagen utan först på tisdagen kunde dom leverera hojen.
3:Ett par dagar senare ville jag att dom skulle montera en rullgas och när dom skulle göra det så hade dom beställt fel rullgas(beställde en som passade på 700:an)
4:Vi kom överens om att jag skulle komma tillbaka dagen därpå för att då skulle den nya rullgasen dom besällt kommit in och då skulle den monteras och samtidigt skulle dom även plocka bort "noisekillern" i avgassystemet. Detta var i onsdagsmorse och dom har fortfarande inte ringt för att ens uppdatera mig om vad som händer.
Jag köper att man kan råka ut för förseningar men då måste man ju ringa kunden för att bara informera denne...men inte då...

Titel: SV: MCshopen i Sollentuna
Skrivet av: Montan skrivet 20 augusti 2011 kl. 15:58:30
dessutom har jag fortfarande ingen instruktionsbok som han lovat mig..

han är omöjlig att få tag i både på telefon och mejl(skyller ena sekunden på semestrar och nästa på tekniska problem)

så vi får väl se hur detta går....

Någon annan som har haft med Mcshopen att göra?

//P
Titel: SV: MCshopen i Sollentuna
Skrivet av: Montan skrivet 22 augusti 2011 kl. 11:17:05
ingen som har haft med mcshopen att göra?
Titel: SV: MCshopen i Sollentuna
Skrivet av: Rickard Marklund skrivet 22 augusti 2011 kl. 15:12:27
I semestertider är det nog svårt att få service på många ställen.
Det du räknar upp är nog inte så ovanligt rent generellt, och speciellt inte under eller just efter semestern.
Kanske har han 10 kunder som haft sin maskin trasig i tre veckor som också pockar på hans uppmärksamhet?
Kanske kommer en ny rullgas normalt överdagen, men någon i andra ändan av beställningskedjan har semester, har inte haft tid att kolla mailen, eller inte gått få fatt i.
Orsakerna kan vara många till varför det funkar lite si och så, men att mindre företag måste prioritera hårt under semesterperioden är nog mer regel än undantag.
Titel: SV: MCshopen i Sollentuna
Skrivet av: Narmasil™ skrivet 22 augusti 2011 kl. 16:42:42
Håller med Marklund lite... Kan ta ett lite roligt exempel, på Juldagen ringde en kund min pappa (som är brunnsborrare med full entreprenad) och kunden klagade "Mitt vatten fungerar inte!"  "Nähä, då får vi komma dit i övermorgon då"   "Men hallå!!! jag firar ju JUL HÄR!"    "Ja vad tror du jag gör?" ...... Killen ursäktade sig och väntade snällt  ;D