ATVForum, allt om fyrhjulingar
Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Kawasaki => Ämnet startat av: Thyrén skrivet 19 augusti 2011 kl. 13:47:36
-
Igår när vi var ute och åkte så började kawan liksom blöddra, ungefär som backspärren så det gick inte köra fortare än ~13km/h och beltlampan började blinka, 2mil hemifrån.... :-\ Borde vara remmen som nästan är slut så det är nån säkerhetsgrej att motorn spärras, eller? :hmmm:
Var efter en hel dag full gas i sandtag och jag tror det är orginal remmen så då har den gått över 300h.
Om det är det så undrar jag vilken rem som är bäst, vilken ger bäst gasrespons och vilken håller längst? :)
Mvh Thyrén
-
Ingen som vet? ???
-
Har läst att en del på olika USA forum pratar om att rem till Tyrex UTV skall vara bra på Brute Force, andra säger att det är samma rem på Brute Force och Tyrex. Jag skall själv snart köpa rem och jag kommer att köpa en orginal rem. Är nöjd med den. Vet inte säkert om det finns nått bättre. Alla remmar går nog att bränna upp vid fel behandling.
-
har kika lite på teryx remmen, borde ju vara starkare eftersom den ska sitta på en dubbelt så tung maskin :hmmm:
Men visst är det samma variator?
-
Kom en highlifter rem i postlådan idag :)
Men hur sätter man dit den? Är det bara sära på skivorna och dra dit den eller är det nåt mer man måste göra?
Tänkte montera den ikväll så snabba svar vore bra :djump:
-
ska man köpa en ny rem till en brutte ska man köpa en teryx rem, den är förstärkt och klarar mer gasa :D min funka välldigt bra med teryxremmen.
Visst den kostar lite men man kan nog köra iallafall 3 gånger så långt med den.
och den passar rakt av!
-
Men nu är det för sent ;)
Hur monterar man den? Måste man skruva bort nånting eller går den att dra dit som på skotern? :hmmm: :)
-
jag knöla dit mina rakt av bara
-
Var det inte Kawa som hade någon slags återställningsknapp för remvarningen?
-
jupp men det e bara när den gått 100 timmar man skulle göra på ett spec sätt för den skulle slockna, har man blåst remmen så va det nått simpel man skulle göra bara, va ett tag sen jag bytte rem på en kawwa nu :D
-
jag knöla dit mina rakt av bara
Okej ()p
jupp men det e bara när den gått 100 timmar man skulle göra på ett spec sätt för den skulle slockna, har man blåst remmen så va det nått simpel man skulle göra bara, va ett tag sen jag bytte rem på en kawwa nu :D
Jo det vid 100h har jag gjort men det är nåt annat nu alltså? :)
Någon som vet vad? :)
-
börja beltlampan lysa för dej?
-
Den började blinka :)
Igår när vi var ute och åkte så började kawan liksom blöddra, ungefär som backspärren så det gick inte köra fortare än ~13km/h och beltlampan började blinka, 2mil hemifrån.... :-\ Borde vara remmen som nästan är slut så det är nån säkerhetsgrej att motorn spärras, eller? :hmmm:
Var efter en hel dag full gas i sandtag och jag tror det är orginal remmen så då har den gått över 300h.
Om det är det så undrar jag vilken rem som är bäst, vilken ger bäst gasrespons och vilken håller längst? :)
Mvh Thyrén
Skruvade bort kåpan och kollde nyss och remmen var helt slut.
Men den var inge tunnare än den nya remmen, bara att hälften av taggarna på översidan hade försvunnit.
-
ok då får du knäppa tillbaka givaren i kåpan och sen dra ur sladden till givaren sen sätta på tänning sen skruva av och sen dit med kabeln sen ska det funka har jag för mej.
-
Finns bara en rem som man ska åka med och det är TerryX remmen ()p
Jag har provat highlifter och ett annat märke men dom paja direkt.
-
Igår gick highlifter 3GX remmen efter ca 40h bara så KÖP INTE den!!!
3 veckor sen jag beställde en Teryx rem från Gooffroad men den är tydligen restad :banghead:
(http://i41.tinypic.com/1gi06o.jpg)
-
Min orginalrem gick 550mil sen provade jag lite olika remmar men dom bara gick sönder direkt :(veryangry):
Nu har jag kört lite över 1år med en terryx rem och den verkar tåla hur mycket som helst :headbang:
-
Om en Originalrem håller över 500mil, varför då prova massa märken?? Det är ju som att :banghead:
-
Inte för att jag vet, men originalremmen är kanske dyrare?
-
Var in till åf igår och han hade En orginalrem kvar som tur var.
Ringde till Gooffroad och sa att jag ville avbeställa Teryx remmen och dom frågade om jag ville ha pengarna tillbaka eller byta mot något annat så jag sa att jag ville ha ett snorkelkit istället. Inga problem, vi skickar det på måndag sa som trots att det var en femhundring dyrare ()p
-
Om en Originalrem håller över 500mil, varför då prova massa märken?? Det är ju som att :banghead:
Orginalremmen pajade under helgen på en atv-träff så då fick det bli en orginalrem till en ArticCat 650.
Jag har en DreselKawa så jag fick bra bris på en rem hos min handlare och orginalremmen är dubbelt så dyr.
Kawan har rullat ca 1150 mil så remmarna har hållt skapligt ändå.