ATVForum, allt om fyrhjulingar

Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Polaris => Ämnet startat av: Outlaw Snurrbo skrivet 18 augusti 2011 kl. 14:12:02

Titel: Drivknuts "lim" Polaris outlaw 500
Skrivet av: Outlaw Snurrbo skrivet 18 augusti 2011 kl. 14:12:02
Hej håller just nu på att byta bakre inre drivaxel damask på en Polaris outlaw i serviceboken står det att man skall applicera "sealant" mellan damasken och infästningen i "klumpen" men det står ingenting av vad för typ av lim tänkte höra här om vad ni har använt för "lim" eller liknande när ni har bytt damask.
Titel: SV: Drivknuts "lim" Polaris outlaw 500
Skrivet av: S Karlsson skrivet 18 augusti 2011 kl. 17:18:48
Hej! Kontaktlim fungerar för det ska väl vara klämma också. Räcker inte det så 2k epoxy. men då får du ej av damasken hel nästa gång.
Titel: SV: Drivknuts "lim" Polaris outlaw 500
Skrivet av: Framnäsmannen skrivet 18 augusti 2011 kl. 21:25:51
Sealant bygger på grundordet seal = täta, alltså tätningsmassa, typ Permatex.
Viktigast är ju att få tätt vid damasken! Kontaktlim eller epoxy blir hårt och riskerar att spricka OM det skulle röra sig. Tätningsmassa blir lite mer elastiskt, fyller eventuella springor. Leta fram permatexburken eller Hermetite-tuben är mitt förslag.  ;)
Titel: SV: Drivknuts "lim" Polaris outlaw 500
Skrivet av: Outlaw Snurrbo skrivet 18 augusti 2011 kl. 23:42:42
Tack så mycket för hjälpen :) Det blev Permatexen tillslut efter en stunds letande och forskande,nu skall det bara väntas 24h så får vi se resultaten.

Tack ännu en gång

Mvh Peter