ATVForum, allt om fyrhjulingar
Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Kawasaki => Ämnet startat av: Oskar P skrivet 14 augusti 2011 kl. 23:02:09
-
låg bakom en hjuling i 120km/h som jag tog regnumret på, till min förvåning var den reggad som kawa och inte dresel!
hur gick detta till?
Registreringsnummer: XXX666
Fabrikat: KAWASAKI KVF750
Färg: Flerfärgad Fordonsslag: MC
Fordonsår: 2008 Fordonsslagsklass:
Chassinummer: ZFEKZ01008A000256
Typgodkännandenummer: E3*2002/24*0312*01
Typgodkännandedatum: 2008-01-23
Senaste EU-regbevis del 1: 2010-09-15
Senaste EU-regbevis del 2: 2010-09-15
Handelsbeteckning:
Upplysningar:
Fordonsdata
Fordonsstatus: Avställd (2010-12-17)
Tillfällig registrering: Nej Privatimport: Ja
Antal ägare: 4 Yrkesmässig trafik: Nej
Fordonet tillverkat:
Producentansvarig:
I trafik första gången i Sverige: 2008-04-29
I trafik första gången i utlandet:
Ägarbunden dispens: Nej
Ägarbunden dispens upphör: Nej
Besiktningsuppgifter
Besiktning senast: 2012-04-30
Senast godkända besiktning:
Vägmätarställning, km:
Skatteuppgifter
Fordonsskattepliktigt: Ja
Årsskatt, kr: 180
Debitering vid påställning(inkl. avgifter), kr: 245
Återbetalning vid avställning, kr: 0
Betalningsmånad/er: augusti
Vägtrafikregisteravgift: 65 kr ska betalas samtidigt med årsskatten.
Tekniska data
Motornummer: VF50DE012353
Kaross: ÖVRIGT (98)
Karosserikod särskilda ändamål:
Slagvolym, cm3: 749
Växellåda:
Antal passagerare, max: 1
Antal sittande passagerare, max:
Antal bältade passagerare, max:
Antal passagerare i rullstol, max:
Antal stående passagerare, max:
Skattevikt, kg: 300
Tjänstevikt, kg: 305
Totalvikt, kg: 495
Sänkt totaltvikt, kg:
Max släpvagnsvikt, kg:
Max släpvagnsvikt kg, obromsad:
Släpvagns maximala totalvikt vid B-behörighet, kg:
Max sammanlagd bruttovikt, kg:
Max lastvikt, kg: 190
Kopplingsavstånd, mm:
Kopplingsavstånd EU, mm:
Effektiv bromsanordning: Nej
Lastutrymmets längd, mm:
Främre överhäng, mm:
Bakre överhäng, mm:
Utrustning:
Drivande axlar fram:
Drivande axlar bak:
Antal hjul:
Däckdimension axel 1: 185/88
Däckdimension axel 2: 270/60
Bandbredd, mm:
Längd, mm: 2200 Bredd, mm: 1150
Höjd, mm: 1260
Drivmedel 1: BENSIN
Motoreffekt, kw: 15,0
Effektnorm: EG
Max hastighet, km/h: 76,0
Ljudnivå dB, vid körning: 80
Ljudnivå dB, stillastående: 88
Kolmonoxid, CO: 6,0880 G/KM
Kväveoxider, NOX: 0,1980 G/KM
Kolväten och totala kolväten, HC/THC: 0,2100 G/KM
Miljöklass:
Skyltformat fram: Skyltformat bak: EU-MC
som tilläggsinformation stod endast detta:
T13H ÅRSMODELLBETECKNINGEN ÄR ÅSATT AV FORDONSTILLVERKAREN.
-
Detta är en privatimporterad maskin, alltså inte något Kawasaki i Sverige sålt.
Men de har sålt vägreggade modeller, hur det är just nu vet jag dock inte.
Edit: Jag kom på att en kille jag träffade för flera år sedan importerat sin Raptor 700 som flyttgods från Frankrike, och den var reggad som YAMAHA här i Sverige...
-
men hur lyckas man få ett CoC intyg på en privatimport då????
-
Killen som importerade sin Raptor tog in den som flyttgods som sagt. Den var allså vägreggad även innan... Kawwans historik är dock svår att känna till, men det kanske är något liknande som ligger bakom.
-
Detta är en privatimporterad maskin, alltså inte något Kawasaki i Sverige sålt.
Men de har sålt vägreggade modeller, hur det är just nu vet jag dock inte.
Skulle vara riktigt intressant att få kontakt med den killen.
För att få lite info om hur olika saker är lösta.