ATVForum, allt om fyrhjulingar
Allmän diskussion => ATV-Projekt => Ämnet startat av: Andrelii skrivet 7 augusti 2011 kl. 22:05:58
-
Funderar stark o sälja min yfz450, fullkittad med exakt ALLT utom dämpare, vägreggad...
Hur e 450 r:en?
Positivt :
Negativt:
Pris?
Vad bör man göra för o få den "race redy" ?
Power commander pc5 med auto tune o lite sånt som är "billiga hästar"
Tackar för svar
Ps, bilder vid intresse på min kan ordnas via pm
-
Jag kör en "R" och tycker den är nice. Gillar framförallt hur den är formad i bakpartiet eftersom det inte finns några kanter alls när man ska burka, man liksom glider över sömlöst, ingen annan hoj som har så. Den är väl lite småklen från födseln men lite avgasrör och en box så börjar det hända grejer. Finns 2 fina på blocket nu vad jag såg för 65. Ska sälja min så fort årets RM serie är slut tänkte jag och den blir inte så dyr, måste bort fort då :)
Köper du en original som inte har något så behöver du ju Nerfbars och Killswitch så är allt klart sen. Hela hojen funkar original bra länge, inga pissgrejer på den
-
Ja de vet jag du gör ()p
Låter nice:)
Hur e org dämpare, framvagn, bakaxel m.m, klent så man bockar o knäcker sönder det ?
Menar bara om man måste byta lika mycket saker på r:en som på den vanliga för att få en hållbar o bra hoj???
Vet hur jävla mycket grejor jag bytt på min, hauser framvagn, rpm dominator bakaxel, Loonestar exenter m.m svindyra saker som inte org pallar med när man kör lite aggresivare :banghead:
-
i RM startfältet är det vad jag vet runt 7-8stk YFZor och vad jag vet ingen som knäckt något sånt, bara kedjor och motorer som gått sönder. 3 av dessa (en av dom jag) som bytt framvagn osv, jag kör iofs original bakaxel fortfarande och den har ju fått lite stryk ibland. Grejerna är ju grövre än gamla YFZ men inte riktigt lika vassa som Axcalibur axel osv. och en framvagn kör man ju inte sönder direkt.
kan väl säga att 3-4 av dessa YFZor är rätt snabba förare och dom använder grejerna. Stötdämparna visst funkar dom länge men finns ju bättre grejer. Dom flesta av oss har väl bytt vad jag vet är ungefär 2-3 som kör org dämpare resten kör Fox/ET
Johan Axelsson är väl den som kört hårdast med originalgrejer förutom avgasrör och box, han har kört rätt snabbt länge och alldeles nyligen köpt nya dämpare, inget som gått sönder på den maskinen :whip:
-
axelsson var ju stadigt topp 3, men istort sett helt orginal yfz och vann första tävlingen direkt efter att han hade bytt till FOXdämpare så orginal dämpare duger absolut till dom flesta...gör dom mesta grejerna, alla eftermarknads företag hade ju gått i konkurs om det bara var dom som verkligen behöver ha det dom säljer som köpte det, dom flesta byter ju grejer för att dom tror att dom behöver ha det och för att det är roligt att köpa coola grejer :)
yfz-r en verkar vara en grym maskin, skulle jag villja ha en nej. men beror nog mest på att första intrycket av den var skit, provkörde narmasils yfz-r och den hade så mycket gummie i styrupphägningen att det känndes som om styret skulle trilla bort i vilken sekund som helst och att det knappt gick och styra ;D
-
Flexx är bra skit det :lol:
-
Skaka fren svart, jag vill ha en ()p
-
Skaka fren svart, jag vill ha en ()p
Köp min :) för normalpris säljer jag den direkt, annars väntar jag till serien är slut och dumpar :whip:
-
Varför ska du sälja den?
Blir det med bakram o extremetech dämpare o hela kittet?
-
Snart en -11 SE till salu också....
Prästkörd med runt 20timmar gångtid....
-Å med STORA plusmenyn för den som vill...
:headbang:
/N #60
-
Andrelii@hotmail.se
Skicka spes, bilder o pris Nicke ... ()p
-
Tjaaa ska du köpa min så beror det ju lite på vad du vill ge, men dämparna ska jag ha själv, och org dämparna passar inte till Teixeira framvagnen så ingen idé du får den heller då. Bakramen kan du ju få om du absolut vill ha den, måste ju köra med vissa mods för den ska passa dock. Sen är den ju nertrimmad nu, enda trimmet just nu är kammar, avgas, box. annars är allt original :sunny:
-
Mmmm, vi får fundera, o priset spelar givetvis roll också O0
-
Pågar...
Är swingen samma på yfz450r som på yfz 450 ???
Passar excenter, bakaxel, hasplåt från yfz 450 till yfz 450r???
Tack för hjälpen ()p
-
just hasplåten kanske passar, men resten gör det inte. Är väldigt få grejer som passar från gamla till nya
-
Ok tack Danne ()p
-
Excentern (Carriern..) är samma,lagren inuti är olika dock...
-
Så Nicke, du menar att jag kan köra med min Loonestar excenter o dominator bakaxel från min yfz450.
Om jag tar av hela excentern med bakaxel i som "ett packet" så passar den i den nya yfz450r?
Tack för bra svar o fin hjälp
-
Ja, men du behöver även andra drev & broms hubbar till det, eftersom gamla axeln är tunnare i splinesen
-
Okej...
Då sket det sig :banghead:
Håller org bakaxel för vålddaniel kör du orginal luft körer eller du kör med något öppet med outwear?
-
Mjoda nog tycker jag att jag har gett min bakaxel endel stryk, jag kör ju iofs inte 18" så det räddar ju axeln lite, Men alla axlarna brukar ju hålla ända tills du klantar dig :)
Luftfilter kör jag ProDesign's skumfilter med dubbla lager och inget outwear, så byter jag bägge lagrena som en kasett ungefär, gör i ordning hemma, funkar kalasbra
-
Någon som skillnaden på yfz 450r special edition o den vanliga, mer än färg o frontbumper :dntknow:
-
Frontbumpern skiljer inte på Europeiska modeller, gäller endast USA, så sitter samma på båda. Det enda som skiljer är clipsen som håller fast plasten, du tar dom för hand på SE men måste ha insex mejsel på icke-SE
-
vill ha såna plastclips dom är skit grymma :headbang:
-
jo dom är jävligt nice faktiskt, finns ju att köpa löst för några hundralappar, mycket billigare att köpa en vanlig "R" och köpa lösa clips :) om man inte vill ha den fina plasten då, "SE" modellerna ser nice ut, tycker 2012 ser ball ut som fan :p
Tog tiden på mig själv när jag tog av ALL min plast, tog ungefär 45 sekunder utan att stressa ihjäl mig ()p
-
Jag vill ha den modellen du har Danne, helsvart, finns ingen helsvart om de ej e en se modell...
Jag sålde min yfz 450 för 63000:-
Så första bästa svarta r ja hittar köper jag.
Har bra kontakter så blir en helt ny, sen fullkittning på de :headbang:
-
Vad jag vet har jag den enda helsvarta R'en eftersom den bara är helsvart 2009, 2010 blev den Mörkblå, 2011 blev den Röd/svart, 2012 blev den Gul/svart. Borde ju finnas nån mer 2009 SE i sverige tycker man, men har aldrig sett någon. Däremot var jag på ett väldigt lokalt israce event vintern 2010 och där var det minsann 3stk 2009 SE :p
Har annars helsvart plast, sprillans ny liggande, kom å köp :) vill inte köra svart längre så därför jag ska sälja
-
Ja kan ordna blå orginal plast mot din svarta eventuellt...
Men jag e klart intresserad av din svarta plast.
Bara säg hur mycket du vill ha för komplett svart plast ()p
-
vill inte ha nån blå plast, hade tänkt mig vit eller så.
Jag gav 7000 för plasten. Så vad du vill ge då.´ Det är originalplast men bara fram+bak
-
Kan pm ditt tel nummer för lite seriösare snack ()p
-
Har någon koll på om de är någon skillnad på 2009 och 2010?
Någon som sett 2010 special edition med blå ram, e plasten svart eller mörkblå på de :help:
-
Jaha, då har jag köpt min yfz450r se 2010 helt ny ()p
Läser på vissa ställa att se 2010 har longtravel dämpare org???
Vad skiljer mer, förutom färg o kåpclips?
-
Samma dämpare på alla "R" modeller, bara att vissa kallar dom för Longtravel. Vanligen är dämpare 16", R'en har 18" och riktiga longtravels är 19.5-20" Så det har den inte.
2009-2010 skiljer ingenting förutom färg, 2011 har lite starkare bakfälgar annars är allt samma
Grattis till en grym maskin ändå ()p
-
Ok gött:)
Jo en sak, tändsystemet e annorlunda på 2010 tydligen...
Tack :)
-
nja det är själva mappningen som är annorlunda, samma som på "X" modellen, skillnaden är ganska liten dock
-
Jaså, okej...
Snart rm igen, i form Danne :whip: